Sumarizácia najdôležitejších inovácií, ktoré redefinujúcich využitie tohto energetického zdroja.
AMPHIBIA 3000 GRIP 1.3 od spoločnosti ATRO predstavuje modernú hydroizolačnú technológiu, ktorá spája vysokú odolnosť,...
Ambiciózne plány EK narazili na ekonomické možnosti domácností v jednotlivých členských štátoch –...
IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...
Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...
Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...
Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...
Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.
Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...
Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia
Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...
Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.
Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm
Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.
Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.
| Začiatok | 6.12.2024 18:30 vernisáž výstavy |
| Koniec | 6.1.2025 23:59 ukončenie výstavy |
| Miesto | Galéria Výklad |
| Adresa | Hlavná 8, Trnava, Slovensko |
| Druh podujatia | Podujatie |
| Kontakt | Marianna Brinzová |
Csilla Nagy a Erika Szőke – Nevyvážená rovnováha
Galéria Výklad, Hlavná 8, Trnava
Vernisáž: piatok 6. 12. 2024 o 18.00
Trvanie výstavy: 7. 12. 2024 – 6. 1. 2025
Kurátorka: Marianna Brinzová
–
Východiskovým bodom intervencie v Galérii Výklad je dlhodobejšia spolupráca autoriek so slovensko-maďarskými koreňmi, ktorú zahájili pri spoločnej výstave Blednúca zem – Fading Earth v At Home Gallery v Šamoríne v roku 2022. Csilla Nagy a Erika Szőke v rámci výstavy Nevyvážená rovnováha, ktorú site a time specific pripravili pre trnavské výklady, nadväzujú na túto spoluprácu v zmysle recyklácie už existujúcich diel, myšlienok a prístupov ako aj vytváraním nových artefaktov a konceptov. Ich intervencia sa zaoberá témami pôdy, dejinami a súčasným stavom poľnohospodárstva, a tiež úvahami o možnej-nemožnej budúcnosti. Výstavu tvoria hmotné ako aj „nehmotné“ procesuálne diela, pri ktorých autorky používajú prírodné materiály, fotocitlivý papier, vosk, keramiku a gáfor. Procesuálne diela sprítomňujú fenomén premeny a miznutia.
Výstava Nevyvážená rovnováha sa zaoberá tiež pojmom hybridity – ako dôkazu premeny, rastu, rozvoja a snahy o prežitie. Tak ako príroda, tak aj človek je majstrom vo vytváraní a kombinovaní nových vzťahov medzi jednotlivými druhmi. Kým v prírode sú tieto procesy ešte udržateľné, my sme už pre ne dávno stratili zmysel. S dlhodobým vykorisťovaním krajiny, nerešpektujúcim potrebu jej obnovy, ľudstvo nadobudlo falošný dojem, že príroda je nevyčerpateľným „kohútikom“ našich požiadaviek a nekonečným „odtokom“ našich odpadkov (Jason W. Moore). Úvahy o krehkosti rovnováhy, nestálosti globálneho trhu so surovinami a potravinami podnecuje zmena počasia, pandémia, ale aj prebiehajúca vojna na Ukrajine, ktorá odhalila zraniteľnosť štátov odkázaných na dovoz niektorých plodín. Schopnosť prírody regenerovať sa je prirodzeným procesom hybridizácie rastlín a živočíchov. To, či je človek schopný donekonečna sa prispôsobovať klimatickým zmenám a ďalším hrozbám, či je stále schopný prírodu tvarovať podľa svojich požiadaviek, je už otázne. Rovnováhu dávno narušil.
–
Csilla Nagy (1983, SK/HU) experimentuje s tradičnými aj súčasným technikami keramiky pričom hľadá spôsoby presahu keramiky a výtvarného umenia v konceptuálnych podobách. Vytvára objekty pripomínajúce rastliny. Jej špekulatívne prístupy spájajú človekom a poľnohospodárstvom nenávidené buriny s nádobami používanými na okultné obrady neolitického človeka.
Erika Szőke (1977, SK/HU) prostredníctvom svojich diel zachytáva rôzne stopy, odtlačky a „fosílie“ minulosti. Vykresľuje nimi akúsi poetiku prchavosti a pominuteľnosti so snahou uchopiť vnímaný moment i reflexiu márnosti. Skúma témy prírodných a alternatívnych zdrojov energie, vyrába energiu z materských kváskov a mycélia, a tiež vytvára netradičné fotografie s presahom do objektov.
–
Projekt je realizovaný s finančnou podporou mesta Trnava. Výstavný program Galérie Výklad pre rok 2024 z verejných zdrojov podporil Fond na podporu umenia. Výstavu z verejných zdrojov formou štipendia autorky Eriky Szőke podporil Fond na podporu kultúry národnostných menšín – KULT MINOR.