Advertorial

Minimalistické dvere IDEA – technická precíznosť a čistota prevedenia

IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...

Schell Vitus – osvedčené riešenie pre sprchy a umývadlá vo verejnom sektore s viac ako desaťročnou tradíciou

Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...

Kompozitné okná predstavujú súčasnosť a budúcnosť

Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...

Myotis - stoly 2025

Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...

Priemyselné sklenené priečky Dorsis Digero: svetelné rozhranie pre moderné interiéry

Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.

Význam prirodzeného svetla pre moderné a flexibilné pracovné prostredie

Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...

Konferencia Xella Dialóg predstaví novinky a trendy v stavebníctve

Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia

Murovací robot WLTR stavia svoj prvý dom na Slovensku

Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...

Nová éra bezpečnosti s I-tec Secure od Internorm

Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.

Skryté zárubne JAP – intenzívny zážitok z bývania

Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm

Tienenie namiesto klimatizácie

Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.

BigMat International Architecture Award 2025 - vybrané diela

Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.

Milník udržateľnej výroby okien: Internorm zavádza Low-Carbon-Glas iplus

Spoločnosť Internorm odteraz stavia na novej variante tepelnoizolačného skla od AGC, ktorá v produkcii ročne ušetrí 10...

Výsledky 20. ročníka medzinárodnej študentskej súťaže Saint-Gobain Architecture Student Contest 2025

Jubilejný 20. ročník prestížnej medzinárodnej súťaže pre študentov architektúry priniesol...

Dvere MASTER - pre interiéry navrhnuté s rozumom aj vášňou!

Otočné a posuvné dvere MASTER od podlahy až po strop, ponúkajú mimoriadnu variabilitu výšky, materiálu a zladenia so skrytými...

J&T REAL ESTATE sprístupnila širokej verejnosti 3D model budúcej dopravnej infraštruktúry Bratislavy

Spoločnosť J&T REAL ESTATE (JTRE) sprístupnila pre širokú verejnosť 3D model dopravnej infraštruktúry Bratislavy, ktorý prezentuje existujúcu sieť električkovej, železničnej a cestnej infraštruktúry v mestských častiach Staré Mesto, Ružinov, Nové Mesto, Petržalka, Vrakuňa a Podunajské Biskupice, so zameraním na koľajovú dopravu.
Diskusia
Red 421.09.2018
3300+0
J&T REAL ESTATE sprístupnila širokej verejnosti 3D model                 budúcej dopravnej infraštruktúry Bratislavy

Model, ktorý bude umiestnený až do konca septembra vo foyeri Primaciálneho paláca, predstavuje riešenie, ako by mohla vyzerať sieť nosného dopravného systému Bratislavy – električky – už v rokoch 2022 až 2025. Tento krok nadväzuje na nedávnu prezentáciu zámeru JTRE vybudovať novú električkovú trať po trase Šafárikovo námestie cez Eurovea City, Dulovo námestie až po Trhovisko Miletičova. JTRE zároveň predložila Magistrátu hl. mesta Bratislavy podrobné závery porovnávacej štúdie alternatívnych električkových trás spracované na základe odporúčania odborných útvarov mesta.

Animovaný 3D model zobrazuje približne 60 kilometrov štvorcových mesta Bratislava v mierke 1:6 000. Rozmer modelu je 1,3m x 2,1m a na detailnej animácií zobrazuje informácie o plánovanej električkovej trati v rozlíšení 4K, doplnené o priestorový hologram budov a topografie mesta.

Električka ako nosný systém bratislavskej verejnej dopravy je vedená v radiálach, z ktorých každá vychádza z centra mesta k jeho okrajom. Aby bol tento systém plnohodnotný, je potrebné jednotlivé radiály prepojiť. Nová električková trať, ktorú JTRE navrhuje viesť trasou zo Šafárikovho námestia cez Eurovea City, Dulovo námestie až po Trhovisko Miletičova, prepojí najkratšou trasou dve najväčšie mestské časti – Petržalku a Ružinov. Zároveň, v súčinnosti s už existujúcimi traťami, vznikne centrálny električkový okruh, ktorý Bratislave doteraz chýbal. Okruh vytvorí aj ideálne podmienky pre vznik novej vrakunsko-biskupickej radiály, ktorá zabezpečí obsluhu záchytných parkovísk (P+R) pod Prístavným mostom a celého územia až po terminál integrovanej osobnej prepravy (TIOP) vo Vrakuni.

JTRE vyjadrila svoj verejný záväzok významne prispieť k zlepšeniu dopravnej obslužnosti novovznikajúceho moderného centra Bratislavy vybudovaním centrálneho električkového okruhu po trase Šafárikovo námestie – Pribinova – Košická s napojením na ružinovskú radiálu a Trnavské mýto v marci 2017. Od toho času bol projekt prezentovaný aj primátorovi a hlavnej architektke hl. mesta Bratislava, na oddelení dopravného inžinierstva a sekcii územného plánovania na Magistráte hl. mesta, v Dopravnom podniku mesta Bratislavy, OZ Lepšia doprava a prešiel aj verejným prerokovaním v MČ Ružinov. Verejnosti bol predstavený na tlačovej konferencii v septembri 2017. V uplynulých mesiacoch JTRE na základe požiadavky vedenia mesta nechala spracovať nezávislú štúdiu zameranú na porovnanie prínosov a možných negatív navrhovanej trasy v porovnaní s alternatívnymi po Landererovej a Mlynských nivách. Aj po tomto porovnaní sa navrhovaná trasa javí ako najvýhodnejšia nielen z pohľadu  technických podmienok jej realizovateľnosti, ale aj z hľadiska segregovaného vedenia a prevádzkových nákladov.

45884
Youtube
Vložené
21. september 2018
0
330
Hlavný obsahHlavný obsah
Čakajte prosím