IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...
Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...
Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...
Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...
Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.
Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...
Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia
Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...
Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.
Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm
Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.
Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.
Spoločnosť Internorm odteraz stavia na novej variante tepelnoizolačného skla od AGC, ktorá v produkcii ročne ušetrí 10...
Jubilejný 20. ročník prestížnej medzinárodnej súťaže pre študentov architektúry priniesol...
Otočné a posuvné dvere MASTER od podlahy až po strop, ponúkajú mimoriadnu variabilitu výšky, materiálu a zladenia so skrytými...
| Začiatok | 15.6.2020 18:00 |
| Koniec | 24.7.2020 18:00 |
| Miesto | Galerie města Třinec - KD Trisia |
| Adresa | Nám. Svobody 526, Třinec, Česká republika |
| Druh podujatia | Výstava |
| Kontakt | Mgr. BcA. Katarína Klusová +420 604 22 88 17 kurator@knihovnatrinec.cz |
Obrazy Jana Vytisky (* 1985 v Prahe) si vydobyli pevné miesto vo vizuálnej pamäti českej výtvarnej scény. Konzistentná a napriek tomu neustále meniaca se tvorba tohoto autora je špecifickým reprezentantom ľudovej estetiky pretkanej apokalyptickými výjavmi. Tie pripomínajú fascinovanú radosť z niečoho hrôzostrašného, keď sme si ako deti na ihrisku rozprávali rôzne krvavé a desivé príbehy. Žiadna z historiek. ale nikdy nevychádzala z reality, ktorá by bola pro detského diváka príliš nepochopiteľnou a neuchopiteľnou. Príbehy o šikane, násilných príbuzných, alebo rodičoch v rozvodovom konaní nie sú dosť ultimátne na to, aby nás ich rozprávanie vzrušovalo. Takéto príbehy nekončia, môžou trvať a nahlodávať človeka pomaly a nenápadne.
Nevyhnuteľnosť zmaru na Vytiskových obrazoch je oslobodzujúca. Nič neskrývajú. Desy sú na nich stvárnené tak, ako by človeka mali práve strachu zbaviť. Dovoľujú nám sa konfrontovať s tým, čo by ako nevypovedané pôsobilo oveľa nepríjemnejšie. Viditeľná hrôza už nie je hrôzou a v človeku nastáva reakcia, ktorá je rovnako tak prirodzená ako strach- akceptácia.