IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...
Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...
Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...
Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...
Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.
Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...
Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia
Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...
Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.
Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm
Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.
Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.
Spoločnosť Internorm odteraz stavia na novej variante tepelnoizolačného skla od AGC, ktorá v produkcii ročne ušetrí 10...
Jubilejný 20. ročník prestížnej medzinárodnej súťaže pre študentov architektúry priniesol...
Otočné a posuvné dvere MASTER od podlahy až po strop, ponúkajú mimoriadnu variabilitu výšky, materiálu a zladenia so skrytými...
Záverečná práca Kristíny Bednárovej, ktorá vznikla na Fakulte architektúry a dizajnu STU pod vedením Evy Oravcovej, vychádza zo zadania medzinárodnej architektonickej súťaže - objekt múzea s netradičným zameraním a obsahom.
Ako píše v posudku vedúca práce Eva Oravcová:
"...Objekt Múzea emócií (Museum of Emotions) má využiť architektúru ako primárny nástroj na vytváranie emocionálnych stavov prostredníctvom samotného návrhu hmoty, jeho umiestnenia, uvažovania, mierky priestorov, cesty priestorom, farby, osvetlenia a výberu materiálov. Hlavným programom návrhu mali byť dva samostatné priestory - hmoty, ktoré prinášajú kontrastné emócie (negatívne, pozitívne), pričom autor si mohol slobodne vybrať konkrétne emócie, ktoré svojim návrhom podnecuje – strach, hnev, úzkosť, lásku, šťastie, smiech atď. Pridané funkcie neboli určené. Lokalita nebola určená.
Diplomantkou predložený návrh je kvalitným variantom možného riešenia, v ktorom zaujímavým a novátorským spôsobom komplexne vyriešila toto náročné zadanie – tradičné múzeum s netradičným programom - a ponúkla architektonicky, hmotovo, kompozične a dizajnovo atraktívny objekt. Pozitívne hodnotím výber umiestnenia múzea, keď sa rozhodla “zostať doma” a umiestnila objekt do „kotla“ bývalého kameňolomu v blízkej dostupnosti centra mesta, ktorý sám osebe je netradičným prostredím vyvolávajúcim emócie a bol pre autorku kreatívnou výzvou. Hmota objektu - čistá a jednoduchá skladba bielych geometrických telies – v dramatickom prostredí je výsledkom jej autorskej predstavy o silnom emocionálnom precítení.
Diplomantka sa sústredila na logické usporiadanie prevádzky, jednotlivé väzby sú jasné a prehľadné, dispozičné riešenie budovy je logické a racionálne. Do programu pridala aj oddychové priestory v interiéry, zážitkový park a atraktívnu exteriérovú vyhliadku s pohľadmi na mesto a samotný priestor ´kotla´ kameňolomu a v ňom osadeného objektu, ktoré spoluvytvárajú netradičný zážitok z návštevy…"
Sprievodný text Kristíny Bednárovej:
Témou tejto diplomovej práce je budova Múzea emocií v Bratislave. Cieľom bolo navrhnúť objekt múzea prezentujúceho pozitívne a negatívne emócie. Spracovanie zahŕňalo výber lokality, návrh objektu, dotvorenie okolia a interiéru. Objekt je situovaný na Žižkovej ulici v priestore bývalého kameňolomu pod hradným vrchom Bratislavského hradu. Návrh prezentuje pozitívne aj negatívne emócie prostredníctvom architektúry, prostredia a prírodných prvkov. Miesto svojou históriou, terénom, polohou a charakterom dáva jedinečné možnosti pre tvorbu architektúry zameranej na emócie. Miesto ponúka prácu s terénom, výhľady na Bratislavu a jedinečnú atmosféru. Emócie vytvárajú nekonečný kolobeh prežívania. Tento kolobeh vyjadruje kruh z ktorého vychádza tvar objektu. Kruh je jedným zo základných geometrických tvarov symbolizujúci nekonečno. Zároveň je predstavuje štylizáciu centra emócii - hlavy človeka. Tým odkazuje na pôvod a charakter pocitov. Vytvára dominantný prvok v celkovej kompozícii návrhu tvorenej architektonickými objektmi, prírodnými prvkami a prostredím. Mierka priestoru, farba, svetlo a materialita sú prvky pomocou ktorých priestor ovplyvňuje emócie človeka. Prehliadka má určený smer vytvárajúci príbeh - gradáciu a postupný vývoj emócií.
Portfólio:
Plagát:
Vizuál:
Kompletné portfólio práce: