IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...
Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...
Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...
Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...
Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.
Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...
Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia
Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...
Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.
Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm
Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.
Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.
Spoločnosť Internorm odteraz stavia na novej variante tepelnoizolačného skla od AGC, ktorá v produkcii ročne ušetrí 10...
Jubilejný 20. ročník prestížnej medzinárodnej súťaže pre študentov architektúry priniesol...
Otočné a posuvné dvere MASTER od podlahy až po strop, ponúkajú mimoriadnu variabilitu výšky, materiálu a zladenia so skrytými...
| Začiatok | 5.4.2017 18:00 |
| Koniec | 30.4.2017 18:00 |
| Miesto | Tabačka Kulturfabrik |
| Adresa | Gorkého 2, Košice, Slovensko |
| Druh podujatia | Výstava |
| Kontakt | Tabačka Kulturfabrik 0905 545 986 |
Výstava Body Danced Body Seen predstavuje troch fotografov, ktorú v kurátorskej koncepcii Maje Hriešik pripravil Divadelný ústav v Bratislave, predstavuje troch fotografov, ktorí sa dokumentovaniu diel súčasného tanca, ako aj experimentovaniu s pohybom vo fotografii na Slovensku venujú dlhodobo. Rôznorodosť, ktorá je prítomná vo výbere z fotografickej tvorby Nora Knapa, Natálie Zajačikovej a Davida Trčku poukazuje aj na rôznorodosť prístupov k telu a telesnosti medzi samotnými tvorcami, predstavuje osobnosti slovenského tanca a rôzne prístupy k tomu, ako uchopiť pohyb a tanec.
Tancujúce telo je fotogenický objekt, a zároveň je bájna siréna. Americká tanečnica Yvonne Rainer pred polstoročím vyhlásila, že tanec odoláva pohľadu a je ťažké ho vidieť (dance resists vision and is hard to see). Dvojnásobne to platí pre objektív kamery. Fotograf vie prepadnúť nutkaniu gýčovo oslavovať krásu a schopnosti ľudského tela, v hľadáčiku má figúry, skoky, obrazy, ktoré dokážu zapôsobiť ohromujúco. Vtedy však vzniká reklama na telo, ktoré majstrovsky ovláda pohyb, je to upútavka na krásu pohybu, ale nie nevyhnutne tanečná fotografia.
Fotograf, ktorý fotografuje súčasný tanec, vyčkáva na okamihy, keď tancujúce telo nič nepredstiera. To telo sníva o priestranstve slobody, v ktorom prekročí zákonitosti bežného, ženie ho tam neskrotná, niekedy aj sebazničujúca vášeň, a zároveň obavy, alebo dokonca únava. Tanečná fotografia chce tento paradox a takpovediac zápas zachytiť, je snovým dokumentom, estetickým mementom o pohybe, ktorý je základným princípom života.