IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...
Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...
Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...
Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...
Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.
Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...
Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia
Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...
Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.
Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm
Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.
Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.
Spoločnosť Internorm odteraz stavia na novej variante tepelnoizolačného skla od AGC, ktorá v produkcii ročne ušetrí 10...
Jubilejný 20. ročník prestížnej medzinárodnej súťaže pre študentov architektúry priniesol...
Otočné a posuvné dvere MASTER od podlahy až po strop, ponúkajú mimoriadnu variabilitu výšky, materiálu a zladenia so skrytými...

Lídri v oblasti mobility a zdieľanej ekonomiky sa zaviazali plniť 10 princípov súvisiacich so zefektívnením dopravy tak, aby zlepšili situáciu v mestách. Aplikovanie technológií v oblasti "Smart city" a zmeny v doprave (aplikácie pre zdieľanie jázd, autonómne technológie...) boli podnetom pre podporovateľov iniciatívy Shared mobility principles for livable cities. Technologické spoločnosti sa snažia presadiť pravidlá, ktoré by mohli prispieť k zlepšemiu alebo zachovaniu obývateľnosti väčších miest.
Do programu sa už zapojili aj spoločnosti ako Lyft, LimeBike či Uber. Signatári sa zhodli na nasledujúcich prioritách:
Vo výsledku je cieľom obmedzenie počtu vozidiel, ktoré sa dostávajú do centier miest. Pomôcť má hlavne zefektívnenie dopravy, ktoré počíta s využitím vozidiel jazdiacich na alternatívny pohon. Tieto jazdy majú byť vždy, keď je to možné, zdieľané, v mnohých prípadoch dokonca autonómne. Iniciatíva ale rieši aj financovanie. Preto majú všetci, ktorí sa do nej zapoja zaplatiť poplatok za využívanie ciest aj parkovacích miest.
Takéto parciálne aktivity, najmä ak sú odborné (a nielen marketingové na presadenie obchodných záujmov producentov technologických riešení) sú cenné a vítané. Treba mať však vždy na pamäti, že problémy urbánnych štruktúr musia byť vždy riešené v celej komplexnosti.