Sumarizácia najdôležitejších inovácií, ktoré redefinujúcich využitie tohto energetického zdroja.
AMPHIBIA 3000 GRIP 1.3 od spoločnosti ATRO predstavuje modernú hydroizolačnú technológiu, ktorá spája vysokú odolnosť,...
Ambiciózne plány EK narazili na ekonomické možnosti domácností v jednotlivých členských štátoch –...
IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...
Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...
Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...
Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...
Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.
Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...
Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia
Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...
Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.
Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm
Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.
Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.
Medzinárodná výzva Drawing of the Year už roky patrí medzi výrazné súťaže pre nadšencov z oblasti architektúry, ale i ostatných umeleckých odvetví. Organizátorskú platformu Archisource založili v roku 2017 práve takíto dvaja entuziasti - Emily Glynn a Mansel Haynes. Boli presvedčení o tom, že náš profesný svet má potenciál na zlepšenie komunikácie smerom navonok.
Od jej počiatku sa usilujú o vytvorenie prostredia pre architektonickú (re)prezentáciu, ktorá presahuje hranice štandardizovaných vizualizácií. Platforma iniciuje rôzne diskusie, podporujúce individuálny prístup k tvorbe vizuálnej identity projektov. Jednotlivé zábery dokážu reflektovať nielen zručnosť autora, ale aj jeho pocity a subjektívne myslenie. Paradoxne, práve tieto spomínané zložky sa postupne dostávajú do úzadia, napriek ich dôležitosti v procese navrhovania.
Ročník 2024 predstavoval doposiaľ najpestrejšiu paletu prác, s viac než 6500 prihlásenými dielami. Hodnotiaca komisia rozhodovala v 6 rôznych kategóriách:
Niekoľkotýždňový proces hodnotenia ukončila vernisáž v londýnskom OXO Tower, kde sa (okrem vystavených vyše 100 finalistov) záujemcovia mohli dozvedieť bližšie informácie o trofejach (vyrobených z recyklovaných šupiniek a mušlí), ktoré navrhol švajčiarsky ateliér Nature Squared.
Viac súťaži cene si môžete prečítať na tomto odkaze.
Projekt Sensory Scene sme vytvorili v rámci (rovnako) medzinárodnej súťaže Reuse Italy, presnejšie pre sériu s podtitulom Reuse the Thermae (in Curinga). Zadaním bol návrh membrány ktorá by historické ruiny rímskych kúpeľov stavebne neuzatvárala, ale súčasne by ich chránila pred vonkajšími vplyvmi a slúžila ako signálny bod v rámci planiny uprostred olivovníkov. Viac o samotnej výzve nájdete tu.
Koncept Sensory Scene vychádzal z genia loci dávno zaniknutých kúpeľov. Štruktúra nového "obalu" chráni súbor archeologických nálezísk z doby rímskych cisárov, pričom tvarovo zvýrazňuje jeho pôvodný symetrický pôdorys s frigidáriom v centrálnej pozícii.
Pavilón ako celok ponúka všetkým zvedavým návštevníkom nový pohľad na takmer zabudnuté objekty, ktoré sú dôkazom úrovne vyspelosti starovekého rímskeho inžinierstva a spoločenského postavenia "kúpeľnej kultúry" niekdajšich obyvateľov danej oblasti.
Celá hmota rumelkovej oceľovej konštrukcie je osadená v bujnej krajine tak, aby sa postupne stala neoddeliteľnou súčasťou celkovej panorámy.
Kompozícia je manifestom našej povahy ako pozorovateľov a bádateľov. Spája v sebe "cestu objavovania" aj "zmyslový zážitok“.
Vizuálno-akustická hra vzniká prostredníctvom geometrie, vpletenej do systému subtílnych káblov. Tie obsahujú rady precízne umiestnených prvkov (inšpirovaných dobovými motívmi dlaždíc z neďalekých rímskych kúpeľov) s drobnými prírezmi na hornom konci každého elementu. Navzájom sa prekrývajú a podľa prevládajúcich prúdov vzduchu regulujú denné svetlo. Spomínaná súhra vánku a dažďa zároveň vytvára zvukový efekt, podobný šumeniu horúcej vody v kúpeľných bazénoch.
Ruiny sú viditeľné zo všetkých strán (vrátane vtáčej perspektívy) vďaka sústave rámp, obopínajúcich celú stavbu. Cesta začína na severnom okraji archeologického náleziska - v mieste pôvodného vchodu. Návštevníci majú panoramatický výhľad na kúpele a ich okolie, ktoré sa nustále mení vďaka konceptu špirály, končiacej v podobe oculu.
Dvojica mladých slovenských architektov bodovala sj s ďalším projektom Otra-ada, ktorý bol rovnako súčasťou výstavy v Londýne začiatkom júna tohto roku.