Sumarizácia najdôležitejších inovácií, ktoré redefinujúcich využitie tohto energetického zdroja.
AMPHIBIA 3000 GRIP 1.3 od spoločnosti ATRO predstavuje modernú hydroizolačnú technológiu, ktorá spája vysokú odolnosť,...
Ambiciózne plány EK narazili na ekonomické možnosti domácností v jednotlivých členských štátoch –...
IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...
Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...
Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...
Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...
Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.
Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...
Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia
Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...
Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.
Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm
Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.
Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.
| Začiatok | 1.2.2019 20:00 |
| Koniec | 28.2.2019 18:00 |
| Miesto | Malý Berlín |
| Adresa | Štefánikova 4, Trnava, Slovensko |
| Druh podujatia | Výstava |
| Kontakt | Malý Berlín info@malyberlin.sk |
Jemne provokatívny názov nášho nového seriálu, kde sa podpisujeme ako kurátori viac, ako kedykoľvek predtým. Ako Sub:tearz crew tentoraz ustupujeme do úzadia, dávame priestor vizuálnemu umeniu, ktoré sprevádzame hudobnou selekciou a pýtame sa: Are You Art ?
Premiéru celého projektu odštartuje naša dvorná fotografka Ema Lančaričová s jej bakalárskym projektom – Sypká nehmatnosť smrti.
Projekt nesúci názov SYPKÁ NEHMATNOSŤ SMRTI predstavuje bakalársku prácu vytvorenú v ateliéri O Fotografii na odbore Fotografia a nové média Vysokej školy výtvarných umení v Bratislave. Spája experimentálny prístup spracovania fotografie a filozofické úvahy nad médiom fotografie.
Keďže pojem smrti je ťažko definovateľný a viacvrstvový, v práci nejde o to, zadefinovať ho. Chce metaforicky prepojiť viaceré úvahy medzi pojmami fotografia a smrť.
Autorka s fotografiou narába ako s referentom smrti. Názov práce je prebratý z rovnomennej knihy od českého spisovateľa Michala Janatu. Spojenie „Sypká nehmatnosť smrti“ autorka považuje za dostatočne výstižný v prepojení s teoretickou aj praktickou časťou práce.
Event bude prebiehať formou interaktívnej vernisáže s viacerými inštaláciami umiestnenými v priestore Malého Berlína, ale aj mimo neho. V úvode sa predstaví sama autorka a porozpráva o sebe a tomto projekte, preto odporúčame prísť na čas. Na úvodný raut môžete prísť už od 20:00. Približne o 21:00 sa začne úvodná reč autorky. Následne sa otvorí celý priestor s inštaláciami a s tým začne aj voľná zábava.
O hudobný podmaz sa po celý čas budú starať kurátori akcie Sub:tearz. Hudba bude tematický ladená k vernisáži, tak aby posilnila atmosféru a dodala inštaláciám ďalší rozmer.
Osvieženie v podobe vína, vody bude zabezpečené a občerstviť sa tiež môžete na bare v Akademia.
VIAC O INŠTALÁCII
Inštalácia sa skladá z viacerých častí, v každej časti je použitý iný technologický aj koncepčný prístup. Vo výsledku má inštalácia za úlohu predstaviť akýsi abstraktný archív smrti, ktorý by však nemal pôsobiť skľučujúco ani násilne.
V sklenenej urne sa nachádza doslovne pretransformovaný pojem sypká nehmatnosť smrti, a to tak, že na sypké – sadru, ktorá bola zaliata vodou, bola nanesená foto emulzia a následne bola na ňu naexponovaná fotografia. Tento objekt bol v procese zničený a opäť sa z neho stal len sypký fragment.
V časti 5 a 5 polaroidov ide napríklad o prezentáciu doslovnej smrti fotografie ako nemožnosti zobrazenia a sprostredkovania reality. Náhoda pri použití polaroidového fotoaparátu spôsobila, že pri stlačení spúšte vyšlo z fotoaparátu namiesto jedného snímku až 5 kusov. Iba na prvej fotografii bol viditeľný obraz. Ostatné snímky zostali čierne kvôli mechanickému roztretiu chemikálií počas vychádzania z fotoaparátu cez valčeky, ktoré tieto chemikálie rozotierajú pri pohybe. Pôsobením denného svetla sa začal obraz na nich meniť. Bola to teda pre tieto fotografie smrť, keďže v budúcnosti na nich mohlo byť niečo nafotené, alebo mala táto smrť pokračovaním času spôsobiť ďalší „život“ týchto fotografií.
Čas je dôležitým aspektom, ktorý prepája pojem fotografie a smrti. Procesuálnosť času je doslovne zachytená na fotografickom papieri o rozmere 2 × 1 m, ktorý bol obliaty negatívnou vývojkou, ktorá na ňom vytvorila abstraktný vzor. Papier však nebol ustálený a tak postupom času papier stmavne sám od seba, až kým nezostane úplne čierny.
Veľkú časť práce tvoria materiály nájdené v opustenom chemickom laboratóriu. Ide o plan filmové negatívy, sklenené negatívy a balík osvietených papierov. S týmito materiálmi ďalej autorka pracuje, teda ich recykluje, pričom vzniká nový kontext.