IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...
Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...
Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...
Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...
Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.
Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...
Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia
Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...
Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.
Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm
Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.
Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.
Spoločnosť Internorm odteraz stavia na novej variante tepelnoizolačného skla od AGC, ktorá v produkcii ročne ušetrí 10...
Jubilejný 20. ročník prestížnej medzinárodnej súťaže pre študentov architektúry priniesol...
Otočné a posuvné dvere MASTER od podlahy až po strop, ponúkajú mimoriadnu variabilitu výšky, materiálu a zladenia so skrytými...
| Začiatok | 6.3.2018 18:00 |
| Koniec | 30.3.2018 18:00 |
| Miesto | Galéria Čin Čin |
| Adresa | Podjavorinskej 4, Bratislava, Slovensko |
| Druh podujatia | Výstava |
| Kontakt | Galéria Čin Čin +421 905 206 298 dorota.vlachova@gmail.com |
kurátorka: Alexandra Hollá
Erika Miklóšová je tvorivá, emotívna výtvarníčka, ktorá vo svojich dielach pretvára čokoľvek a inšpiruje sa čímkoľvek.. V jej portfóliu sú zastúpené ukážky z maľby, kresby aj grafiky. Spracováva komorné témy zamerané na intimitu jej vlastného sveta, divákovi však stanovuje v odkrývaní príbehov určité limity. Sústreďuje sa na aspekty domova, minulosti, vlastnej identity. Vracia sa k svojmu detstvu, prináša najmä osobnú a rodinnú históriu. Motivovaná je vlastnými zážitkami, citlivo reaguje na okolitý svet a zanecháva emocionálne silný ohlas. Autorka sa vyjadruje aj v cykloch, resp. sériách, medzi ktoré patrí aj séria s témou drapérií, ktorým je táto výstava venovaná.
V tradičnom zátiší s drapériami autorka zobrazuje textílie, pričom sa sústreďuje na ich ornament, prezentuje skrz ne minulosť, osoby, či príbehy, ktoré sú s nimi späté. Istým spôsobom vstupuje aj do dialógu s folklórom, ktorý je súčasťou dobového odevu. Svojimi prácami zhmotňuje minulosť, no do popredia sa dostáva nielen osobná či rodinná identita, ale aj tá národná. Drapéria je v diele dominantný prvok, rozprávač príbehu a nositeľ námetu.Materiál pre zátišia získava autorka priamo v „teréne“, v dome svojich starých rodičov. Pri tvorbe zátiší s drapériou nahrádza plátno papierom. Vytvára originálne diela, ktoré rešpektujú papier ako projekčné plátno, ktoré sa v priamom dotyku autorkinej ruky mení na výtvarné dielo s naratívnym charakterom. Krehkosť materiálu podčiarkuje kombináciou techník pastelu a akrylu.
Na odevy nazerá ako na hmotnú vec, ktorá však disponuje abstraktnou hodnotou, a tou je práve spomienka, ktorá sa spája s jej rodinou a domovom. Miklóšová rozpráva prostredníctvom šiat príbehy svojej rodiny, sú nositeľom hodnoty, odkazu na minulosť či dokonca odkazu na konkrétneho človeka.
Autorka tak vlastne vytvára imaginárny svet, v ktorom sú ľudia zastúpení ich oblečením – portréty seba a svojej rodiny nahrádza ich odevmi. Portrétovaní sú zdanlivo zbavení identity, ich tvár je v maľbe potlačená, nahradená kusom ich šatstva. Chýbajú tu teda znaky, ktoré sa od tohto žánru tradične očakávajú. V Miklóšovej poňatí sa stáva podoba človeka metaforou, portrét nadobúda nové vlastnosti. Taktiež sa autorka istým spôsobom dotýka aj aktuálneho fenoménu módnych reťazcov sledujúcich rýchly odbyt. Vstupuje tak i do konfrontácie medzi konzumom a hodnotou. Subjektívny postoj k aktuálnym spoločenským témam, však nie je rozhodujúci v jej tvorbe, je istým vyústením jej tvorivého procesu, stáva sa jedným z nepriamych odkazov, ktoré zanecháva vo svojich prácach. Výstava pôsobí ako sonda do uvažovania a spomienok samotnej autorky. Šaty z reálneho sveta sú autorkou „prenesené“ do imaginárneho sveta na papier, s poukázaním na rôzne významové roviny a napokon sú prezentované v galérii.
Výstavu z verejných zdrojov podporil Fond na podporu umenia