Advertorial

Minimalistické dvere IDEA – technická precíznosť a čistota prevedenia

IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...

Schell Vitus – osvedčené riešenie pre sprchy a umývadlá vo verejnom sektore s viac ako desaťročnou tradíciou

Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...

Kompozitné okná predstavujú súčasnosť a budúcnosť

Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...

Myotis - stoly 2025

Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...

Priemyselné sklenené priečky Dorsis Digero: svetelné rozhranie pre moderné interiéry

Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.

Význam prirodzeného svetla pre moderné a flexibilné pracovné prostredie

Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...

Konferencia Xella Dialóg predstaví novinky a trendy v stavebníctve

Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia

Murovací robot WLTR stavia svoj prvý dom na Slovensku

Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...

Nová éra bezpečnosti s I-tec Secure od Internorm

Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.

Skryté zárubne JAP – intenzívny zážitok z bývania

Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm

Tienenie namiesto klimatizácie

Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.

BigMat International Architecture Award 2025 - vybrané diela

Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.

Milník udržateľnej výroby okien: Internorm zavádza Low-Carbon-Glas iplus

Spoločnosť Internorm odteraz stavia na novej variante tepelnoizolačného skla od AGC, ktorá v produkcii ročne ušetrí 10...

Výsledky 20. ročníka medzinárodnej študentskej súťaže Saint-Gobain Architecture Student Contest 2025

Jubilejný 20. ročník prestížnej medzinárodnej súťaže pre študentov architektúry priniesol...

Dvere MASTER - pre interiéry navrhnuté s rozumom aj vášňou!

Otočné a posuvné dvere MASTER od podlahy až po strop, ponúkajú mimoriadnu variabilitu výšky, materiálu a zladenia so skrytými...

Eduard Klena – Cityscape

T3-kultúrny prostriedok ako multifunkčný priestor v širšom centre mesta ponúka možnosť spoznať súčasnú alternatívnu kultúru mimo tradičných priestorov.
Kalendárium
Red 411.10.2018
1180+0
Začiatok17.10.2018
19:00
Koniec31.10.2018
19:00
MiestoT3 - kultúrny prostriedok
AdresaTrnavské mýtoBratislava,
Slovensko
Druh podujatiaVýstava
KontaktJana Babušiaková
0910 489 699

Mladí umelci vstupujú do tohto nevšedného priestoru bývalej električky so site-specific inštaláciami a cieľom využiť špecifiká tohto priestoru, reagovať naň v kontexte konotácií, ktoré v sebe nesie jeho umiestnenie v centre rozvíjajúceho sa mesta na najväčšej dopravnej tepne Bratislavy.

Tematika mesta sa v prácach Eduarda Klenu skloňuje veľmi často. Vo svojich kresbách často pracuje s konceptom fiktívnych utopických megamiest, pričom sa zameriava na štruktúru mestských aglomerácií. Siete urbanistických prvkov sú však pre neho najmä organickým produktom ľudskej činnosti a prostriedkom, mapou pomáhajúcou v čítaní vzájomných vzťahov a osudov jednotlivcov.

Inštalácia, vytvorená na mieru električkovému vozňu na Trnavskom mýte, narába s priestorom električky ako s mikrosvetom osudov cestujúcich, ktorí v tomto priestore strácajú štatút individuality a stávajú sa masou, prúdiacou týmto dopravným uzlom za plnením svojich rutinných povinností. Autor, fascinovaný objemom prepravených ľudí v takomto dopravnom prostriedku v priebehu rokov, pracuje s bielymi modelárskymi panáčikmi, symbolizujúcimi značne pominuteľnú živú hmotu, vyskytujúcu sa na krátky čas v tomto dopravnom uzle a následne sa presúvajúcu inam. Pohyb tejto masy charakterizuje istá pravidelnosť v čase, pripomínajúca prírodné sily prílivu a odlivu. Inštalácia, zložená z 3 600 unifikovaných figúrok je tak i akýmsi procesuálnym portrétom Trnavského mýta ako tranzitného priestoru.

Výstava počíta s participáciou diváka, ktorému sú títo indiferentní “obyvatelia” vydaní napospas a jeho pohyb v priestore vozňa ako aj ďalšia prevádzka eventov počas trvania výstavy je zároveň ich mimovoľnou deštrukciou. Inštalácia tak v priebehu výstavy mení svoju podobu a proces ničenia je jednak odtlačkom jedinečnej aktivity individuálnych návštevníkov v priestore a zároveň podčiarkuje absenciu genia loci Trnavského mýta. V širšom spoločenskom kontexte predstavuje tiež kritiku uniformity mestského života, pričom otvára i priestor pre prehodnotenie významu, ktorý prikladáme indivíduu  v hybnom súkolí globálneho ekonomického stroja.  

Eduard Klena (1988) študoval architektúru na VŠVU. Je interdisciplinárnym umelcom, pracujúcim na poli kresby, inštalácie, videa a krátkych filmov a aktuálne i študent magisterského stupňa na VŠVU v odbore grafika a iné médiá. Počas svojho štúdia absolvoval zahraničné stáže v Južnej Kórei, Ukrajine a Českej republike, vystavuje na samostatných i skupinových výstavách na Slovensku i v zahraničí.

Mapa podujatia

Vložené
11. október 2018
0
118
Hlavný obsahHlavný obsah
Čakajte prosím