IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...
Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...
Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...
Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...
Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.
Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...
Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia
Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...
Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.
Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm
Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.
Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.
Spoločnosť Internorm odteraz stavia na novej variante tepelnoizolačného skla od AGC, ktorá v produkcii ročne ušetrí 10...
Jubilejný 20. ročník prestížnej medzinárodnej súťaže pre študentov architektúry priniesol...
Otočné a posuvné dvere MASTER od podlahy až po strop, ponúkajú mimoriadnu variabilitu výšky, materiálu a zladenia so skrytými...
| Začiatok | 30.6.2016 08:00 |
| Koniec | 28.7.2016 20:00 |
| Miesto | Centro Centro , Plaza de Cibeles, Madrid, Španielsko |
| Adresa | Plaza de CibelesMadrid, Španielsko |
| Druh podujatia | Podujatie |
| Kontakt | Katarína Hubová +421 918 991 237 katarina.hubova@scd.sk |
Po Berlíne je Madrid ďalšou zastávkou putovnej výstavy Dialógy SK – Malé a väčšie témy slovenského dizajnu. Berlín má síce prvenstvo, ale význam madridskej reprízy je hlavne v tom, že výstava sa otvára v predvečer začínajúceho predsedníctva Slovenska v Rade EÚ. Koncept výstavy vznikol práve k tejto udalosti. Prináša pohľad na aktuálnu dizajnérsku scénu a predstavuje 24 slovenských dizajnérov a značiek v kurátorskom výbere Kataríny Hubovej a Adrieny Pekárovej a v nezvyčajnom výstavníckom riešení Matúša Lelovského a Petra Lišku, ktorí navrhli aj grafické riešenie výstavy. Výstavu v Madride uvedú dvaja dizajnéri – vystavujúci Michal Hanula a dizajnér výstavy Peter Liška.
Návštevník sa môže zoznámiť s výrobkami tradičných výrobcov ako Novesta či sklárne Rona Lednické Rovne, ktoré považujeme za „rodinné striebro“, ale aj novými firmami Brik, Tuli. Zastúpený je aj dizajn, ktorý predstavuje špičku techniky a konštrukcie či experiment s materiálmi, formami obsahmi, alebo práce integrujúce dizajn a remeslo, ako aj tradíciu aj jej aktualizáciu. Dizajn, ktorý nápadne či skromnejšie – priťahuje pozornosť, rozpráva príbehy, slúži i teší...
Záver putovania bude patriť domácemu publiku v Bratislave v galérii SCD Satelit (január 2017). K výstave bol vydaný farebný katalóg v angličtine.
Vystavujúci dizajnéri a značky:
Petra Arbetová, Michaela Bednárová ( Puojd), Andrea Ďurianová, Tomáš Brichta, Ivan Čobej (Brik), Ondrej Eliáš, Martin Bu, Patrik Illo (Rona), Štefan Klein, Lucia Karpitová, Michal Hanula, Štúdio Allt (Elena a Peter Simoník), Štúdio Mejd (Katarína Beličková a Štefan Nosko), Novesta (Lukáš Belianský), Markéta Nováková a Mira Podmanická, Monika Paholková ( Monadabag), Michal Riabič (Ton), Silvia Lovásová, Sylvia Jokelová, Marika Račeková, Michal Staško (Tuli), Richard Seneši, Tibor Uhrín.
Tvorcovia a výrobcovia sú na výstave prezentovaní nielen svojím dizajnom, ale aj vlastnými výpoveďami o východiskách a cieľoch svojej práce a ponúkajú divákovi akýsi imaginárny „dialóg“, podporený efektom interaktivity výstavníckeho riešenia. (Katarína Hubová)
Spoliehame sa na schopnosť dizajnu tlmočiť správy – nielen o tvorcov, ale aj o širšom kontexte, v ktorom vznikajú – o prostredí, spoločnosti, o nás... A využívame skutočnosť, že dizajn je špecifické médium súčasnosti, ktoré je ľuďom blízke a rozumejú mu. (Adriena Pekárová)
Limity na dizajn výstavy ( skladobnosť, ľahký transport, nie vysoký budget) nás paradoxne prinútili viac rozmýšľať o celkovom koncepte dizajnu výstavy. Snažili sme sa minimalizovať jej dizajn na jednoduchý prvok a tým je ľahký podstavec v tvare štvorca. Čo však prezentácii jednotlivých exponátov prospieva je interakcia - rozsvietenie plochy pod exponátmi. Umožnila nám to technológia – čierna projekčná fólia ( po rozsvietení sa objaví text) a procesor na rozsvecovanie, ktorý bol vyrobený špeciálne pre tento projekt. Čierny štvorec sa premietol aj do vizuálu k výstave. ( Matúš Lelovský a Peter Liška).