Sumarizácia najdôležitejších inovácií, ktoré redefinujúcich využitie tohto energetického zdroja.
AMPHIBIA 3000 GRIP 1.3 od spoločnosti ATRO predstavuje modernú hydroizolačnú technológiu, ktorá spája vysokú odolnosť,...
Ambiciózne plány EK narazili na ekonomické možnosti domácností v jednotlivých členských štátoch –...
IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...
Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...
Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...
Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...
Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.
Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...
Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia
Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...
Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.
Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm
Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.
Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.
| Začiatok | 6.12.2018 18:00 |
| Koniec | 3.2.2019 18:00 |
| Miesto | Galéria Jána Koniarka v Trnave |
| Adresa | Zelený kríček 3, Trnava, Slovensko |
| Druh podujatia | Výstava |
| Kontakt | Galéria Jána Koniarka v Trnave 033/551 16 59 info@gjk.sk |
Titul výstavy: (ID)entity
Vystavujúci autori: Dušan Pacúch, Iveta Tomanová
Miesto konania: Galéria Jána Koniarka, Kopplova vila, Zelený kríček 3, Trnava
Kurátor: Roman Popelár
Vernisáž: 06.12. 2018 (Št) o 18.00 hod.
Trvanie výstavy: 06.12. 2018 (Št) – 3.02. 2019 (Ne)
Manželský a umelecký pár výtvarníkov sa po dlhšom pôsobení v zahraničí /r. 1994 – 2009/ predstavuje v Kopplovej vile GJK rozsiahlou tematickou výstavou, ktorá je výberom z tvorby posledných dvoch rokov. Obaja reflektujú aktuálne sociálne témy, akými sú vzájomná odcudzenosť jednotlivcov či vybraných spoločenských skupín vo vzťahu k okolitému svetu. Reflexia ďalej zachytáva uniformitu, technické vymoženosti a stereotypy, ktoré nám dnešná realita ponúka. Slovná hračka v názve v princípe odkazuje na dve roviny: k slovu IDENTITA, kde v rámci stierania politických, ekonomických a sociálno-kultúrnych hraníc prichádza v určitom zmysle slova k jej strate – túto tému vo svojej komornej figurálnej tvorbe rieši najmä sochárka Iveta Tomanová (*1961, Trenčianske Teplice) a paralelne ide o vyjadrenie názoru oboch autorov ako umeleckých entít (ID – Iveta, Dušan) k spomínaným témam. Grafik a maliar Dušan Pacúch (*1954, Martin) sa bude prezentovať stredne veľkými i niekoľkými veľkoformátovými hĺbkotlačami, ktoré podľa matríc variuje (každá tlač je originálom vytlačeným v počte 1ks). Ich spájaním v kontexte obsahu vytvára naráciu, mikro-príbehy. Tento výtvarný postup je, v rámci grafických techník, v posledných desaťročiach na Slovensku viac-menej unikátom. V roku 2016 bol za jednu zo série grafík nominovaný na Celeste Prize v Londýne v kategórii maľba a kresba s následnou rozsiahlou výstavou finalistov v londýnskom Bargehouse (viac info na: https://www.celesteprize.com/_files/uploads/CatalogueCelestePrize2016.pdf). Táto nominácia má o to vyššiu hodnotu, že porotu tvorila mladá a stredná generácia riaditeľov a šéfkurátorov dôležitých európskych výstavných inštitúcií, resp. nezávislí kurátori s kvalitným medzinárodným renomé.
Iveta Tomanová sa v rámci medzinárodných aktivít zúčastnila v rokoch 2015 a 2016 sprievodných výstav v rámci Bienále architektúry a voľného výtvarného umenia v Benátkach (viď. http://www.itsliquid.com/interview-iveta-tomanova-2.html). Obaja sa na Slovensku prezentujú skôr okrajovo (napr. v rámci Bienále voľného výtvarného umenia SVÚ, ktoré Iveta v r. 2016 s variabilnou sériou objektov s názvom Self vyhrala). Poslednú samostatnú výstavu na Slovensku mali v Bratislave v roku 1992.
Na záver roka 2018 tak do GJK prichádza projekt, ktorý je v rámci vizuality odľahčením od náročných tém a je určený hlavne mladej, resp. najmladšej generácii.
Viac info o autoroch na: http://galeriagrba.sk/