Sumarizácia najdôležitejších inovácií, ktoré redefinujúcich využitie tohto energetického zdroja.
AMPHIBIA 3000 GRIP 1.3 od spoločnosti ATRO predstavuje modernú hydroizolačnú technológiu, ktorá spája vysokú odolnosť,...
Ambiciózne plány EK narazili na ekonomické možnosti domácností v jednotlivých členských štátoch –...
IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...
Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...
Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...
Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...
Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.
Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...
Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia
Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...
Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.
Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm
Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.
Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.

Srdečne gratulujeme. Pridávame niekoľko podrobnejších informácií z článku v DenníkuN, ktorý k tejto udalosti priniesol viac informácií.
Prvé výstavy, debaty a prednášky organizovala s kamarátmi v obývačke rodinného domu, potom stála pri zrode múzea dizajnu a oddnes je Mária Rišková novou riaditeľkou Slovenského centra dizajnu.
Mohlo by sa zdať, že takéto veci sa nedejú. Že na jednej strane je nezávislá kultúrna scéna a na druhej tá štátna. Mohlo by sa zdať, že je nemožné, aby sa tieto dve sféry prepojili, lebo princíp ich fungovania je skrátka odlišný. Mária Rišková to však vidí inak. A nielen preto je veľmi dobrou správou, že dnes nastupuje na riaditeľskú stoličku v Slovenskom centre dizajnu.
Pozná kultúrnu scénu z každej strany tak dobre ako málokto u nás. Študovala dejiny umenia, ale nestala sa z nej ani „čistá“ historička umenia, ani kurátorka a veľmi dlho ani „zamestnankyňa“ žiadnej galérie či múzea. Dlhé roky bola na voľnej nohe a robila všetko, čo sa akokoľvek dotýkalo súčasného umenia, dizajnu a najmä nových médií. Základné nastavenie má jednoduché – robiť veci inak, dobre, naplno a s ľuďmi, ktorých práca baví a vidia v nej zmysel.
„Nikdy som si nemyslela, že budem reformovať štátnu inštitúciu. Celé roky som sa stretávala s tým, že v inštitúciách sa niektoré veci skrátka ‚nedajú‘. Ale ja to neberiem tak, že pracujem v inštitúcii. Viem, čo je poslaním centra aj múzea, čo všetko chceme urobiť, a s prekážkami rátam. Všade sú predsa nejaké problémy. Bude to experiment. Bude to zasa niečo nové,“ hovorí Mária Rišková.
Viac v zdrojovom článku od Jany Németh.