Advertorial

Minimalistické dvere IDEA – technická precíznosť a čistota prevedenia

IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...

Schell Vitus – osvedčené riešenie pre sprchy a umývadlá vo verejnom sektore s viac ako desaťročnou tradíciou

Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...

Kompozitné okná predstavujú súčasnosť a budúcnosť

Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...

Myotis - stoly 2025

Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...

Priemyselné sklenené priečky Dorsis Digero: svetelné rozhranie pre moderné interiéry

Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.

Význam prirodzeného svetla pre moderné a flexibilné pracovné prostredie

Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...

Konferencia Xella Dialóg predstaví novinky a trendy v stavebníctve

Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia

Murovací robot WLTR stavia svoj prvý dom na Slovensku

Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...

Nová éra bezpečnosti s I-tec Secure od Internorm

Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.

Skryté zárubne JAP – intenzívny zážitok z bývania

Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm

Tienenie namiesto klimatizácie

Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.

BigMat International Architecture Award 2025 - vybrané diela

Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.

Milník udržateľnej výroby okien: Internorm zavádza Low-Carbon-Glas iplus

Spoločnosť Internorm odteraz stavia na novej variante tepelnoizolačného skla od AGC, ktorá v produkcii ročne ušetrí 10...

Výsledky 20. ročníka medzinárodnej študentskej súťaže Saint-Gobain Architecture Student Contest 2025

Jubilejný 20. ročník prestížnej medzinárodnej súťaže pre študentov architektúry priniesol...

Dvere MASTER - pre interiéry navrhnuté s rozumom aj vášňou!

Otočné a posuvné dvere MASTER od podlahy až po strop, ponúkajú mimoriadnu variabilitu výšky, materiálu a zladenia so skrytými...

Vernisáž Nebuď Labuť

Pozývame Vás na vernisáž Dominiky HORÁKOVEJ a Jany ŽELIBSKEJ k výstave NEBUĎLABUŤ
Kalendárium
Red 427.04.2016
2190+1
Začiatok28.4.2016
18:00
Koniec28.4.2016
22:00
MiestoSODA gallery, Bratislava
AdresaŠkolská 9,
Bratislava,
Slovensko
Druh podujatiaPodujatie
KontaktLucia Gregorová Stach

Výstava NEBUĎLABUŤ bude trvať od 2. mája do 10. júna 2016

Jana Želibská

(1941 Olomouc)

An intermedia artist, her oeuvre ranges from environments, installations, video art,

and objects, to painting and graphics; she lives in Bratislava

Dominika Horáková 

(1974 Bratislava)
Her main interest is photography; she lives in Bratislava

NEBUĎLABUŤ  /  DON´T BE NAIVE

The cooperative project of Jana Želibská and Dominika Horáková titled Nebuďlabuť (Don't be Naïve) is a creative intercourse of two mature artists.Their common feature is a similar kind of ironical detachment by which each one expresses their views on serious subjects rather light-heartedly, uninhibitedly, wittily and as if en passant,  using their own medium and visual language. The exhibition exploits the juxtaposition of the pathos addressing the viewers' emotions (in currently historicising art of installation) with banality as a sensitivity characteristic for the modernity and contemporaneity (in photography). Banal, vernacular, domestic and anti-heroic stands here against rigid, romantic and heroic. Želibská's video art installation links by its syntax with the art works from nineties such as Last Feeding (1992) or Impaired Watering(1991).The hens were substituted with more grandiose swans although ameliorated, illuminated, 'beautiful'. The grotesque last supper was replaced by the swan song – at the background of the monumental landscape with surprising sights. Since sixties realised that the art is outside in the streets and life, on the magazines cover-pages and in fashion, in films which seem low, in cheap paperbacks and marketing pictures (Oscar Massota), Pop as a contemporary art is not over yet. It seeks new modes, hunts in indefinitely multiplying pictures and videos on the internet or among temptations of ever-various objects and activities cheaply and hastily satisfying the people's lust for illusions and individualism, beauty and eternal youth. Post-industrial Pop has its vernacular, albeit dark side, the culprit of which is Dominika Horáková's contemporary photography: in empty packaging, abandoned spaces and items displaced from their commonplaceness she shows the spirituality of present days as a hybrid between 'Western' emptiness as a lack and 'Eastern' purifying emptiness which is a condition of the new beginnings.
While, however, in sixties the synonym of life was ‚reality', nowadays it is rather a word 'system'.And its parts are the traps of the ‚second nature', things which make our world somewhat artificial, shallow, disposable. Michel Houellebecq in his book To Stay Alive writes: The world comprises of suffering because it is –in its essence – free. The suffering is an unavoidable outcome of the boundless game among the individual parts of the system. You have to know that and say it.

Mapa podujatia

Vložené
27. apríl 2016
0
219
Hlavný obsahHlavný obsah
Čakajte prosím