Sumarizácia najdôležitejších inovácií, ktoré redefinujúcich využitie tohto energetického zdroja.
AMPHIBIA 3000 GRIP 1.3 od spoločnosti ATRO predstavuje modernú hydroizolačnú technológiu, ktorá spája vysokú odolnosť,...
Ambiciózne plány EK narazili na ekonomické možnosti domácností v jednotlivých členských štátoch –...
IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...
Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...
Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...
Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...
Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.
Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...
Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia
Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...
Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.
Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm
Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.
Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.
| Začiatok | 13.11.2018 17:00 |
| Koniec | 3.2.2019 18:00 |
| Miesto | Stredoslovenská galéria |
| Adresa | Dolná 8, Banská Bystrica, Slovensko |
| Druh podujatia | Výstava |
| Kontakt | Stredoslovenská galéria 048/470 16 15 ssgbb@ssgbb.sk |
Stredoslovenská galéria Vás pozýva na vernisáž výstavy
Daniela Chrienová
NOVÝ SÚBOR
v utorok 13. novembra 2018 o 17.00 hod. v Kresliarni Bethlenovho domu na Dolnej 8.
Kurátorkou výstavy je Martina Vyskupová. Výstava potrvá do 3. februára 2019.
Na výstave s názvom Nový súbor sa autorka prezentuje výberom najnovších malieb z dvoch cyklov – Nedokonalé obrazy dokonalosti a Záznamy vizuálneho smogu, ktorým sa kontinuálne venuje. V rámci svojho výtvarného programu skúma vlastnosti a premeny rôznych typov vizuálnych vnemov, ktoré charakterizujú a formujú našu spoločnosť determinovanú globalizáciou, medializáciou a modernizáciou. Upriamuje pozornosť najmä na účinok marketingových a komunikačných nástrojov a vizuálnych stratégií reklamného a filmového priemyslu, ktoré majú výrazný dopad na život súčasného človeka a jeho vnímanie a prijímanie reality. Chrienovú zaujímajú filtrované obrazy a informácie z masmédií a miera ich autenticity. Poukazuje aj na dôsledky konzumu a rýchleho striedania informácií dostupných prakticky zo všetkých strán, napríklad na stratu osobnej individuality. Nejde však o kritickú reflexiu technologického pokroku či sociálnych javov, ale skôr o ich skúmanie a prehodnocovanie.
V maliarskej sérii Nedokonalé obrazy dokonalosti (2010 –) výtvarníčka tematizuje súčasný kult tela podriadený aktuálnemu spoločenskému diktátu, podľa ktorého je všeobecne uprednostňovaný ťažko dosiahnuteľný až nereálny ideál krásy a dokonalosti. Tento tvorivý záujem čiastočne dopovedá aj kolekcia malieb Záznamy vizuálneho smogu (2015 –), ktorá je zameraná na sprostredkovanú realitu ako medzník medzi skutočnosťou a naším vnímaním. Námety maliarskych kompozícií evokujú pominuteľnosť, premenlivosť, nestálosť vecí a javov, vyvolávajú isté odcudzenie a znepokojenie. Východiskom pre ich vznik sú fotografie, ktoré zaznamenávajú fragmentárne, deformované či prekrývajúce sa obrazy z rôzneho komunikačného a informačného priestoru napríklad z televízie, z internetu či z urbánneho prostredia. Príznačnými témami sú vyprázdnené, opustené miesta, depersonalizované figúry a často vplyvom vonkajších podmienok degradované plochy vonkajších bilboardov a papierových vrstiev reklám. Autorka reaguje takisto na špecifické vizuálne znaky a efemérnosť pohyblivých obrazov zachytených mechanickým zastavením videí a filmov. Vytrhnutím z pôvodného kontextu totiž strácajú svoj prvotný význam a otvárajú sa nové otázky o funkcii a sile obrazu a sprostredkovaných vizuálnych vnemov. Chrienová pri svojej práci kombinuje maliarske a konceptuálne prístupy. Narábaním s obrazom, jeho dematerializáciou a opätovnou materializáciou mapuje fenomén statického a pohyblivého obrazu. Maľby však konštruuje tradičnými výtvarnými prostriedkami a formálnym jazykom.
Pomenovanie výstavy Nový súbor súvisí s uchovávaním dát, s ktorými autorka rôznymi spôsobmi pracuje. Jeho pomenovanie je odvodené z fungovania počítačového operačného systému, ktorý spracúva vstupy od používateľa. Môžeme ho však chápať aj v zmysle nového súboru či novej tvorby, ktorý vychádza z Chrienovej systému práce, pri ktorom svoju prvotnú fotodokumentáciu ako aj záznamy výsledných malieb ukladá do nových priečinkov v počítači.
Martina Vyskupová
Daniela Chrienová (*1984, Zvolen) absolvovala magisterské (2009) a doktorandské štúdium (2012) na Akadémii umení v Banskej Bystrici v Ateliéri maľby u profesora Stanislava Balka. V roku 2006 sa zúčastnila stáže na Akademii Sztuk Pieknych v poľskej Wrocławi. Je viacnásobnou finalistkou súťaže Maľba – cena nadácie VÚB (2012, 2014 a 2016). Žije a tvorí v Banskej Bystrici.
Názov výstavy: Daniela Chrienová / NOVÝ SÚBOR
Usporiadateľ: Stredoslovenská galéria
Vystavujúca autorka: Daniela Chrienová
Kurátorka: Martina Vyskupová
Miesto: Bethlenov dom, Kresliareň, Dolná 8, Banská Bystrica
Termín: 14. 11. 2018 – 3. 2. 2019
Vernisáž: 13. novembra 2018 (utorok)
Vstup na vernisáž je voľný.
Pozývame!