Sumarizácia najdôležitejších inovácií, ktoré redefinujúcich využitie tohto energetického zdroja.
AMPHIBIA 3000 GRIP 1.3 od spoločnosti ATRO predstavuje modernú hydroizolačnú technológiu, ktorá spája vysokú odolnosť,...
Ambiciózne plány EK narazili na ekonomické možnosti domácností v jednotlivých členských štátoch –...
IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...
Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...
Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...
Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...
Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.
Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...
Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia
Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...
Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.
Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm
Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.
Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.
| Začiatok | 3.7.2018 19:00 |
| Koniec | 14.7.2018 19:00 |
| Miesto | Galéria HIT |
| Adresa | Hviezdoslavovo námestie 18, Bratislava, Slovensko |
| Druh podujatia | Výstava |
| Kontakt | Dorota Kenderová +421 948 777 094 galeriahit@gmail.com |
Ústredným dielom výstavy zahŕňajúcej najrôznejšie média vrátane kresby, textílií a filmu je snímka The Moon, McMoon’s, and the Moon Museum z roku 2016, v ktorej Bolster prepája minulosť, prítomnosť a budúcnosť s nutnosťou vesmírneho prieskumu. Úvodným motívom filmu je Mesačné múzeu (The Moon Museum), prvý umelecký objekt – malá keramická doštička nesúca diela šiestich významných umelcov –, ktorá sa na Mesiac dostala bez oficiálneho schválenia na palube Apollo 12 v roku 1969. Akciu podnietil americký umelec Forrest Myers, ktorý spolu s Andym Warholom, Johnom Chamberlainom, Claesom Oldenburgom, Davidom Novrosom a Robertom Rauschenbergom prispel svojím dielom. Snímku tvorí paralelne hneď niekoľko príbehov počínajúc multikultúrnym naratívom o fascinácii človeka Mesiacom a misiami Apollo a končiac Mesiacom čoby odpoveďou na otázku, ako zachovať naše kolektívne ľudské kultúrne dedičstvo. Vo svojom filme vedie Bolster rozhovory s umelcom Forrestom Meyersom, vedcami Lauranceom Doyleom, ktorý pracoval pre NASA na misii Kepler, Jill Tarterovou, kozmologičkou a bývalou riaditeľkou SETI (ktorú vo filme Kontakt z roku 1997 natočenom podľa rovnomenného románu Carla Sagana hrala Jodie Fosterová) a Douglasom Vakochom, riaditeľom METI (Messaging Extra Terrestrial Intelligence, v prekl. Odosielanie správ mimozemskej inteligencii), ktorý sa k Mesiacu vyjadrujú z rôznych vedeckých hľadísk. Tým, že Bolster dokumentárny formát kombinuje s viacerými nelineárnymi rovinami rozprávania, skúma často protikladné myšlienky založené na faktoch i vedeckej fantastike.
Výskum, ktorému sa Bolster venoval počas rezidencie v SETI, ho primäl k úvahám o tom, ako sa umenie a kultúrne artefakty budú zachovávať v priebehu následujúcich sto rokoch, a to predovšetkým s ohľadom na dramatické klimatické zmeny, ktoré možno sledovať po celom svete. Výber konkrétnych predmetov a obecne toho, čo za formy kultúrnych výtvorov možno zachovať, má dopad na finančnú a kultúru hodnotu umeleckých predmetov. Bolster tvrdí, že rozhodnutie zachovať konkrétne predmety nemusí byť nutne založené na ich estetickom ponímaní, ale že k nemu dojde pravdepodobne na základe praktického zohľadnenia váhy, veľkosti a nákladov. V diele s názvom Návrh č. 1: Mesačné múzeum architektúry predstavuje Sklenený dom Phillipa Johnsona (Proposition One: Moon Museum of Architecture featuring The Glass House by Phillip Johnson), 2017 nám Bolster predkladá zásadné veľdielo modernistickej architektúry, Sklenený dom Phillipa Johnsona, obklopené geodetickým dómom v štýle Buckministera Fullera. V Návrhu č. 2: Múzeum umenia dvaciateho storočia, Interiér s Králikom (1986) (Proposition 2: Museum of 20th Century Art, Interior with Rabbit (1986)), 2018 zas fullerovským dómom zastrešuje veľkostne prispôsobenú kovovú sochu Jeffa Koonsa. I keď múzeum postavené na Mesiaci môže vypadať ako ideálne riešenie záchovy dedičstva ľudskej kultúry, keďže takto neprispeje k ďalšiemu ničeniu planéty, Bolsterove kresby a žakárové textílie spolu naznačujú, ako sa vnímanie našich kultúrnych artefaktov bez pochyby zmení v novej atmosfére a podmienkach budúcnosti, nech už nás čaká akákoľvek.
Hosťujúcou kurátorkou výstavy Za univerzálnu vznešenosť je Sara Reisman.
Írsky umelec George Bolster žije a pracuje v New Yorku. Vystavoval v galériach v Európe, Spojených štátoch a Kanade. K vybraným samostatným výstavám patria: Amazement Insulates Us All, Memento Vivere, The Lab, Dublin, Írsko (2015); Un/natural History: Drowning Captiva, Nuit Blanche, Toronto, Kanada (2014); idealisms fail because humans have to live them, Monster Truck, Dublin (2013); High on Christ, Chung King Projects, Los Angeles, (2009); sociodesic: a space for the three great loves, Galway Art Centre, Írsko (2010); and Eye of the Needle, Pallas Contemporary Projects, Dublin (2005). Kolektívne výstavy zahŕňajú: In The Future, Collyer Bristow Gallery, Londýn, Spojené kráľovstvo (2018); Making Contact: SETI Artists in Residence, New Museum (NUMU), Los Gatos, Kalifornia (2016); Kenosis in the Supervoid, Station Independent, New York (2016); Et si on s’étaittrompé?, Centre CulturelIrlandais, Paríž, Francúzsko (2015); Tulca: seachange, Galway, Írsko (2015); /seconds, Sharjah Art Foundation, Šardžá, Spojené arabské emiráty (2014); These Days: Elegies for Modern Times, Mass MoCA, Massachusetts (2010); Irish Art Does Not Exist, Station Independent, New York (2014); Flip, Chung King Projects, Los Angeles(2006); and EVA International, Limerick, Írsko (2005).
Bolsterove diela sú súčasťou knihy Kreatívne Írsko: Vizuálne umenie (Creative Ireland: The Visual Arts), autorom ktorej je Sean Kissane, kurátor Írskeho múzea moderného umenia. Autor získal množstvo grantov od The Arts Council of Ireland, Culture Ireland a Grant for Artists from The Arts Council of England. V roku 2010 sa Bolster podieľal ako kurátor na Tulca, festivale súčasného vizuálneho umenia v Galway. V roku 2013 absolvoval pod záštitou Robert Rauschenberg Foundation rezidenčný pobyt na floridskom ostrove Captiva, a ďalej pobyt v Inštitúte SETI v spolupráci s NASA Ames, Montalvo Arts Center/Lucas Artists Residency Program, Djerassi Resident Artist Program, Nevada Art Museum a New Museum (NUMU) Los Gatos v rokoch 2016 až 2018. Bolstera nedávno vybrali k rezidenčnému pobytu v Írskom kultúrnom centre v Paríži, kde hodlá v roku 2019 pracovať na novom filme.
Výstavy tejto galérie z verejných zdrojov podporil Fond na podporu umenia.