Hore
Portál z verejných zdrojov podporil Fond na podporu umenia

Wienerberger s.r.o.

Tehelná 1203/6
Zlaté Moravce

Internorm

Okná pre pasívne domy

Galvaniho 15 B
Bratislava

Saint-Gobain

BIM knižnice a objekty

Stará Vajnorská 139
Bratislava

Divízia ISOVER Saint-Gobain Construction Products

Dokonalá izolácia

Stará Vajnorská 139
Bratislava

Profirol s.r.o

Prielohy 1012/1C
Žilina

PREFA Slovensko s. r. o.

Štúrova 136B
Nitra

Saint-Gobain Construction Products, s.r.o., Divízia Rigips

Vlárska 22
Trnava

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
Hore
Menu
Kalendárium
Vložené
23. október 2018
0
52

Distracting Modernity

Skupinová výstava sa sústreďuje na novú generáciu maďarských umelcov, ktorá nanovo definuje pojem abstrakcie prostredníctvom rôznych médií súčasného umenia ako sú fotografia, socha a inštalácia. V dielach vystavujúcich autorov sa konfrontujú analógové technológie s našou digitálne premenenou realitou, aby poukázali na význam subjektívnej umeleckej tvorby v 21. storočí.
Začiatok23.10.2018
19:00
Koniec18.11.2018
18:00
MiestoŠopa Gallery
AdresaHlavná 40,
Košice,
Slovensko
Druh podujatiaVýstava
KontaktŠopa Gallery

Distracting Modernity

Vystavujúci umelci: Áron Kútvölgyi-Szabó, Gábor Kristóf, Máté Dobokay
Kurátor výstavy: Áron Fenyvesi
Otvorenie výstavy: 23. 10. 2018 o 19.00
Trvanie výstavy: 24. 10. - 18. 11. 2018
Otváracie hodiny: PO – PIA, 16.00 — 18.00
Šopa Gallery, Hlavná 40, Košice

Umelci si privlastňujú vizuálny jazyk moderny, ktorý vo svojich dielach ďalej rozostrujú a narúšajú. Dobokay, Kristóf a Kútvölgyi-Szabó patria ku generácii umelcov, ktorá dobre ovláda abstraktnú vizuálnu reč a dokáže ňou manipulovať tak, aby upozornila na rozpory v pozostatkoch modernistických štruktúr, ako aj v umení a v súčasnej spoločnosti. Napríklad, nadužívanie monochromatickej "maľby" slúži ako kritika modernistických farebných škál. Umelci pracujú s komplexnými sieťami, ktorými sa snažia opísať skutočné štruktúry. Tie sa však kvôli svojej zložitosti stávajú nezrozumiteľnými, a tak vzniká priestor pre frázy akou je napríklad post-pravda.

Máté Dobokay (1988) využíva abstrakciu ako nástroj na vyjadrenie chemických experimentov, ktoré používa pre svoje pseudo-maliarske a fotografické postupy. Gábor Kristóf (1988), umelec narodený v Košiciach a žijúci v Budapešti, vo svojej tvorbe využíva priemyselné metódy, avšak dokáže nájsť veľmi premyslenú a citlivú rovnováhu medzi konceptualizmom a monochrómnou maľbou. Áron Kútvölgyi-Szabó (1985) sa primárne venuje modelom sietí, ktoré analyzuje pomocou sochárskej logiky. Umelec tiež pracuje so systémom mriežky, ktorá je typickým modernistickým nástrojom na organizáciu vnemu a poznania. V tomto prípade však často funguje recipročne aj pod pojmami ako post-pravda, fragmentarizácia a deformácia.

Výstavu z verejných zdrojov podporil Fond na podporu umenia. Fond na podporu umenia je hlavným partnerom projektu.
Projekt Gábora Kristófa je realizovaný s finančnou podporou Fondu na podporu kultúry národnostných menšín.

Mapa podujatia

Pravý stĺpec
Menu
Hlavný obsahHlavný obsah
Čakajte prosím