Sumarizácia najdôležitejších inovácií, ktoré redefinujúcich využitie tohto energetického zdroja.
AMPHIBIA 3000 GRIP 1.3 od spoločnosti ATRO predstavuje modernú hydroizolačnú technológiu, ktorá spája vysokú odolnosť,...
Ambiciózne plány EK narazili na ekonomické možnosti domácností v jednotlivých členských štátoch –...
IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...
Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...
Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...
Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...
Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.
Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...
Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia
Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...
Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.
Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm
Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.
Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.
| Začiatok | 17.11.2016 13:00 |
| Koniec | 8.1.2017 19:00 |
| Miesto | Galéria Nedbalka |
| Adresa | Nedbalova ulica 17, Bratislava, Slovensko |
| Druh podujatia | Výstava |
| Kontakt | Galéria Nedbalka +421 907 865 776 nedbalka@nedbalka.sk |
Kurátor: Juraj Mojžiš
Výstava je zložená z troch cyklov grafík, realizovaných technikou linorytu na plátne. Človek ako základná jednotka vnímania sveta je stále platnou filozofiou, aj keď uhol pohľadu sa vplyvom zmeny sveta samotného mení. V priebehu stáročí sa zmenila etika, ktorá určuje správnosť ľudského konania, zmenila sa estetika a stále sa posúva ďalej veda skúmajúca ľudské telo. Vzťah k človeku sa vyvíjal a dodnes vyvíja aj vo výtvarnom umení. Od geometrickej schémy cez archaizmus, idealizovanie až k realizmu. V polohe realizmu sa figúra čiastočne pohybuje až do súčasnosti. Dôležitými sa stávajú súvislosti, do ktorých je človek – figúra vsadená symbolmi, ktorými je obklopovaná, svetlom, ktoré buduje jej hmotu. A nakoniec stopa, ktorú za sebou zanecháva. Môže nastať dokonca úplná absencia človeka, ale to neznamená, že jeho prítomnosť nie je citeľná. Výstava Gen ako generácia, Gen ako genitív je o figúre, ktorá sa stáva človekom. Prostriedkom limitovanej farebnosti a jasných gest rozpráva svoj príbeh každého dňa.
Dominka Sládková-Paštéková sa narodila v roku 1967 v Bratislave. Študovala na Strednej škole umeleckého priemyslu v Bratislave (oddelenie keramiky, 1981 – 1985) a na Vysokej umeleckopriemyselnej škole v Prahe (1986 – 1992), najskôr v ateliéri textilu, po revolúcii v ateliéri intermediálnej tvorby u prof. Adély Matasovej. V roku 1991 absolvovala stáž na École de Beaux Arts v Le Havre (litografická dielňa). V roku 2009 obhájila doktorandskú prácu na tému „Ceci n´est pas une pipe“ na Politechnike v Radome grafickým cyklom k Prévertovej básni „Dejeneur du matin“, realizovanom technikou serigrafie. Za svoje celoživotné smerovanie by rada považovala francúzsky štrukturalizmus, ale nemá toľko odvahy. Pohybuje sa v oblasti grafiky, kresby a maľby. Jej stálym záujmom je interpretácia textu alebo jeho priame použitie v artefaktoch. V grafike sú to klasické techniky ako linoryt a sieťotlač. Od roku 2015 je členkou Hollaru. V roku 2016 vydala knihu „Macovo dobrodružstvo“, ktorú napísala spolu so svojimi deťmi a ktorú aj ilustrovala. Vystavuje doma a v zahraničí. Žije a pracuje v Českom Krumlove.