Sumarizácia najdôležitejších inovácií, ktoré redefinujúcich využitie tohto energetického zdroja.
AMPHIBIA 3000 GRIP 1.3 od spoločnosti ATRO predstavuje modernú hydroizolačnú technológiu, ktorá spája vysokú odolnosť,...
Ambiciózne plány EK narazili na ekonomické možnosti domácností v jednotlivých členských štátoch –...
IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...
Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...
Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...
Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...
Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.
Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...
Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia
Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...
Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.
Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm
Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.
Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.
Záverečná práca Kristíny Bednárovej, ktorá vznikla na Fakulte architektúry a dizajnu STU pod vedením Evy Oravcovej, vychádza zo zadania medzinárodnej architektonickej súťaže - objekt múzea s netradičným zameraním a obsahom.
Ako píše v posudku vedúca práce Eva Oravcová:
"...Objekt Múzea emócií (Museum of Emotions) má využiť architektúru ako primárny nástroj na vytváranie emocionálnych stavov prostredníctvom samotného návrhu hmoty, jeho umiestnenia, uvažovania, mierky priestorov, cesty priestorom, farby, osvetlenia a výberu materiálov. Hlavným programom návrhu mali byť dva samostatné priestory - hmoty, ktoré prinášajú kontrastné emócie (negatívne, pozitívne), pričom autor si mohol slobodne vybrať konkrétne emócie, ktoré svojim návrhom podnecuje – strach, hnev, úzkosť, lásku, šťastie, smiech atď. Pridané funkcie neboli určené. Lokalita nebola určená.
Diplomantkou predložený návrh je kvalitným variantom možného riešenia, v ktorom zaujímavým a novátorským spôsobom komplexne vyriešila toto náročné zadanie – tradičné múzeum s netradičným programom - a ponúkla architektonicky, hmotovo, kompozične a dizajnovo atraktívny objekt. Pozitívne hodnotím výber umiestnenia múzea, keď sa rozhodla “zostať doma” a umiestnila objekt do „kotla“ bývalého kameňolomu v blízkej dostupnosti centra mesta, ktorý sám osebe je netradičným prostredím vyvolávajúcim emócie a bol pre autorku kreatívnou výzvou. Hmota objektu - čistá a jednoduchá skladba bielych geometrických telies – v dramatickom prostredí je výsledkom jej autorskej predstavy o silnom emocionálnom precítení.
Diplomantka sa sústredila na logické usporiadanie prevádzky, jednotlivé väzby sú jasné a prehľadné, dispozičné riešenie budovy je logické a racionálne. Do programu pridala aj oddychové priestory v interiéry, zážitkový park a atraktívnu exteriérovú vyhliadku s pohľadmi na mesto a samotný priestor ´kotla´ kameňolomu a v ňom osadeného objektu, ktoré spoluvytvárajú netradičný zážitok z návštevy…"
Sprievodný text Kristíny Bednárovej:
Témou tejto diplomovej práce je budova Múzea emocií v Bratislave. Cieľom bolo navrhnúť objekt múzea prezentujúceho pozitívne a negatívne emócie. Spracovanie zahŕňalo výber lokality, návrh objektu, dotvorenie okolia a interiéru. Objekt je situovaný na Žižkovej ulici v priestore bývalého kameňolomu pod hradným vrchom Bratislavského hradu. Návrh prezentuje pozitívne aj negatívne emócie prostredníctvom architektúry, prostredia a prírodných prvkov. Miesto svojou históriou, terénom, polohou a charakterom dáva jedinečné možnosti pre tvorbu architektúry zameranej na emócie. Miesto ponúka prácu s terénom, výhľady na Bratislavu a jedinečnú atmosféru. Emócie vytvárajú nekonečný kolobeh prežívania. Tento kolobeh vyjadruje kruh z ktorého vychádza tvar objektu. Kruh je jedným zo základných geometrických tvarov symbolizujúci nekonečno. Zároveň je predstavuje štylizáciu centra emócii - hlavy človeka. Tým odkazuje na pôvod a charakter pocitov. Vytvára dominantný prvok v celkovej kompozícii návrhu tvorenej architektonickými objektmi, prírodnými prvkami a prostredím. Mierka priestoru, farba, svetlo a materialita sú prvky pomocou ktorých priestor ovplyvňuje emócie človeka. Prehliadka má určený smer vytvárajúci príbeh - gradáciu a postupný vývoj emócií.
Portfólio:
Plagát:
Vizuál:
Kompletné portfólio práce: