Advertorial

Minimalistické dvere IDEA – technická precíznosť a čistota prevedenia

IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...

Schell Vitus – osvedčené riešenie pre sprchy a umývadlá vo verejnom sektore s viac ako desaťročnou tradíciou

Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...

Kompozitné okná predstavujú súčasnosť a budúcnosť

Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...

Myotis - stoly 2025

Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...

Priemyselné sklenené priečky Dorsis Digero: svetelné rozhranie pre moderné interiéry

Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.

Význam prirodzeného svetla pre moderné a flexibilné pracovné prostredie

Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...

Konferencia Xella Dialóg predstaví novinky a trendy v stavebníctve

Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia

Murovací robot WLTR stavia svoj prvý dom na Slovensku

Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...

Nová éra bezpečnosti s I-tec Secure od Internorm

Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.

Skryté zárubne JAP – intenzívny zážitok z bývania

Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm

Tienenie namiesto klimatizácie

Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.

BigMat International Architecture Award 2025 - vybrané diela

Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.

Milník udržateľnej výroby okien: Internorm zavádza Low-Carbon-Glas iplus

Spoločnosť Internorm odteraz stavia na novej variante tepelnoizolačného skla od AGC, ktorá v produkcii ročne ušetrí 10...

Výsledky 20. ročníka medzinárodnej študentskej súťaže Saint-Gobain Architecture Student Contest 2025

Jubilejný 20. ročník prestížnej medzinárodnej súťaže pre študentov architektúry priniesol...

Dvere MASTER - pre interiéry navrhnuté s rozumom aj vášňou!

Otočné a posuvné dvere MASTER od podlahy až po strop, ponúkajú mimoriadnu variabilitu výšky, materiálu a zladenia so skrytými...

Luna Joyy & Bruno Osif: Non Improver

Srdečne Vás pozývame na výstavu Non Improver do ZAHORIAN & VAN ESPEN galérie v Prahe.
Kalendárium
Red 424.10.2017
1500+0
Začiatok25.10.2017
18:00
Koniec30.11.2017
18:00
MiestoZAHORIAN & VAN ESPEN Prague
AdresaŠmeralova 3,
Praha 7,
Česká republika
Druh podujatiaVýstava
KontaktZAHORIAN & VAN ESPEN Prague
+ 420 702 025 889

The exhibition by Luna Joyy (b.1990, graduated at The Royal College of Art, London) and Bruno Osif (b.1985, France) in the Zahorian & Van Espen Gallery in Prague presents a symbiosis of one artist’s current video creation with the other’s photography.

Luna Joyy’s videos are characterised by the striking presence of her frail-seeming body and the contrast situation which this body co-creates. Dispensing with narrative dramatisation, emphasis is placed on the exteriority of the recorded realities, deprived of the contexts in which the viewer is accustomed to read them; this is accompanied by an intellectualisation of the contents and an attempt at minimalisation of the distance between the reality and its presentation. The exhibition videos Carnivalesque and Goldilocks also have a powerful line of statement on the level of the artist’s language, in which she imparts quotations from works by Bakhtin and Dostoyevsky. In this instance also, the viewer’s experience is co-created by the presence of her body, which is quite as valid a bearer of the contents as the specific thoughts presented. Precisely what Bakhtin is examining (in Rabelais and His World) is the interaction between the social and literary and the significance of the body in the given contexts. Through an analysis of carnival he constructs the concept of the grotesque body, which is commanding in its openness and materiality, and which makes it possible, according to some interpretations, to perceive the historicity of man.
On the formal side, Luna Joyy’s videos are an analysis and criticism of the presentation of video art currently. As she sees it, the prevailing mode of exhibiting video art, as a film in a cinema, places the viewer in the passive role of someone waiting and thus enables a detachment between him/her, the medium, and its announcement. In her latest works she reevaluates and reinterprets the mediation of the video by presenting the video projections as part of the object. She thus places the viewer in the role of direct participant in their process, sometimes even physically interreacting with the shared forms and contents.

Bruno Osif’s photographs, like Luna Joyy’s videos, work with a liberation of images from received stereotypes of their perception and interpretations and a blurring of the narratives that they might associate with. His shots dispense with the function of the bearers of meanings, antecedently identifiable events, and social connotations. Osif aims for a statement without direct messages, with no option of a simple decoding. Thus he shifts the particular moments, in terms of reading them, to something significantly closer to unidentifiable abstraction. He does not stage the recorded reality beforehand; he does not even think about a subsequent possible combination of photographs and their mutual interaction. Despite this, they allow one to sense, in the situation that emerges within the exhibited ground-plan, a certain corpus: the body and tongue of potential new narratives.
The joint presentation of these two artists may thus also be read, for example, in the hinted connections of body and tongue. By these means they sketch situations in which various voices appear and interact, breaking down conventions and enabling authentic dialogue. They offer possibilities of original perspectives and a different order of things, while pointing to the relative nature of all that exists around us. / Lucia Gavulov

Mapa podujatia

Vložené
24. október 2017
0
150
Hlavný obsahHlavný obsah
Čakajte prosím