IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...
Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...
Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...
Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...
Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.
Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...
Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia
Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...
Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.
Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm
Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.
Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.
Spoločnosť Internorm odteraz stavia na novej variante tepelnoizolačného skla od AGC, ktorá v produkcii ročne ušetrí 10...
Jubilejný 20. ročník prestížnej medzinárodnej súťaže pre študentov architektúry priniesol...
Otočné a posuvné dvere MASTER od podlahy až po strop, ponúkajú mimoriadnu variabilitu výšky, materiálu a zladenia so skrytými...
| Začiatok | 9.2.2017 11:00 |
| Koniec | 9.4.2017 18:00 |
| Miesto | Galéria mesta Bratislavy Palffyho palác |
| Adresa | Panská 19, Bratislava, Slovensko |
| Druh podujatia | Výstava |
| Kontakt | Palffyho palác +421 2 5443 3627 |
INFANTKY
Autorka: Alena Adamíková
Pálffyho palác (pozrite kontakt)
9. 2. 2017 - 9. 4. 2017
Kurátor: Beata Jablonská
Dá sa povedať, že od ukončenia Vysokej školy výtvarných umení v Bratislave na Katedre maľby v roku 1997, cielene krúži okolo jednej a tej istej otázky. Pýta sa, či dnešný portrét v jeho tradičnej podobe – predovšetkým maľovaný obraz na plátne, má ešte nejakú výpovednú a umeleckú hodnotu. Či nie je len predmetom chráneného skanzenu, ponukou antikvariátov, alebo niečoho, čo sa vezie na vlne nostalgickej retro módy.
Výstava Infantky je nielen obhajobou súčasného portrétu, ale bude aj maliarskou úvahou o tom, ako ustáť obrazový pretlak mediálneho sveta. Hľadanie portrétu u Aleny Adamíkovej ide cestou konštruovania konkrétnej podoby takmer ako imaginatívno-fantazijnú predstavu, s vlastným vizuálno symbolickým a s alegorickým systémom. Tatko môže premýšľať nielen o portrétovanej, ale aj o univerzálnejšej reflexii sveta, či ľudského bytia v čase a priestore, alebo dokonca o maľovaní ako zrkadle jej samej.
Výstava Aleny Adamíkovej v Galérii mesta Bratislavy bude nielen prezentáciou zavedenej autorky mladšej strednej generácie, ale aj tej, ktorá prináša v tradičnom žánri maliarskeho portrétu jeho aktualizáciu a nutný nepokoj. Lebo o tom by súčasnému umeniu malo ísť - nepriživovať sa na mainstreamových modeloch, ale nakročiť tam, kde to buď nikto nečaká, alebo je príliš horúco.