Sumarizácia najdôležitejších inovácií, ktoré redefinujúcich využitie tohto energetického zdroja.
AMPHIBIA 3000 GRIP 1.3 od spoločnosti ATRO predstavuje modernú hydroizolačnú technológiu, ktorá spája vysokú odolnosť,...
Ambiciózne plány EK narazili na ekonomické možnosti domácností v jednotlivých členských štátoch –...
IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...
Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...
Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...
Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...
Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.
Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...
Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia
Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...
Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.
Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm
Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.
Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.
| Začiatok | 1.10.2019 17:30 |
| Koniec | 20.10.2019 18:00 |
| Miesto | Galéria Umelka |
| Adresa | Dostojevského rad 2, Bratislava, Slovensko |
| Druh podujatia | Výstava |
| Kontakt | Andrea Kozárová kozarova@svu.sk |
Výstava sa koná pri príležitosti nedožitých jubileí umelcov, 1.-20. októbra 2019 vo výstavných priestoroch Slovenskej výtvarnej únie - Galéria UMELKA, Bratislava, Dostojevského rad 2.
Manželia Antalovci absolvovali štúdiá maliarstva a pedagogiky v Bratislave, kde aj s rodinou žili. Boli členmi Zväzu slovenských výtvarných umelcov, Slovenskej výtvarnej únie, Umeleckej besedy slovenskej, Spoločnosti voľných výtvarných umelcov i Skupiny 66, Eduard Antal členom Klubu konkrétistov a medzinárodného hnutia MADI. Popri pedagogickej práci to bola aj celoživotná výtvarná tvorba: Maľba, kresba, pastely, akvarely, slepotlače... Spoločné boli od začiatku 50. rokov ich realistické, krajinárske inšpirácie. Príroda, vidiek i mesto. Portréty a zátišia, témy divadla, pantomímy, poetické, fantazijné vízie i symbolika stromov. V novom čase a priestore otvorených 60. rokov sa postupne vyhranili dve autorské koncepcie. Elvíra Antalová ostala verná krajine. Štylizovanej v pevných tvaroch, líniách a kontúrach s výrazným koloritom farieb i vnútorným svetlom krajiny reálnej, realistickej i mentálnej. Eduard Antal vytvoril jedinečnú podobu svojej geometrickej abstrakcie a konštruktivistických kompozícií znakov a symbolov. Tvarov, plôch i ornamentov, jemných maliarskych reliéfov bielej na bielej vo formátoch archetypových štvorcov.
V slovenskej výtvarnej moderne druhej polovice 20. storočia a do roku 2011, bolo manželia Antalovci výrazným príkladom zrelej, vysoko kvalitnej, autorsky vyhranenej tvorby svojského štýlu a formy. Boli príkladom profesionality i stavovskej maliarskej a pedagogickej činnosti i rodinného a manželského spolužitia. Od roku 1959 usporiadali viaceré spoločné výstavy. Tá súčasná je aj spomienkou aj poctou ich diela a tvorby.
V rámci tejto výstavy bude vydaná prvá monografia Elvíry Antalovej. Jej autorom je kurátor výstavy Bohumír Bachratý. Na príprave a realizácii výstavy a monografie spolupracovali dcéra Ing. arch. Zuzana Duchoňová, PhD. s manželom Ing. arch. Miroslav Duchoňom.
PhDr. Bohumír Bachratý, CSc.