Sumarizácia najdôležitejších inovácií, ktoré redefinujúcich využitie tohto energetického zdroja.
AMPHIBIA 3000 GRIP 1.3 od spoločnosti ATRO predstavuje modernú hydroizolačnú technológiu, ktorá spája vysokú odolnosť,...
Ambiciózne plány EK narazili na ekonomické možnosti domácností v jednotlivých členských štátoch –...
IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...
Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...
Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...
Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...
Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.
Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...
Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia
Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...
Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.
Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm
Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.
Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.
| Začiatok | 29.9.2016 18:00 |
| Koniec | 13.11.2016 18:00 |
| Miesto | Nitrianska galéria |
| Adresa | Župné námestie 3, Nitra, Slovensko |
| Druh podujatia | Výstava |
| Kontakt | Nitrianska galéria 037/ 657 96 41-3 |
Výstava projektu Jany Šturdíkovej Châteaux po našom v Nitrianskej galérii je zameraná na opustené a chátrajúce kaštiele na Slovensku, ktoré autorka rozdeľuje do kategórií podľa ich poslednej funkcie. Vytvára tak bizarný slovník pojmov a obrazov, zámerom ktorého je s nadhľadom a z nového uhla pohľadu motivovať diváka zamyslieť sa nad dedičstvom našej nedávnej socialistickej minulosti, ako aj nad súčasnou situáciou, v ktorej sa nachádza nielen naše kultúrne dedičstvo, ale aj naša spoločnosť. Autorka vytvára nový, čudný obraz krajiny, v ktorej architektonické a umelecké hodnoty vyzerajú inak, ako by sme prirodzene čakali. Projekt je dlhodobý a jeho cieľom je postupne odfotografovať opustené a chátrajúce kaštiele na území celého Slovenska. Šturdíková na ňom pracuje sústavne od roku 2013. Cieľom výstavného projektu Châteaux po našom je odprezentovať prácu čo najširšiemu publiku, ako aj publiku v regiónoch Slovenska, v ktorých sa kaštiele nachádzajú a motivovať tak divákov k zachovávaniu nášho kultúrneho dedičstva.
Jana Šturdíková vyštudovala dramaturgiu na VŠMU v Bratislave a fotografiu na VŠVU v Bratislave. Vystavovala na festivaloch Mesiac fotografie v Bratislave, Mois de la Photo v Paríži, Warszawski Festiwal Fotografii Artystycznej, Off Festival Bratislava a ďalších spoločných výstavách na Slovensku a v zahraničí. Je spoluzakladateľkou a členkou alternatívneho výtvarného divadla Non.Garde. V roku 2015 ukončila štúdium na Inštitúte tvorivej fotografie Sliezskej univerzity v Opave. S prácou Châteaux po našom sa v rovnakom roku stala finalistkou súťaže POZNAN PHOTO DIPLOMA AWARD. Následne spolu s ďalšími finalistami vystavovala v Poľsku a vo Francúzsku. V decembri 2015 tiež realizovala samostatnú výstavu Châteaux po našom v galérií Priestor v Lučenci.