IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...
Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...
Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...
Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...
Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.
Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...
Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia
Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...
Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.
Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm
Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.
Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.
Spoločnosť Internorm odteraz stavia na novej variante tepelnoizolačného skla od AGC, ktorá v produkcii ročne ušetrí 10...
Jubilejný 20. ročník prestížnej medzinárodnej súťaže pre študentov architektúry priniesol...
Otočné a posuvné dvere MASTER od podlahy až po strop, ponúkajú mimoriadnu variabilitu výšky, materiálu a zladenia so skrytými...
| Začiatok | 8.9.2017 19:00 |
| Koniec | 13.10.2017 18:00 |
| Miesto | Flatgallery |
| Adresa | Baštova 1, Bratislava, Slovensko |
| Druh podujatia | Výstava |
| Kontakt | Flatgallery 0904 820 576 andrejaros@gmail.com |
Maľba zrkadlí skúsenosť zmyslovej kontemplácie. Jej úspech závisí na miere otvorenia obmedzeného poľa obrazu možnostiam vnútorného videnia, predstavivosti a vízie. Priestor maľby je v jej opakovanom a neustálom procese v zápase o víziu.
Ako sa mení pohľad, keď nemáme pred sebou rozpoznateľnú - prírodnú krajinu, ale obraz krajiny, napríklad maľbu? Ako môže byť pohľad na nekonečný prírodný svet vlákaný do malej konečnosti obrazu?
Zmyslovo-obrazový fenomén krajiny existoval až od chvíle, keď maliari začali prehodnocovať prírodu svojím konkrétnym pohľadom. Transformácia prírody na krajinu cez oko maliara je jedným z najdôležitejších úspechov a schopností maľby. Táto krajina má svoj pôvod v mozgu, a nereprezentuje iné, než seba-formulovanie konštrukciou obrazu. Neobsahuje romantiku plenéru, odkazuje k metalingvistickej alebo metafyzickej tradícii. Krajina neexistuje nikde inde mimo obrazu.
Obraz je vlastným predmetom, približuje sa ku krajine, ale vráti sa k sebe. Jeho odkazy vychádzajú z povahy predstavivosti, fenomenologického vedomia obrazu a univerzálnej povahy maľby. V jej pôvode sú maliari minulosti a tiež realita.
Divák nie je pasívny recipient, pohľad si musí vybojovať, no nie len od fyzického obrazu, ale najmä od seba samého, od podvedomých preferencií, nálad a koľají v myslení. Ide o premenu videnia na pozeranie. Videnie sa deje v okamžiku, berie kusé informácie. Pozeranie vyžaduje čas. Maľba funguje v subjektívnom, nie lineárnemechanickom čase. Čas je v maľbe skrytý a o to viac zásadný. Premýšľať o vzniku motívov a procesoch, znamená stať sa súčasťou metamorfózy, premeny uvažovania obrazom, pretože človek vidí len to, čo pozná.
Kago (z japončiny, 歌語) sú slová používané v poézii alebo hudbe.
Mnémosyné (z gréckej mytológie: “rozpomenutie sa”) je v personifikácia vnútornej pamäte a tiež jedna z dvoch, rieka rozpomenutia, protiklad rieky zabudnutia (Léthé).
Vo svojej poézii sa Goethe odvoláva na Mnémosyné ako na neustály archetyp pohybu tam a späť ako silu návratu a obmeny ako jedinú formu, v ktorej môžeme zažiť večnosť. Goethe nazýva tento fenomén „trvanie v premene“ („Dauer im Wechsel“) základnou skúsenosťou života. Táto skúsenosť je tvorená napríklad neustálym návratom období, prílivom mora alebo cyklom narodenia a smrti, kvitnutia a vyčerpania.