IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...
Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...
Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...
Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...
Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.
Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...
Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia
Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...
Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.
Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm
Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.
Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.
Spoločnosť Internorm odteraz stavia na novej variante tepelnoizolačného skla od AGC, ktorá v produkcii ročne ušetrí 10...
Jubilejný 20. ročník prestížnej medzinárodnej súťaže pre študentov architektúry priniesol...
Otočné a posuvné dvere MASTER od podlahy až po strop, ponúkajú mimoriadnu variabilitu výšky, materiálu a zladenia so skrytými...
| Začiatok | 6.10.2017 20:00 |
| Koniec | 5.11.2017 18:00 |
| Miesto | Atelier XIII |
| Adresa | Panská 13, Bratislava, Slovensko |
| Druh podujatia | Výstava |
| Kontakt | Atelier XIII 0903 260 211 info@atelierxiii.com |
JÁN VASILKO
Vasilkova maľba sa dlhodobo drží vyhraneného výtvarného programu, vychádzajúceho z „romantického“ nadšenia pre výrobné a úžitkové stroje, rôzne mechanizmy, výrobné haly a roboty. „Stroje“ vo Vasilkových obrazoch plnia funkciu hrdinov príbehov, nositeľov ideologických či filozofických odkazov a symbolov. Dôležitým momentom je absurdita vo „frankensteinovskej“ výmene rolí človeka a jeho výtvoru – neživého mechanického predmetu. Autor sa v rámci tohto „transformačného“ procesu neustále voľne pohráva s klasickou ikonografiou, pričom využíva jej formálne i obsahové dogmy. Vlastné výtvarné prevedenie maľby korešponduje s jej technicistnou námetovou základňou. Dominuje jej extrémne čistý rukopis, geometrická presnosť línia, čisté plochy tvoriace jasné kompozície a utlmená farebnosť. V posledných prácach prechádza ku grafickejšiemu vyjadreniu, maľba sa stáva takmer monochromatická a založená predovšetkým na lineárnych vzťahoch. Vasilkov osobný vzťah k “starým či novým strojom a poľnomechanizmom” svojho času vyústil aj do založenia Strany Železných spolu s podobným „utopickým romantikom“, Petrom Králikom.
Počas výstavy Jána Vasilka môžete počuť set od NVMERI, ktorý je pripravený len pre ATELIER XIII.
Spojenie jednoduchých rytmov s takmer religiózne znejúcimi harmóniami. A v dôsledku náhleho presťahovania kapely do Berlína, boli ovplyvnení a následne ponorení do nespútaného zvuku 70. a 80. rokov v kombinácii s neslýchanou energiou jej klubovej hudby.
Pozdravujúc zo Slovenska – krajiny, o ktorej možno tvrdiť, že má viac-menej bohaté hudobné pozadie – Nvmeri okamžite vpadli na scénu v roku 2007 s ich prvým EP a vyčlenili sa v atypickosti: hrať tento druh hudby a pochádzať z krajiny, ktorá nie je ľuďom veľmi známa. V roku 2010, ich debutová nahrávka From The Dust vyhrala cenu Album roka na slovenských cenách Radio_Head Awards, ktoré ich upevnili na im prislúchajúcej scéne.
V roku 2013, ich najnovší album, nesúci názov kapely, získal ešte viac pozornosti ako všetky ich predošlé počiny – s komplexnosťou a stále sa meniacou náladou, Nvmeri dokázali priniesť viacero príjemných prekvapení v ich nových piesňach. Hoci nie sú príliš atmosferické, skupina napriek tomu čerpala inšpiráciu z podobných žánrov a zamerala sa na vytvorenie intenzívnejšieho zážitku.
Pôsobenie samotných členov na pódiu je podpísané rokmi trénovania v kostole, čo môžeme pozorovať i v živých vystúpeniach, ktoré sú charakteristické masívnymi nárazmi, rýchlymi zmenami a častými improvizáciami. Nvmeri odohrali koncerty a festivaly naprieč celou Európou – od Veľkej Británie po Nemecko, Holandsko, Belgicko, Rakúsko, Taliansko, Maďarsko, Slovinsko, Česko a Chorvátsko.