IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...
Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...
Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...
Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...
Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.
Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...
Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia
Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...
Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.
Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm
Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.
Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.
Spoločnosť Internorm odteraz stavia na novej variante tepelnoizolačného skla od AGC, ktorá v produkcii ročne ušetrí 10...
Jubilejný 20. ročník prestížnej medzinárodnej súťaže pre študentov architektúry priniesol...
Otočné a posuvné dvere MASTER od podlahy až po strop, ponúkajú mimoriadnu variabilitu výšky, materiálu a zladenia so skrytými...
| Začiatok | 23.7.2020 18:00 |
| Koniec | 23.7.2020 20:00 |
| Miesto | Rudolfium |
| Adresa | Alšovo nábřeží 12, Praha, Česká republika |
| Druh podujatia | Podujatie |
| Kontakt | Petr Nedoma |
Belgický umelec David Claerbout (*1969) patrí medzi výrazné osobnosti súčasného medzinárodného videoartu. Vo svojej tvorbe skúma pomocou videa a digitálnej fotografie koncepčný dopad plynutia času, ako je tomu aj v prípade jeho videoprojekcie Olympia z roku 2016, ktorá je v Galérii Rudolfinum k pozretiu do 26. júla 2020.
Olympia je virtuálnym záznamom v reálnom čase ukazujúcim postupný a neúprosný rozpad nacistického štadiónu v Berlíne, ktorý bol v roku 1936 postavený na Hitlerov pokyn pre letné olympijské hry. Monumentálna projekcia, naprogramovaná na časový úsek tisíc rokov, na dvoch plochách ukazuje, ako príroda redukuje monštruózny štadión na ruinu bez akéhokoľvek ľudského zásahu.
“Dílo neobsahuje žádnou přímou kritiku třetí říše, je to pouze čas sám o sobě, jenž koná ve smyslu pomsty. Na Olympii se lze dívat také jako na pokus postavit biologické trvání – například čas jednoho lidského života – proti ideologické konstrukci, což platí obzvlášť v kontextu nacistické éry s referencí na Hitlerovu touhu vybudovat tisíciletou říši a s tím související teorií o hodnotě ruin, zřícenin nacistického hlavního architekta Alberta Speera”, uvádí kurátor výstavy a ředitel Galerie Rudolfinum Petr Nedoma.