IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...
Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...
Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...
Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...
Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.
Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...
Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia
Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...
Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.
Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm
Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.
Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.
Spoločnosť Internorm odteraz stavia na novej variante tepelnoizolačného skla od AGC, ktorá v produkcii ročne ušetrí 10...
Jubilejný 20. ročník prestížnej medzinárodnej súťaže pre študentov architektúry priniesol...
Otočné a posuvné dvere MASTER od podlahy až po strop, ponúkajú mimoriadnu variabilitu výšky, materiálu a zladenia so skrytými...
| Začiatok | 23.10.2018 19:00 |
| Koniec | 18.11.2018 18:00 |
| Miesto | Šopa Gallery |
| Adresa | Hlavná 40, Košice, Slovensko |
| Druh podujatia | Výstava |
| Kontakt | Šopa Gallery |
Distracting Modernity
Vystavujúci umelci: Áron Kútvölgyi-Szabó, Gábor Kristóf, Máté Dobokay
Kurátor výstavy: Áron Fenyvesi
Otvorenie výstavy: 23. 10. 2018 o 19.00
Trvanie výstavy: 24. 10. - 18. 11. 2018
Otváracie hodiny: PO – PIA, 16.00 — 18.00
Šopa Gallery, Hlavná 40, Košice
Umelci si privlastňujú vizuálny jazyk moderny, ktorý vo svojich dielach ďalej rozostrujú a narúšajú. Dobokay, Kristóf a Kútvölgyi-Szabó patria ku generácii umelcov, ktorá dobre ovláda abstraktnú vizuálnu reč a dokáže ňou manipulovať tak, aby upozornila na rozpory v pozostatkoch modernistických štruktúr, ako aj v umení a v súčasnej spoločnosti. Napríklad, nadužívanie monochromatickej "maľby" slúži ako kritika modernistických farebných škál. Umelci pracujú s komplexnými sieťami, ktorými sa snažia opísať skutočné štruktúry. Tie sa však kvôli svojej zložitosti stávajú nezrozumiteľnými, a tak vzniká priestor pre frázy akou je napríklad post-pravda.
Máté Dobokay (1988) využíva abstrakciu ako nástroj na vyjadrenie chemických experimentov, ktoré používa pre svoje pseudo-maliarske a fotografické postupy. Gábor Kristóf (1988), umelec narodený v Košiciach a žijúci v Budapešti, vo svojej tvorbe využíva priemyselné metódy, avšak dokáže nájsť veľmi premyslenú a citlivú rovnováhu medzi konceptualizmom a monochrómnou maľbou. Áron Kútvölgyi-Szabó (1985) sa primárne venuje modelom sietí, ktoré analyzuje pomocou sochárskej logiky. Umelec tiež pracuje so systémom mriežky, ktorá je typickým modernistickým nástrojom na organizáciu vnemu a poznania. V tomto prípade však často funguje recipročne aj pod pojmami ako post-pravda, fragmentarizácia a deformácia.
Výstavu z verejných zdrojov podporil Fond na podporu umenia. Fond na podporu umenia je hlavným partnerom projektu.
Projekt Gábora Kristófa je realizovaný s finančnou podporou Fondu na podporu kultúry národnostných menšín.