Sumarizácia najdôležitejších inovácií, ktoré redefinujúcich využitie tohto energetického zdroja.
AMPHIBIA 3000 GRIP 1.3 od spoločnosti ATRO predstavuje modernú hydroizolačnú technológiu, ktorá spája vysokú odolnosť,...
Ambiciózne plány EK narazili na ekonomické možnosti domácností v jednotlivých členských štátoch –...
IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...
Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...
Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...
Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...
Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.
Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...
Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia
Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...
Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.
Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm
Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.
Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.
| Začiatok | 30.6.2016 08:00 |
| Koniec | 28.7.2016 20:00 |
| Miesto | Centro Centro , Plaza de Cibeles, Madrid, Španielsko |
| Adresa | Plaza de CibelesMadrid, Španielsko |
| Druh podujatia | Podujatie |
| Kontakt | Katarína Hubová +421 918 991 237 katarina.hubova@scd.sk |
Po Berlíne je Madrid ďalšou zastávkou putovnej výstavy Dialógy SK – Malé a väčšie témy slovenského dizajnu. Berlín má síce prvenstvo, ale význam madridskej reprízy je hlavne v tom, že výstava sa otvára v predvečer začínajúceho predsedníctva Slovenska v Rade EÚ. Koncept výstavy vznikol práve k tejto udalosti. Prináša pohľad na aktuálnu dizajnérsku scénu a predstavuje 24 slovenských dizajnérov a značiek v kurátorskom výbere Kataríny Hubovej a Adrieny Pekárovej a v nezvyčajnom výstavníckom riešení Matúša Lelovského a Petra Lišku, ktorí navrhli aj grafické riešenie výstavy. Výstavu v Madride uvedú dvaja dizajnéri – vystavujúci Michal Hanula a dizajnér výstavy Peter Liška.
Návštevník sa môže zoznámiť s výrobkami tradičných výrobcov ako Novesta či sklárne Rona Lednické Rovne, ktoré považujeme za „rodinné striebro“, ale aj novými firmami Brik, Tuli. Zastúpený je aj dizajn, ktorý predstavuje špičku techniky a konštrukcie či experiment s materiálmi, formami obsahmi, alebo práce integrujúce dizajn a remeslo, ako aj tradíciu aj jej aktualizáciu. Dizajn, ktorý nápadne či skromnejšie – priťahuje pozornosť, rozpráva príbehy, slúži i teší...
Záver putovania bude patriť domácemu publiku v Bratislave v galérii SCD Satelit (január 2017). K výstave bol vydaný farebný katalóg v angličtine.
Vystavujúci dizajnéri a značky:
Petra Arbetová, Michaela Bednárová ( Puojd), Andrea Ďurianová, Tomáš Brichta, Ivan Čobej (Brik), Ondrej Eliáš, Martin Bu, Patrik Illo (Rona), Štefan Klein, Lucia Karpitová, Michal Hanula, Štúdio Allt (Elena a Peter Simoník), Štúdio Mejd (Katarína Beličková a Štefan Nosko), Novesta (Lukáš Belianský), Markéta Nováková a Mira Podmanická, Monika Paholková ( Monadabag), Michal Riabič (Ton), Silvia Lovásová, Sylvia Jokelová, Marika Račeková, Michal Staško (Tuli), Richard Seneši, Tibor Uhrín.
Tvorcovia a výrobcovia sú na výstave prezentovaní nielen svojím dizajnom, ale aj vlastnými výpoveďami o východiskách a cieľoch svojej práce a ponúkajú divákovi akýsi imaginárny „dialóg“, podporený efektom interaktivity výstavníckeho riešenia. (Katarína Hubová)
Spoliehame sa na schopnosť dizajnu tlmočiť správy – nielen o tvorcov, ale aj o širšom kontexte, v ktorom vznikajú – o prostredí, spoločnosti, o nás... A využívame skutočnosť, že dizajn je špecifické médium súčasnosti, ktoré je ľuďom blízke a rozumejú mu. (Adriena Pekárová)
Limity na dizajn výstavy ( skladobnosť, ľahký transport, nie vysoký budget) nás paradoxne prinútili viac rozmýšľať o celkovom koncepte dizajnu výstavy. Snažili sme sa minimalizovať jej dizajn na jednoduchý prvok a tým je ľahký podstavec v tvare štvorca. Čo však prezentácii jednotlivých exponátov prospieva je interakcia - rozsvietenie plochy pod exponátmi. Umožnila nám to technológia – čierna projekčná fólia ( po rozsvietení sa objaví text) a procesor na rozsvecovanie, ktorý bol vyrobený špeciálne pre tento projekt. Čierny štvorec sa premietol aj do vizuálu k výstave. ( Matúš Lelovský a Peter Liška).