Sumarizácia najdôležitejších inovácií, ktoré redefinujúcich využitie tohto energetického zdroja.
AMPHIBIA 3000 GRIP 1.3 od spoločnosti ATRO predstavuje modernú hydroizolačnú technológiu, ktorá spája vysokú odolnosť,...
Ambiciózne plány EK narazili na ekonomické možnosti domácností v jednotlivých členských štátoch –...
IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...
Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...
Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...
Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...
Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.
Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...
Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia
Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...
Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.
Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm
Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.
Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.
| Začiatok | 6.3.2018 18:00 |
| Koniec | 30.3.2018 18:00 |
| Miesto | Galéria Čin Čin |
| Adresa | Podjavorinskej 4, Bratislava, Slovensko |
| Druh podujatia | Výstava |
| Kontakt | Galéria Čin Čin +421 905 206 298 dorota.vlachova@gmail.com |
kurátorka: Alexandra Hollá
Erika Miklóšová je tvorivá, emotívna výtvarníčka, ktorá vo svojich dielach pretvára čokoľvek a inšpiruje sa čímkoľvek.. V jej portfóliu sú zastúpené ukážky z maľby, kresby aj grafiky. Spracováva komorné témy zamerané na intimitu jej vlastného sveta, divákovi však stanovuje v odkrývaní príbehov určité limity. Sústreďuje sa na aspekty domova, minulosti, vlastnej identity. Vracia sa k svojmu detstvu, prináša najmä osobnú a rodinnú históriu. Motivovaná je vlastnými zážitkami, citlivo reaguje na okolitý svet a zanecháva emocionálne silný ohlas. Autorka sa vyjadruje aj v cykloch, resp. sériách, medzi ktoré patrí aj séria s témou drapérií, ktorým je táto výstava venovaná.
V tradičnom zátiší s drapériami autorka zobrazuje textílie, pričom sa sústreďuje na ich ornament, prezentuje skrz ne minulosť, osoby, či príbehy, ktoré sú s nimi späté. Istým spôsobom vstupuje aj do dialógu s folklórom, ktorý je súčasťou dobového odevu. Svojimi prácami zhmotňuje minulosť, no do popredia sa dostáva nielen osobná či rodinná identita, ale aj tá národná. Drapéria je v diele dominantný prvok, rozprávač príbehu a nositeľ námetu.Materiál pre zátišia získava autorka priamo v „teréne“, v dome svojich starých rodičov. Pri tvorbe zátiší s drapériou nahrádza plátno papierom. Vytvára originálne diela, ktoré rešpektujú papier ako projekčné plátno, ktoré sa v priamom dotyku autorkinej ruky mení na výtvarné dielo s naratívnym charakterom. Krehkosť materiálu podčiarkuje kombináciou techník pastelu a akrylu.
Na odevy nazerá ako na hmotnú vec, ktorá však disponuje abstraktnou hodnotou, a tou je práve spomienka, ktorá sa spája s jej rodinou a domovom. Miklóšová rozpráva prostredníctvom šiat príbehy svojej rodiny, sú nositeľom hodnoty, odkazu na minulosť či dokonca odkazu na konkrétneho človeka.
Autorka tak vlastne vytvára imaginárny svet, v ktorom sú ľudia zastúpení ich oblečením – portréty seba a svojej rodiny nahrádza ich odevmi. Portrétovaní sú zdanlivo zbavení identity, ich tvár je v maľbe potlačená, nahradená kusom ich šatstva. Chýbajú tu teda znaky, ktoré sa od tohto žánru tradične očakávajú. V Miklóšovej poňatí sa stáva podoba človeka metaforou, portrét nadobúda nové vlastnosti. Taktiež sa autorka istým spôsobom dotýka aj aktuálneho fenoménu módnych reťazcov sledujúcich rýchly odbyt. Vstupuje tak i do konfrontácie medzi konzumom a hodnotou. Subjektívny postoj k aktuálnym spoločenským témam, však nie je rozhodujúci v jej tvorbe, je istým vyústením jej tvorivého procesu, stáva sa jedným z nepriamych odkazov, ktoré zanecháva vo svojich prácach. Výstava pôsobí ako sonda do uvažovania a spomienok samotnej autorky. Šaty z reálneho sveta sú autorkou „prenesené“ do imaginárneho sveta na papier, s poukázaním na rôzne významové roviny a napokon sú prezentované v galérii.
Výstavu z verejných zdrojov podporil Fond na podporu umenia