Hore
Z verejných zdrojov podporil Fond na podporu umenia

Gerhardt Braun Slovakia k.s.

Pivničné kobky

Drobného 27
Bratislava

Saint-Gobain

BIM knižnice a objekty

Stará Vajnorská 139
Bratislava

Internorm

Okná pre pasívne domy

Galvaniho 15 B
Bratislava

SCHÜCO International KG, o. z. Slovensko

Okná, dvere a fasády

Tomášikova 17
Bratislava

KOMA Modular s.r.o.

Říčanská 1191
Vizovice

Divízia ISOVER Saint-Gobain Construction Products

Dokonalá izolácia

Stará Vajnorská 139
Bratislava

Reynaers systems spol. s r.o.

Prievozská 2/ A
Bratislava

Sto Slovensko, s.r.o.

Stavať zodpovedne

Pribylinská 2
Bratislava

2N® Indoor Compact

2N® Indoor Compact je vnútorná odpovedacia...

2N TELEKOMUNIKACE, a.s. (výrobca)
2N TELEKOMUNIKACE, a.s. (distribútor)

MINIMAL / MAXIMAL – kovanie v minimalistickom dizajne

Material & Technology s.r.o. – M&T (výrobca)
Material & Technology s.r.o. – M&T (distribútor)

CITY moduly

Designový mestský mobiliár v merítku drobnej...

KOMA Modular s.r.o. (výrobca)
KOMA Modular s.r.o. (distribútor)

POSUVNÉ DVERE HI-FINITY

Ultra tenký design posuvných dverí HI-FINITY...

Reynaers systems spol. s r.o. (výrobca)
Reynaers systems spol. s r.o. (distribútor)

PANORAMA CELOPRESKLENÉ OKNO HX 300

OTVORENÉ. SVETLÉ. VOĽNÉ.
Veľkoplošné...

Internorm (výrobca)
Internorm (distribútor)

Povrchové temperovanie betónového jadra

Princíp temperovania betónového jadra spočíva...

REHAU s.r.o. (výrobca)
REHAU s.r.o. (distribútor)

Hore
Menu
Kalendárium
Vložené
5. september 2017
0
86

IKONY A KLONY

Srdečne Vás pozývame na slávnostnú vernisáž výstavy Jána Vasilku a Viktora Freša "IKONY A KLONY" v Galérii Schemnitz. Kurátor Vladimír Beskid. Hudobný hosť: Oskar Rósza.
Začiatok8.9.2017
18:00
Koniec22.10.2017
18:00
MiestoSchemnitz Gallery
AdresaAndreja Sládkoviča 2,
Banská Štiavnica,
Slovensko
Druh podujatiaVýstava
KontaktSchemnitz Gallery
0905 939 785
gallery@schemnitz.sk

V rámci programovej línie preferovania súčasného vizuálneho umenia Galéria Schemnitz prezentuje dvojicu slovenských autorov strednej generácie – Viktora Freša (1974) a Jána Vasilka (1979). Ide o ich prvý vzájomný vizuálny „battle“ – Frešových ironických objektov „hlavúňov“ a de-konštruktívnych maliarskych projekcii Vasilka.

Viktor Frešo, ktorý absolvoval štúdia na bratislavskej a pražskej akadémii umenia, sa programovo sústreďuje na jedno razantné podvratné gesto, koncentrovaný elementárny tvar a zásadnú výpoveď „na tvrdo“ (ele-mentálne gesto). Neustálevytvára nové kritické a vyostrené situácie, kde práve spojenie triezveho konceptus punkovým prístupom vytvárajú jeho osobitú rebelskú poetiku. S istou dávkou irónie, vtipu a potrebného dištancu tvorí celý rad nefunkčných objektov a kombinovaných novotvarov. Ide o hraničnú podobu sochy a jej akceptovateľnosti, minimalistickú formu, či zásah do fragmentu nájdeného objektu (ready-made). Frešo prináša sériu autorských„mongoloidných“ hláv v rozličných formách a prevedeniach – elegantných, rodovo inverzných, či expresívnych a preexponovaných „Gebuliek“.

V tvorbe mladšieho Jána Vasilka, absolventa košickej Katedry výtvarných umení a intermédií TU, je zrejmý koncentrovaný maliarsky jazyk avlastné formátovanie obrazovej plochy. Je založené na geometrickom štylizovaní s podivnou kombinatorikou starých architektúr a nových projektov „Návrhov na Múzeum súčasného umenia“, s množstvom poletujúcich industriálnych prvkov, súčiastok a vymyslených dielcov, či vytváraní abstraktných kompozícií hustých dynamických línií a lomených siločiar. Paralelne však Ján Vasilko naďalej rozvíja osvedčenú ikonografiu industriálnych konštrukcií a predmetov (klasy, kombajny, píly, sekery, bagre), od roku 2014 aj v konfrontácií s interpretáciami klasikov moderného umenia (Duchamp, Picabia, Picasso, Malevič, El Lisickij a pod.). V jeho akrylových plátnach prevláda mechanický balet objektov a foriem na hranici figurálnosti a geometrickej abstrakcie.

V tomto dvojstretnutí ide o individuálne odklonenie sa od zažitých schém, aj o ikonické klonovanie, teda ro-zmnožovanie umenia a hľadanie nových silných ikon v súčasnej vizuálnej kultúre. To prináša u oboch autorov definovanie vlastného mediálneho, „rozhrania“, hravosť a ľahkosť podania aj sýtu výtvarnú hostinu pod Sitnom. Nakoniec je to aj symbolické a sympatické stretnutie Košíc a Bratislavy v strede Slovenska.
Viktor Frešo (nar. 1974 v Bratislave) – študoval na VŠVU v Bratislave (1999 – 2001) a absolvoval Akadémiu výtvarných umení v Prahe 2005 (Ateliér nových médií doc. Michala Bielického). Ceny: Finalista Ceny Oskara Čepana 2009. Spoluzakladateľ Ceny Ego Art a Kressling Gallery v Bratislave. Zo samostatných výstav: Frešo-Dokoupil, Kunsthalle Košice 2005; Wanrooij Gallery Amsterdam 2015; Viktor Frešo Now, DSC Gallery Praha 2017; Overheads, Galéria Nedbalka Bratislava 2017. Žije a tvorí v Bratislave a v Rusovciach.

Ján Vasilko (nar. 1979 v Humennom) – absolvent Fakulty umení TU v Košiciach 1999 – 2005 (Ateliér súčasného obrazu doc. A. Szenpéteryho). Študijné pobyty: VŠVU Bratislava (2003), AVU Praha (2004). Ocenenia: Víťaz ceny Oskara Čepana (2005); 2 miesto súťaže Maľby roka VÚB Banky (2008, 2012); Víťaz Strabag Art Award International Viedeň (2009); Finalista Ceny 333, Národná galéria Praha (2010). Rezidencie: 2005 – ISCP Studios, New York; 2009 – Strabag Art Studios, Wien; 2009 – FKSE Studios, Budapešť. Vasilko žije v Košiciach, kde aj pedagogicky pôsobí na Katedre výtvarných umení a intermédií FU TU v Košiciach.

Kurátorom výstavy je Vladimír Beskid.
Vernisáž výstavy: 8.9.2017 o 18:00 hod v Galérii Schemnitz.
Výstavy tejto galérie z verejných zdrojov podporil
Fond na podporu umenia

Mapa podujatia

Pravý stĺpec
Menu
Hlavný obsahHlavný obsah
Čakajte prosím