IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...
Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...
Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...
Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...
Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.
Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...
Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia
Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...
Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.
Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm
Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.
Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.
Spoločnosť Internorm odteraz stavia na novej variante tepelnoizolačného skla od AGC, ktorá v produkcii ročne ušetrí 10...
Jubilejný 20. ročník prestížnej medzinárodnej súťaže pre študentov architektúry priniesol...
Otočné a posuvné dvere MASTER od podlahy až po strop, ponúkajú mimoriadnu variabilitu výšky, materiálu a zladenia so skrytými...

Vypisovateľom súťaže bol dopravný podnik Wiener Linien. Architekti zvíťazili v silnej konkurencii 33 návrhov z celej Európy, vrátane účasti renomovaných architektonických hviezd (Zaha Hadid).
Víťazný návrh sa odvoláva na 45-ročnú tradíciu tohto progresívneho typu dopravy. Prináša vlastný dizajn, inšpirovaný držadlami prvých viedenských súprav zo 70. rokov minulého storočia. Je to viditeľné najmä na vstupných portáloch staníc, ktoré sú grafickým navádzacím znakom k podzemným linkám. Naopak k tradíciii, technologicky by mala byť nová linka špičkou, využívajúcou najmodernejšie technológie.
Trasa U5 bude prvá plne automatická trasa metra. Stavať by sa mala zčať v priebehu trch rokov. V roku 2023 by mala byť v prevádzke prvá trasa v úseku Karlsplatz - Frankhplatz/Altes AKH. Ďalšie časti by mali pribúdať postupne a o roku 2025 by sa tradsa mala predĺžiť až po Elterleinplatz vo štvrti Hernals. Predpokladané investície sú 950 miliónov eur.
Držíme Viedni palce. Bratislava má čo doháňať. "Viedeň je známa svojimi inováciami na mnohých úrovniach. Znakom toho je aj víťazný projekt dvoch viedenských architektov, ktorí boli schopní zvíťaziť v silnej konkurencii z domova i zo zahraničia" povedala zástupkyňa mesta pre styk s verejnosťou Renate Brauner. Viac v nasledujúcom videu:
Zaujímavé je, že aj ďalšie ceny si odniesli domáce (viedenské kolektívy). Tu sú ocenené diela:
Z ďalších návrhov prinášame skrátený výber redakcie:
Zdroj: Wiener Linien, Baunetz