Hore
Portál z verejných zdrojov podporil Fond na podporu umenia

Wienerberger s.r.o.

Tehelná 1203/6
Zlaté Moravce

Internorm

Okná pre pasívne domy

Galvaniho 15 B
Bratislava

Saint-Gobain

BIM knižnice a objekty

Stará Vajnorská 139
Bratislava

Divízia ISOVER Saint-Gobain Construction Products

Dokonalá izolácia

Stará Vajnorská 139
Bratislava

Profirol s.r.o

Prielohy 1012/1C
Žilina

PREFA Slovensko s. r. o.

Štúrova 136B
Nitra

Saint-Gobain Construction Products, s.r.o., Divízia Rigips

Vlárska 22
Trnava

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
Hore
Menu
Kalendárium
Vložené
7. november 2017
0
386

Nominácie Ceny Nadácie Tatra banky za umenie v Hlavnej cene kategórie Výtvarné umenie

Odborná porota už zverejnila mená nominovaných umelcov Ceny Nadácie Tatra banky za umenie 2017 v šiestich oceňovaných kategóriách. Predstavujeme vám autorov a ich diela v kategórii Výtvarné umenie.
Nominácie Ceny Nadácie Tatra banky za umenie  v Hlavnej cene kategórie Výtvarné umenie

Mená laureátov v Hlavnej cene a špeciálnej cene Mladý tvorca budú vyhlásené počas gala večera, ktorý sa bude konať v piatok 24. novembra 2017 v novej budove SND. Po prvýkrát bude možné sledovať živý prenos z odovzdávania cien online na www.cntbu.sk

Členmi poroty pre rok 2017 sú Eva Borušovičová, Ondrej Šulaj, Tatiana Pauhofová, Martin Huba, Peter Michalica, Michal Novinski, Viliam Klimáček, Monika Kompaníková, Dorota Sadovská, Jana Geržová, Katarína Hubová a Štefan Klein. Predsedom poroty je Igor Vida, ktorý je taktiež predsedom Správnej rady Nadácie Tatra banky.

Cenou, ako aj symbolom pocty, je bronzová soška Múzy udelená v kategórii Hlavná cena a plaketa udelená držiteľom ocenenia Mladý tvorca. Obe ceny, špeciálne pre túto príležitosť, vytvoril slovenský sochár a výtvarník Daniel Brunovský. Ocenení zároveň získavajú aj finančnú odmenu.

Ilona Németh (za sólovú výstavu 17 567 2 850 5 v SODA gallery/Pack Up Everything, Knoll Gallery Budapest a Knoll Galerie Wien; kurátor: Krisztina Hunya)

Samostatná výstava Ilony Németh je pokračovaním umelkyninho dlhoročného výskumu problematiky zásahu politických momentov do individuálnych životov členov jej rodiny. Výstava bola prvotne inštalovaná v SODA gallery v Bratislave, pričom uviedla tri rôzne osobné naratívy, každý reprezentovaný troma kusmi nábytku z inventára konkrétnych osôb. S pôvodom v troch rôznych obdobiach 20. storočia predstavujú svedectvo osudov svojich majiteľov, nenaplnené či naplnené ciele a zmeny v dobovej politickej klíme. Ilona Németh pracovala na výstave s odkazom Arjuna Appaduraia, že osoby a veci nie sú radikálne odlišnými kategóriami. Ľudia a iné materiálne subjekty sú prepojené a rovnocenne definované svojimi transakciami a sociálnymi vzťahmi.

112
Youtube

Lucia Gregorová Stach a Milan Murin (za koncepciu a kurátorstvo výstavy Adamčiak, začni! Retrospektívna výstava intermediálnej tvorby Milana Adamčiaka 1964 – 2017, SNG)

Samostatná výstava neoavantgardného slovenského umelca Milana Adamčiaka sa v Slovenskej národnej galérii začala pripravovať ešte za jeho života, umelcove náhle úmrtie v polovici pracovného procesu veľmi nečakane zasiahlo slovenskú kultúrnu scénu. Prehliadka predstavila v hlavných obrysoch jeho tvorbu od 60. rokov po súčasnosť. Názov výstavy Adamčiak, začni! súvisel s autobiografickým motívom – ako umelec so záujmom o všetky oblasti kultúry neustále začínal s objavovaním rôznych intermediálnych žánrov. Svoj autentický inter- a transdisciplinárny program postavil na prieniku vedy, hudby, poézie a vizuálneho umenia. Vytvoril obdivuhodné dielo v oblasti novej hudby, vymyslel a realizoval množstvo originálnych hudobných nástrojov, zvukových objektov a akustických prostredí. Výstava dôstojne reflektovala zmienený široký záber a presahy tvorby zosnulého umelca.

1409
Youtube

Katarína Bajcurová, Petra Hanáková a Bohunka Koklesová (za koncepciu a kurátorstvo výstavy "sen x skutočnosť. Umenie a propaganda 1939 – 1945", SNG Bratislava)

Výstava reflektovala obdobie existencie slovenského štátu (1939 – 1945), patriace k najkontroverznejším v novodobých dejinách. Mapovala v tomto historickom kontexte postavenie a premeny podôb a funkcií umenia, vizuálnej kultúry a propagandy v inkriminovaných rokoch. Poukázala na paradoxy fungovania vizuálneho umenia v sieti doteraz viac či menej tabuizovaných súvislostí, ideologických a sociokultúrnych väzieb v rámci vtedajšieho režimu v celej žánrovej šírke (maliarstvo, sochárstvo, kresba, grafika, fotografia, film, úžitkové umenie a dizajn). Snažila sa poukázať na možnú závislosť či nezávislosť (autonómnosť) umenia od spoločnosti (štátu, moci), špecifiká výtvarnej prevádzky, problematiku propagandy či vizuálnej kultúry každodenného života. Výstava zaznamenala mimoriadny návštevnícky ohlas, aký vo výstavnej prevádzke Slovenskej národnej galérie dosiaľ nemal obdobu.

5164
Youtube
Pravý stĺpec
Menu
Hlavný obsahHlavný obsah
Čakajte prosím