Advertorial

Minimalistické dvere IDEA – technická precíznosť a čistota prevedenia

IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...

Schell Vitus – osvedčené riešenie pre sprchy a umývadlá vo verejnom sektore s viac ako desaťročnou tradíciou

Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...

Kompozitné okná predstavujú súčasnosť a budúcnosť

Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...

Myotis - stoly 2025

Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...

Priemyselné sklenené priečky Dorsis Digero: svetelné rozhranie pre moderné interiéry

Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.

Význam prirodzeného svetla pre moderné a flexibilné pracovné prostredie

Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...

Konferencia Xella Dialóg predstaví novinky a trendy v stavebníctve

Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia

Murovací robot WLTR stavia svoj prvý dom na Slovensku

Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...

Nová éra bezpečnosti s I-tec Secure od Internorm

Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.

Skryté zárubne JAP – intenzívny zážitok z bývania

Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm

Tienenie namiesto klimatizácie

Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.

BigMat International Architecture Award 2025 - vybrané diela

Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.

Milník udržateľnej výroby okien: Internorm zavádza Low-Carbon-Glas iplus

Spoločnosť Internorm odteraz stavia na novej variante tepelnoizolačného skla od AGC, ktorá v produkcii ročne ušetrí 10...

Výsledky 20. ročníka medzinárodnej študentskej súťaže Saint-Gobain Architecture Student Contest 2025

Jubilejný 20. ročník prestížnej medzinárodnej súťaže pre študentov architektúry priniesol...

Dvere MASTER - pre interiéry navrhnuté s rozumom aj vášňou!

Otočné a posuvné dvere MASTER od podlahy až po strop, ponúkajú mimoriadnu variabilitu výšky, materiálu a zladenia so skrytými...

Nafta zo vdduchu a z vody - teraz už reálne

Auto­mo­bil­ka Audi vy­rá­ba no­vé pa­li­vo pre spa­ľo­va­cie mo­to­ry, kto­ré mô­že pri­niesť pre­lom v eko­lo­gic­kej ob­las­ti. Ide to­tiž o syn­te­tic­kú naf­tu, vy­ro­be­nú len z vo­dy a oxidu uh­li­či­té­ho.
Tech
Red 105.05.2015
2870+0
Nafta zo vdduchu a z vody - teraz už reálne

Pi­lot­ná vý­ro­ba pa­li­va e-di­esel bo­la spus­te­ná v spo­lup­rá­ci s ne­mec­kým star­tu­pom Sun­fi­re v Dráž­ďa­noch.
Pri vý­ro­be sa pou­ží­va elek­tri­na z ob­no­vi­teľ­ných zdro­jov, ako je ve­ter­ná, so­lár­na ale­bo vod­ná ener­gia. Pot­reb­ný vo­dík sa zís­ka­va z vo­dy re­ver­zi­bil­nou elek­tro­lý­zou, pri­čom kys­lík sa vy­púš­ťa späť do ov­zdu­šia. Vo­dík sa po­tom mie­ša s CO2, kto­rý sa pre­me­ní na oxid uhoľ­na­tý (CO) v dvoch che­mic­kých pro­ce­soch a vý­sled­kom je čí­ra kva­pa­li­na vy­tvo­re­ná z uh­ľo­vo­dí­kov s dl­hým re­ťaz­com. Na­zý­va sa blue cru­de a jej ra­fi­no­va­ním vznik­ne ko­neč­ný pro­dukt - syn­te­tic­ká eko­lo­gic­ká naf­ta.

Pod­ľa vy­jad­re­nia Audi sa CO2 zís­ka­va z bio­ply­nu, ale aby sa pro­ce­su pri­dal ďal­ší eko­lo­gic­ký as­pekt, dal by sa zís­ka­vať aj z oko­li­té­ho vzdu­chu , čím by sa z ne­ho od­stra­ňo­va­li skle­ní­ko­vé ply­ny.
Sun­fi­re tvr­dí, že ana­lý­za syn­te­tic­kej naf­ty uka­zu­je, že má lep­šie vlas­tnos­ti ako fo­síl­ne pa­li­vá. Neob­sa­hu­je sí­ru a fo­síl­ne ole­je a je šetr­nej­šia k ži­vot­né­mu pros­tre­diu. Ener­ge­tic­ká účin­nosť pro­ce­su vy­tvá­ra­nia pa­li­va s vy­uži­tím ob­no­vi­teľ­ných zdro­jov ener­gie sa po­hy­bu­je oko­lo 70 %.
„Mo­tor beží tich­šie a vzni­ká me­nej zne­čis­ťu­jú­cich lá­tok," ho­vo­rí tech­no­lo­gic­ký šéf Sun­fi­re Chris­tian von Ol­shau­sen. Pa­li­vo mož­no kom­bi­no­vať s bež­nou mo­to­ro­vou naf­tou, ako sa to ro­bí aj v prí­pa­de bio­naf­ty.
Dráž­ďan­ská to­vá­reň je di­men­zo­va­ná na pro­duk­ciu 42 ga­ló­nov (160 lit­rov) syn­te­tic­kej naf­ty den­ne, obe spo­loč­nos­ti však ma­jú zá­mer vy­bu­do­vať väč­šiu to­vá­reň.
„Ak dos­ta­ne­me pr­vé ob­jed­náv­ky, bu­de­me prip­ra­ve­ní ko­mer­cia­li­zo­vať na­še tech­no­ló­gie," ho­vo­rí von Ol­shau­sen.
Tr­ho­vá ce­na syn­te­tic­kej naf­ty by sa ma­la po­hy­bo­vať v roz­me­dzí 1 - 1,50 eura za li­ter, čo by bo­lo len o má­lo viac ako sú­čas­né ce­ny naf­ty v Euró­pe. Bu­de však do znač­nej mie­ry zá­vi­sieť aj od ce­ny elek­tri­ny.

Zdroj itnews.

169832
Youtube

Poloha na mape

Vložené
5. máj 2015
0
287
Hlavný obsahHlavný obsah
Čakajte prosím