Hore
Portál z verejných zdrojov podporil Fond na podporu umenia

Wienerberger s.r.o.

Tehelná 1203/6
Zlaté Moravce

Internorm

Okná pre pasívne domy

Galvaniho 15 B
Bratislava

Saint-Gobain

BIM knižnice a objekty

Stará Vajnorská 139
Bratislava

Divízia ISOVER Saint-Gobain Construction Products

Dokonalá izolácia

Stará Vajnorská 139
Bratislava

Profirol s.r.o

Prielohy 1012/1C
Žilina

PREFA Slovensko s. r. o.

Štúrova 136B
Nitra

Saint-Gobain Construction Products, s.r.o., Divízia Rigips

Vlárska 22
Trnava

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
Hore
Menu
Kalendárium
Vložené
27. december 2015
0
309

Reality Editor - digitálne spojenia medzi reálnymi objektmi

MIT ukazuje celkom nový spôsob ovládania zariadení okolo nás. Otvára nám to aj nové možnosti v architektúre a dizajne.
Reality Editor -  digitálne spojenia medzi reálnymi objektmi

Fluid Interfaces z MIT prišiel s úplne novým spôsobom ako pracovať so zariadeniami okolo nás. Ich mobilná aplikácia Reality Editor umožňuje prostredníctvom telefónu virtuálne ovládať a prepájať fyzické objekty, ktoré spolu nemusia mať nič spoločné. Dokonca im umožní prepožičiavať si svoje funkcie.

Prepojenie je intuitívne. Stačí kamerou fotoaparátu načítať grafický kód umiestnený na zariadení (podobný QR kódu, ale grafike sa medze nekladú, môžu byť navrhnuté "vzory" ktoré sú originálne a vlastné každému zariadeniu). V aplikácii sa automaticky objaví ponuka možností. (Napríklad keď večer ležíte v posteli a nastavíte si na televízii časovač vypnutia, môžete prostredníctvom telefónu tento časovač virtuálne preniesť aj na svetlá v miestnosti, kúrenie, klimatizáciu, alebo na čokoľvek, čo vás napadne a máte to pripojené v sieti. Alebo napríklad ráno pred odchodom z domu môžete prepojiť dom s automobilom. Auto si potom samo zistí informácie napríklad o teplote v dome a vopred sa zahreje na rovnakú teplotu, aby vaša cesta bola čo najpríjemnejšia...).

237344
Vimeo

Rozdielom oproti súčasnosti je, že funkcionality zariadení alebo objektov sú uložené priamo v nich. Neprebieha komunikácia cez cloud. Takto sa dosiahne vyššia úroveň bezpečnosti. (Bezpečnosť zariadení Internetu vecí je bezpochyby ústrenou témou o ktorej sa diskutuje). Nová technológia funguje prostredníctvo spomenutých grafických značiek načítateľných telefónom. Na základe toho aplikácia rozozná objekt a reálnym potiahnutím linky, ktorá symbolizuje prepojenie, môžete objekt spojiť s ďalším objektom. Vytvoriť medzi nimi živé digitálne prepojenie. To sa dá nakonfigurovať podľa vlastných predstáv používateľa. V budúcnosti by mala odpadnúť aj nutnosť používania týchto grafických kódov. Vývojári predpokladajú, že aplikácia prostredníctvom fotoaparátu bude časom schopná automaticky rozoznať všetky podporované objekty na základe ich reálneho tvaru.

Celý proces je zrejmý z priloženého videa. Ide o reálne dostupnú aplikáciu pre platformu iOS. Aplikácia je dostupná pre verejnosť i vo forme open source kódu. Stačí navštívit web www.openhybrid.com. Vďaka tomu môžu aj ďalší vývojári spraviť z čohokoľvek objekt kompatibilný s aplikáciou.

28717
Vimeo

Ide naozaj o veľmi zaujímavý nápad. Uvidíme, ako sa bude presadzovať v praxi. Je výborné sledovať vývoj problematiky a hľadajnie alternatívy k bežným technológiám. Pravdepodobne onedlho niečo podobné budeme používať v dennej praxi aj my. A podobným spôsobom budeme prepájať a koordinovať technologickú nadstavbu budov i domácností. To čo dnes v etape projektu voláme MaR bude vyzerať za chvíľu asi inak. Bude to živý organizmus a prinesie to nám i našim klientom viac možností, variability (a na druhej strane možno i problémov?).

Zdroje: RealityEditor, OpenHybrid, Fluid Interfaces, prostredníctvom Engadget

Poloha na mape

Pravý stĺpec
Menu
Hlavný obsahHlavný obsah
Čakajte prosím