Hore
Portál z verejných zdrojov podporil Fond na podporu umenia

Wienerberger s.r.o.

Tehelná 1203/6
Zlaté Moravce

Internorm

Okná pre pasívne domy

Galvaniho 15 B
Bratislava

Saint-Gobain

BIM knižnice a objekty

Stará Vajnorská 139
Bratislava

JANOŠÍK OKNA-DVEŘE

Valašské Příkazy 55 55
Valašské Příkazy

Divízia ISOVER Saint-Gobain Construction Products

Dokonalá izolácia

Stará Vajnorská 139
Bratislava

SCHÜCO International KG, o. z. Slovensko

Okná, dvere a fasády

Tomášikova 17
Bratislava

Pergo

Třebětice 102
Holešov

Cortizo Slovakia,

Železničný rad 29
Nová Baňa

PREFA Slovensko s. r. o.

Ladislava Dérera 2749/2
Bratislava - mestská časť Nové Mesto

Saint-Gobain Construction Products, s.r.o., Divízia Rigips

Vlárska 22
Trnava

REYNAERS ALUMINIUM s.r.o.

Office: TWINCITY C HubHub, Mlynské Nivy 16
Bratislava

Hore
Menu
Kalendárium
Vložené
6. november 2022
0
82

Múzeum emócií - diplomová práca nominovaná na Cenu profesora Jozefa Lacka 2022

Zážitkový priestor v amfiteátri kameňolomu.
Múzeum emócií - diplomová práca nominovaná na Cenu profesora Jozefa Lacka 2022
Autori: Ing. arch. Kristína BednárováSpolupráca: Ing. arch. Eva Oravcová, PhD.Návrh: 2022 - 2022Adresa: SlovenskoPublikované: 6. november 2022

Záverečná práca Kristíny Bednárovej, ktorá vznikla na Fakulte architektúry a dizajnu STU pod vedením Evy Oravcovej, vychádza zo zadania medzinárodnej architektonickej súťaže - objekt múzea s netradičným zameraním a obsahom.

Ako píše v posudku vedúca práce Eva Oravcová:

"...Objekt Múzea emócií (Museum of Emotions) má využiť architektúru ako primárny nástroj na vytváranie emocionálnych stavov prostredníctvom samotného návrhu hmoty, jeho umiestnenia, uvažovania, mierky priestorov, cesty priestorom, farby, osvetlenia a výberu materiálov. Hlavným programom návrhu mali byť dva samostatné priestory - hmoty, ktoré prinášajú kontrastné emócie (negatívne, pozitívne), pričom autor si mohol slobodne vybrať konkrétne emócie, ktoré svojim návrhom podnecuje – strach, hnev, úzkosť, lásku, šťastie, smiech atď. Pridané funkcie neboli určené. Lokalita nebola určená. 

Diplomantkou predložený návrh je kvalitným variantom možného riešenia, v ktorom zaujímavým a novátorským spôsobom komplexne vyriešila toto náročné zadanie – tradičné múzeum s netradičným programom - a ponúkla architektonicky, hmotovo, kompozične a dizajnovo atraktívny objekt. Pozitívne hodnotím výber umiestnenia múzea, keď sa rozhodla “zostať doma” a umiestnila objekt do „kotla“ bývalého kameňolomu v blízkej dostupnosti centra mesta, ktorý sám osebe je netradičným prostredím vyvolávajúcim emócie a bol pre autorku kreatívnou výzvou. Hmota objektu - čistá a jednoduchá skladba bielych geometrických telies – v dramatickom prostredí je výsledkom jej autorskej predstavy o silnom emocionálnom precítení. 

Diplomantka sa sústredila na logické usporiadanie prevádzky, jednotlivé väzby sú jasné a prehľadné, dispozičné riešenie budovy je logické a racionálne. Do programu pridala aj oddychové priestory v interiéry, zážitkový park a atraktívnu exteriérovú vyhliadku s pohľadmi na mesto a samotný priestor ´kotla´ kameňolomu a v ňom osadeného objektu, ktoré spoluvytvárajú netradičný zážitok z návštevy…"

 

Sprievodný text Kristíny Bednárovej:

Témou tejto diplomovej práce je budova Múzea emocií v Bratislave. Cieľom bolo navrhnúť objekt múzea prezentujúceho pozitívne a negatívne emócie. Spracovanie zahŕňalo výber lokality, návrh objektu, dotvorenie okolia a interiéru. Objekt je situovaný na Žižkovej ulici v priestore bývalého kameňolomu pod hradným vrchom Bratislavského hradu. Návrh prezentuje pozitívne aj negatívne emócie prostredníctvom architektúry, prostredia a prírodných prvkov. Miesto svojou históriou, terénom, polohou a charakterom dáva jedinečné možnosti pre tvorbu architektúry zameranej na emócie. Miesto ponúka prácu s terénom, výhľady na Bratislavu a jedinečnú atmosféru. Emócie vytvárajú nekonečný kolobeh prežívania. Tento kolobeh vyjadruje kruh z ktorého vychádza tvar objektu. Kruh je jedným zo základných geometrických tvarov symbolizujúci nekonečno. Zároveň je predstavuje štylizáciu centra emócii - hlavy človeka. Tým odkazuje na pôvod a charakter pocitov. Vytvára dominantný prvok v celkovej kompozícii návrhu tvorenej architektonickými objektmi, prírodnými prvkami a prostredím. Mierka priestoru, farba, svetlo a materialita sú prvky pomocou ktorých priestor ovplyvňuje emócie človeka. Prehliadka má určený smer vytvárajúci príbeh - gradáciu a postupný vývoj emócií.

Portfólio:

Plagát:

Vizuál:

Kompletné portfólio práce:

Ing. arch. Kristína Bednárová
Pravý stĺpec
Menu
Hlavný obsahHlavný obsah
Čakajte prosím