IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...
Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...
Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...
Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...
Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.
Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...
Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia
Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...
Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.
Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm
Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.
Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.
Spoločnosť Internorm odteraz stavia na novej variante tepelnoizolačného skla od AGC, ktorá v produkcii ročne ušetrí 10...
Jubilejný 20. ročník prestížnej medzinárodnej súťaže pre študentov architektúry priniesol...
Otočné a posuvné dvere MASTER od podlahy až po strop, ponúkajú mimoriadnu variabilitu výšky, materiálu a zladenia so skrytými...
| Začiatok | 15.1.2019 18:00 |
| Koniec | 17.2.2019 18:00 |
| Miesto | Galéria Medium / Medium Gallery |
| Adresa | Hviezdoslavovo námestie 18, Bratislava, Slovensko |
| Druh podujatia | Výstava |
| Kontakt | Galéria Medium / Medium Gallery 02/594 285 70 medium@vsvu.sk |
autorka: Mária Kováčik, rod. Ustaníková
kurátorka: Miroslava Urbanová
vernisáž výstavy: 15. 1. 2019 o 18:00hod
trvanie výstavy: 16. 1. - 17. 2. 2019
veľkosť výstavného priestoru: small
Výstavný projekt Márie Kováčik s názvom Glitch predstavuje viacero mikropríbehov na ploche dvojkrídlovej konštrukcie. Na prvý pohľad rozpoznateľným námetom je človek v krajine, no scény majú ďaleko od výletníckej idyly. 240 monochrómnych podsvietených obrazov na zmršťujúcej fólii sa viac než klasickým maliarskym žánrom podobá mediálnym obrazom každodenných katastrof. Paravánová konštrukcia, spoločne s naratívnym maliarskym prevedením, má svoje vizuálne paralely vo východoázijskom umení. Jednotlivé políčka však svojím obsahom odkazujú aj na tradičnú líniu európskej maľby, kde sa ľudské a prírodné stretáva vo vzájomných premenlivých vzťahoch. Tie v súčasnosti podliehajú novej redefinícii v súvislosti s deštruktívnym vplyvom ľudskej aktivity na svoje okolie.
Máriine práce sa venujú skôr odvráteným stránkam ľudského bytia – v jej záverečnej práci na VŠVU v Bratislave bola jej témou agresia - no v rámci uchopenia tzv. bigger picture nezabúda na krehkosti a radosti človeka-milión. Ten/tá sa objavuje v scénach, ktorých časť obrazovej informácie sa reprodukovaním a technikou spracovania stráca. Niektoré detaily sa zviditeľňujú, ďalšie prelínajú, znejasňujú. V technickej terminológii znamená glitch poruchu, dočasnú chybu. Niektorých divákov tieto vizuálne vzruchy hnevajú, iní ich vnímajú periférne, odolní voči nedokonalostiam každodennosti. Aká je naša citlivosť na zmeny? Čo nami dokáže ešte pohnúť?
text: Miroslava Urbanová