Sumarizácia najdôležitejších inovácií, ktoré redefinujúcich využitie tohto energetického zdroja.
AMPHIBIA 3000 GRIP 1.3 od spoločnosti ATRO predstavuje modernú hydroizolačnú technológiu, ktorá spája vysokú odolnosť,...
Ambiciózne plány EK narazili na ekonomické možnosti domácností v jednotlivých členských štátoch –...
IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...
Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...
Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...
Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...
Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.
Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...
Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia
Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...
Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.
Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm
Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.
Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.
Sprievodné slovo: an!arch architekti
Lekart Hairdressing mal na začiatku zazmluvnených anonymných 10x10m plochy medzi komerčnými prevádzkami na prízemí business centra. Klient vytváral novú high-end značku, no vizuálna identita ešte v tom čase nebola vôbec ustálená.
Hneď od začiatku sme do teamu prizvali grafického dizajnéra Marcela Benčíka, spolu s ktorým sme začali od nuly. Marcel prišiel s konceptom hairline rezu fontu KievitPro Italic, ktorý použil na logo a vizuál značky. Tému našikmených tenkých liniek sme potom vniesli aj do architektonického konceptu a ďalej s ním pracovali.
Požiadavka klienta na vchod do prevádzky z dvoch protiľahlých strán (z pešej vonkajšej zóny a z podzemných garáží) komplikovala situáciu prevádzkovo, na druhej strane nám napevno stanovila stredovú os priestoru Vstup – Recepcia – Vstup.
Pre vybudovanie povedomia o začínajúcej značke sme sa rozhodli dostať do priestoru výrazný extrovertný prvok a doplniť ho o unisex výrazovú estetiku. Týmto prvkom sa stala forma recepcie v strede dispozície – dva spojené lodné kontajnery. V jednej osi úplne otvorené, v druhej perforované podľa funkčných potrieb.
Celkový priestor sa takto rozdelil na časť pre strihanie, časť pre farbenie a umývanie a časť pre zázemie. Neutrálna šedá farba centrálneho kontajnerového objektu recepcie je doplnená brezovou preglejkou, z ktorej sú vytvorené boxy zázemia – či už priestory pre zamestnancov so skladom, alebo toalety na druhej strane. Všetky úložné priestory sú vstavané, tak isto aj z hlavného priestoru prístupný kuchynský kútik.
Všetok mobilný nábytok (okrem priemyselných kaderníckych kresiel) je riešený atypmi v kontexte s hairline konceptom. Nosným prvkom je všade sa opakujúci oceľový čierny prút – linka, ktorú sme použili ako základ konštrukcie nábytkov.
Svetlá sú navrhnuté s prihliadnutím na vysoké požiadavky na funkčnosť. Niekoľko rozdielnych kategórií sa vzájomne dopĺňa. Osvetlenie okolo zrkadiel a pri umývaní je riešené krátkymi usporiadanými líniami, tak isto je líniový motív použitý na recepcii. Ostatné osvetlenie vstavané do stropu, alebo doplnkové na streche kontajnerov vyplýva z požiadaviek pre danú náplň priestoru.
Podklady: an!arch