Hore
Portál z verejných zdrojov podporil Fond na podporu umenia

Wienerberger s.r.o.

Tehelná 1203/6
Zlaté Moravce

Internorm

Okná pre pasívne domy

Galvaniho 15 B
Bratislava

Saint-Gobain

BIM knižnice a objekty

Stará Vajnorská 139
Bratislava

JANOŠÍK OKNA-DVEŘE

Valašské Příkazy 55 55
Valašské Příkazy

Divízia ISOVER Saint-Gobain Construction Products

Dokonalá izolácia

Stará Vajnorská 139
Bratislava

SCHÜCO International KG, o. z. Slovensko

Okná, dvere a fasády

Tomášikova 17
Bratislava

Pergo

Třebětice 102
Holešov

Cortizo Slovakia,

Železničný rad 29
Nová Baňa

REYNAERS ALUMINIUM s.r.o.

Office: TWINCITY C HubHub, Mlynské Nivy 16
Bratislava

Saint-Gobain Construction Products, s.r.o., Divízia Rigips

Vlárska 22
Trnava

Hore
Menu
Kalendárium
Vložené
4. marec 2021
0
216

Modernizácia Dúbravsko-karloveskej radiály

Individuálne riešenie betónových prvkov vďaka spoločnosti PREMAC
Modernizácia Dúbravsko-karloveskej radiály

Rekonštrukcia električkovej trate Dúbravsko-karloveskej radiály v Bratislave sa začala 22. júla 2019. Vzhľadom na rozsiahlu a kompletnú obnovu, prechádzajúcu až dvoma mestskými časťami hlavného mesta, bola rozdelená na niekoľko etáp.

Rekonštrukcia zvýšila komfort cestujúcich z mestských častí Karlova Ves a Dúbravka a o tri minúty skrátila cestovanie z konečnej zastávky električiek v Dúbravke k zastávke Tunel. Posledná etapa významnej rekonštrukcie v hlavnom meste bola ukončená v roku 2020.

Realizátorom stavby bolo konzorcium DK Radiála, ktoré tvoria firmy TSS Grade, Metrostav, Swietelsky – Slovakia a ELZA – Elektromontážny závod Bratislava.

Spoločnosť TSS Grade je dlhoročným obchodným partnerom spoločnosti Premac. Spoločne zrealizovali niekoľko projektov modernizácií železničných stavieb. Dobré obchodné vzťahy a ponúknuté kvalitné technické riešenia prispeli k tomu, že sa spoločnosť PREMAC stala významným dodávateľom aj tejto reprezentatívnej stavby.

Najväčšou výzvou bolo navrhnutie atypického prvku nástupištnej hrany, tzv. konzolovej dosky v zmysle projektovej dokumentácie. Ide o súbor betónových blokov oddeľujúci električkovú trať od nástupiska, za ktorým je plynule uložená najskôr dlažba pre nevidiacich a následne veľkoformátová dlažba CITY® XXL.

Na to, aby vznikol nielen estetický, ale aj funkčný celok, je potrebný výber vhodných a ľahko udržiavateľných materiálov

Dlažba so špeciálne upravenou receptúrou

Na základe požiadaviek hlavnej architektky mesta bola špeciálne pre tento projekt navrhnutá veľkoformátová dlažba CITY® XXL a dlažba pre nevidiacich vo farbe podľa špecifikácie investora. Na dosiahnutie požadovaného sivobieleho farebného odtieňa bolo tak potrebné receptúru na výrobu veľkoformátovej dlažby mierne upraviť, a to pridaním bieleho cementu. Dlažba musela zároveň splniť očakávania týkajúce sa protišmykového povrchu a v neposlednom rade aj estetického charakteru.

Počas realizácie oboch etáp bola v priebehu 12 až 14 mesiacov dodaných približne 4 700 m2 dlažby CITY® XXL a 950 m2 dlažby pre nevidiacich v grafitovej farbe.

Nástupištná hrana na mieru

Najväčšou výzvou tohto projektu bol návrh nástupiskovej hrany, tzv. konzolovej dosky v zmysle projektovej dokumentácie. Tu boli použité železničné prefabrikáty PRE 160 v kombinácii s nástupiskovou krycou doskou PRE 160_KD. Ide o súbor betónových blokov oddeľujúci električkovú trať od nástupiska, za ktorým je plynule uložená najskôr dlažba pre nevidiacich a následne veľkoformátová dlažba CITY® XXL.

Za úspešnou realizáciou je spolupráca

Podľa slov projektového manažéra Martina Meszárosa je veľmi dôležitým faktorom takýchto veľkých projektov správne nastavenie procesov projektového manažmentu, čo umožňuje pružne reagovať na prípadné zmeny spojené s realizáciou projektu. Z tohto hľadiska bol významný podrobne spracovaný harmonogram dodávok od investora, na základe ktorého sa s predstihom plánovali výrobné kapacity a  následne pravidelná logistika materiálovu na stavbu.

Veríme, že produkty použité pri náročnej rekonštrukcii splnia nielen praktický, ale aj estetický účel a obyvateľom Bratislavy budú slúžiť po dlhé roky.

 

Použité materály a riešenia PREMAC v jednotlivých etapách rekonštrukcie:

Betónová dlažba Premac CITY® XXL:
hladký povrch,  rozmery (d × š): 500 × 500 mm alebo 750 × 500 mm, hrúbka dlažby: 80 mm

Dlažba City XXL 50x50 sivo-biela a City XXL 50x75 sivo-biela
Dlažba City XXL 50x50 sivo-biela a City XXL 50x75 sivo-bielafoto: Premac

Dlažba pre nevidiacich
štruktúrovaný povrch - drážky, nopky, rozmery (d × š): 200 × 200 mm, hrúbka dlažby: 60 mm

Nástupištná hrana PRE 160®
železobetónový prefabrikát v tvare písmena L, rozmery (d × š × v): 995/975 × 450 × 600 mm

Nástupištná krycia doska PRE 160_KD® 
železobetónový prefabrikát, rozmery (d × š × v): 995 × 495 × 150/130 mm

Zdroj: PR  (Fotografie, texty) spoločnosti PREMAC 

Poloha na mape

Pravý stĺpec
Menu
Hlavný obsahHlavný obsah
Čakajte prosím