IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...
Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...
Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...
Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...
Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.
Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...
Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia
Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...
Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.
Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm
Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.
Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.
Spoločnosť Internorm odteraz stavia na novej variante tepelnoizolačného skla od AGC, ktorá v produkcii ročne ušetrí 10...
Jubilejný 20. ročník prestížnej medzinárodnej súťaže pre študentov architektúry priniesol...
Otočné a posuvné dvere MASTER od podlahy až po strop, ponúkajú mimoriadnu variabilitu výšky, materiálu a zladenia so skrytými...

Srdečne gratulujeme. Pridávame niekoľko podrobnejších informácií z článku v DenníkuN, ktorý k tejto udalosti priniesol viac informácií.
Prvé výstavy, debaty a prednášky organizovala s kamarátmi v obývačke rodinného domu, potom stála pri zrode múzea dizajnu a oddnes je Mária Rišková novou riaditeľkou Slovenského centra dizajnu.
Mohlo by sa zdať, že takéto veci sa nedejú. Že na jednej strane je nezávislá kultúrna scéna a na druhej tá štátna. Mohlo by sa zdať, že je nemožné, aby sa tieto dve sféry prepojili, lebo princíp ich fungovania je skrátka odlišný. Mária Rišková to však vidí inak. A nielen preto je veľmi dobrou správou, že dnes nastupuje na riaditeľskú stoličku v Slovenskom centre dizajnu.
Pozná kultúrnu scénu z každej strany tak dobre ako málokto u nás. Študovala dejiny umenia, ale nestala sa z nej ani „čistá“ historička umenia, ani kurátorka a veľmi dlho ani „zamestnankyňa“ žiadnej galérie či múzea. Dlhé roky bola na voľnej nohe a robila všetko, čo sa akokoľvek dotýkalo súčasného umenia, dizajnu a najmä nových médií. Základné nastavenie má jednoduché – robiť veci inak, dobre, naplno a s ľuďmi, ktorých práca baví a vidia v nej zmysel.
„Nikdy som si nemyslela, že budem reformovať štátnu inštitúciu. Celé roky som sa stretávala s tým, že v inštitúciách sa niektoré veci skrátka ‚nedajú‘. Ale ja to neberiem tak, že pracujem v inštitúcii. Viem, čo je poslaním centra aj múzea, čo všetko chceme urobiť, a s prekážkami rátam. Všade sú predsa nejaké problémy. Bude to experiment. Bude to zasa niečo nové,“ hovorí Mária Rišková.
Viac v zdrojovom článku od Jany Németh.