Hore
Portál z verejných zdrojov podporil Fond na podporu umenia

Wienerberger s.r.o.

Tehelná 1203/6
Zlaté Moravce

Internorm

Okná pre pasívne domy

Galvaniho 15 B
Bratislava

Saint-Gobain

BIM knižnice a objekty

Stará Vajnorská 139
Bratislava

Divízia ISOVER Saint-Gobain Construction Products

Dokonalá izolácia

Stará Vajnorská 139
Bratislava

Profirol s.r.o

Prielohy 1012/1C
Žilina

PREFA Slovensko s. r. o.

Štúrova 136B
Nitra

Saint-Gobain Construction Products, s.r.o., Divízia Rigips

Vlárska 22
Trnava

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
Hore
Menu
Kalendárium
Vložené
11. október 2018
0
100

Eduard Klena – Cityscape

T3-kultúrny prostriedok ako multifunkčný priestor v širšom centre mesta ponúka možnosť spoznať súčasnú alternatívnu kultúru mimo tradičných priestorov.
Začiatok17.10.2018
19:00
Koniec31.10.2018
19:00
MiestoT3 - kultúrny prostriedok
AdresaTrnavské mýto ,
Bratislava,
Slovensko
Druh podujatiaVýstava
KontaktJana Babušiaková
0910 489 699

Mladí umelci vstupujú do tohto nevšedného priestoru bývalej električky so site-specific inštaláciami a cieľom využiť špecifiká tohto priestoru, reagovať naň v kontexte konotácií, ktoré v sebe nesie jeho umiestnenie v centre rozvíjajúceho sa mesta na najväčšej dopravnej tepne Bratislavy.

Tematika mesta sa v prácach Eduarda Klenu skloňuje veľmi často. Vo svojich kresbách často pracuje s konceptom fiktívnych utopických megamiest, pričom sa zameriava na štruktúru mestských aglomerácií. Siete urbanistických prvkov sú však pre neho najmä organickým produktom ľudskej činnosti a prostriedkom, mapou pomáhajúcou v čítaní vzájomných vzťahov a osudov jednotlivcov.

Inštalácia, vytvorená na mieru električkovému vozňu na Trnavskom mýte, narába s priestorom električky ako s mikrosvetom osudov cestujúcich, ktorí v tomto priestore strácajú štatút individuality a stávajú sa masou, prúdiacou týmto dopravným uzlom za plnením svojich rutinných povinností. Autor, fascinovaný objemom prepravených ľudí v takomto dopravnom prostriedku v priebehu rokov, pracuje s bielymi modelárskymi panáčikmi, symbolizujúcimi značne pominuteľnú živú hmotu, vyskytujúcu sa na krátky čas v tomto dopravnom uzle a následne sa presúvajúcu inam. Pohyb tejto masy charakterizuje istá pravidelnosť v čase, pripomínajúca prírodné sily prílivu a odlivu. Inštalácia, zložená z 3 600 unifikovaných figúrok je tak i akýmsi procesuálnym portrétom Trnavského mýta ako tranzitného priestoru.

Výstava počíta s participáciou diváka, ktorému sú títo indiferentní “obyvatelia” vydaní napospas a jeho pohyb v priestore vozňa ako aj ďalšia prevádzka eventov počas trvania výstavy je zároveň ich mimovoľnou deštrukciou. Inštalácia tak v priebehu výstavy mení svoju podobu a proces ničenia je jednak odtlačkom jedinečnej aktivity individuálnych návštevníkov v priestore a zároveň podčiarkuje absenciu genia loci Trnavského mýta. V širšom spoločenskom kontexte predstavuje tiež kritiku uniformity mestského života, pričom otvára i priestor pre prehodnotenie významu, ktorý prikladáme indivíduu  v hybnom súkolí globálneho ekonomického stroja.  

Eduard Klena (1988) študoval architektúru na VŠVU. Je interdisciplinárnym umelcom, pracujúcim na poli kresby, inštalácie, videa a krátkych filmov a aktuálne i študent magisterského stupňa na VŠVU v odbore grafika a iné médiá. Počas svojho štúdia absolvoval zahraničné stáže v Južnej Kórei, Ukrajine a Českej republike, vystavuje na samostatných i skupinových výstavách na Slovensku i v zahraničí.

Mapa podujatia

Pravý stĺpec
Menu
Hlavný obsahHlavný obsah
Čakajte prosím