Sumarizácia najdôležitejších inovácií, ktoré redefinujúcich využitie tohto energetického zdroja.
AMPHIBIA 3000 GRIP 1.3 od spoločnosti ATRO predstavuje modernú hydroizolačnú technológiu, ktorá spája vysokú odolnosť,...
Ambiciózne plány EK narazili na ekonomické možnosti domácností v jednotlivých členských štátoch –...
IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...
Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...
Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...
Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...
Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.
Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...
Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia
Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...
Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.
Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm
Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.
Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.
| Začiatok | 17.12.2020 18:00 |
| Koniec | 17.12.2020 20:00 |
| Miesto | online |
| Adresa | online, Slovensko |
| Druh podujatia | Podujatie |
| Kontakt | Šopa gallery |
Tento mesiac bola otvorená výstava Maroša Rovňáka pod názvom Čiara na dlani môjho otca. Keďže stále čelíme pandemickej situácii, formou online diskusie a prezentácie bude všetkým umožnené nahliadnuť a pozrieť si výstavu, ktorej gro tvorí polhodinový autorský film Maroša Rovňáka.
Online premietanie filmu bude následne sprevádzané Artist Talk-om s Marošom Rovňákom a kurátorkou Ivanou Komanickou. Otázky budete môcť klásť v komentároch počas živého vysielania.
Malá samostatná výstava Maroša Rovňáka „Čiara na dlani môjho otca“ dostala názov podľa autorovho nového experimentálneho denníkového filmu. Film, ktorý kombinuje autorské fotografie a fotografie z rodinného archívu, denníkové záznamy, spravodajské šoty, found footage videa a autorskú hudbu, je hlboko osobným, a predsa ponúka divákovi istú formu univerzálneho zážitku, možnosť zažiť transcendenciu a empatiu. Film sa sústreďuje na tému umierania, starostlivosti o umierajúcich a možnosti pohrebných rituálov a rituálov trúchlenia počas koronavírusovej pandémie, v ktorej sa smrť dezinfikovala. Autorova dlhoročná fascinácia kultúrou Benátok sa stáva fatálnou, Benátky sa stávajú zdrojom apokalyptickej nákazy. Do tohto nového sociálneho a politického prostredia prichádza umierajúci otec.
Maroš Rovňák je multimediálny umelec, pracujúci so zvukom, videom a fotografiou. Téma smrti je konštantne prítomná v jeho tvorbe. V posledných rokoch sa venoval umeleckému výskumu posunu vnímania smrti v období osvietenstva, ktoré poskytlo základ pre zrod moderných cintorínov v Európe. Performancia In Absentia (2019 – 2020) je venovaná mladej slovenskej archeologičke Martine Kušnírovej zavraždenej spolu s jej snúbencom, investigatívnym novinárom Jánom Kuciakom. Jeho performancie a divadelné hry boli prezentované na festivaloch experimentálnej tvorby New Poetry Form (Košice 2018), Žižkovská noc (Praha 2019), Festival KioSK Žilina-Záriečie (2015). Holandské vydavateľstvo Waanders & De Kunst zaradilo jeho prácu Korzety (2001) do historickej publikácie "Queer!? Beeldende kunst in Europa 1969-2019 mapujúcej zrod a vývoj gay a queer umenia v Európe. Žije a tvorí v Banskej Bystrici, kde pôsobí ako riaditeľ Stredoslovenskej galérie.