Hore
Portál z verejných zdrojov podporil Fond na podporu umenia

Wienerberger s.r.o.

Tehelná 1203/6
Zlaté Moravce

Internorm

Okná pre pasívne domy

Galvaniho 15 B
Bratislava

Saint-Gobain

BIM knižnice a objekty

Stará Vajnorská 139
Bratislava

Divízia ISOVER Saint-Gobain Construction Products

Dokonalá izolácia

Stará Vajnorská 139
Bratislava

Profirol s.r.o

Prielohy 1012/1C
Žilina

PREFA Slovensko s. r. o.

Štúrova 136B
Nitra

Saint-Gobain Construction Products, s.r.o., Divízia Rigips

Vlárska 22
Trnava

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
Hore
Menu
Kalendárium
Vložené
7. január 2016
0
325

Podmorský železničný tunel priblíži Helsinki a Tallin

Hlavné mestá Fínska a Estónska má spojiť podmorský železničný tunel. Bude dlhý približne od 65 do 92 kilometrov. Mal by stáť asi 13 miliárd eur. Termín dokončenia je plánovaný na rok 2030.
Podmorský železničný tunel priblíži Helsinki a Tallin

Tunel pre vysokorýchlostné vlaky by mal prepravu medzi hlavnými mestami Fínska a Estónska skrátiť na 30 minút. V súčasnosti trvá cesta trajektom približne dve hodiny, minimálne 90 minút. V oblasti Helsínk pracujú desaťtisíce Estóncov a mnohí Fíni zasa často navštevujú hlavné mesto Estónska.

"Helsinki a Tallin tvoria ekonomickú oblasť, kde žije približne 1,5 milióna ľudí. S cieľom plne využiť potenciál tejto oblasti sa doprava medzi mestami musí oproti súčasnému stavu zrýchliť a zjednodušiť," uviedli vo vyhlásení k podpisu zmluvy na preskúmanie možností výstavby podmorského tunela predstavitelia Helsínk.

Po vybudovaní podmorského tunela by sa koridor neskôr napojil na Rail Baltica, transeurópsku vysokorýchlostnú železničnú sieť, ktorá by mala spojiť hlavné mestá Fínska, pobaltských krajín, Poľska so západoeurópskou železničnou sieťou.

V prípade, že sa projekt zrealizuje, bude to najdlhší podmorský tunel na svete. Informovali o tom agentúra Reuters, portál RTTNews a denník Guardian.

Poloha na mape

Pravý stĺpec
Menu
Hlavný obsahHlavný obsah
Čakajte prosím