IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...
Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...
Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...
Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...
Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.
Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...
Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia
Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...
Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.
Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm
Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.
Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.
Spoločnosť Internorm odteraz stavia na novej variante tepelnoizolačného skla od AGC, ktorá v produkcii ročne ušetrí 10...
Jubilejný 20. ročník prestížnej medzinárodnej súťaže pre študentov architektúry priniesol...
Otočné a posuvné dvere MASTER od podlahy až po strop, ponúkajú mimoriadnu variabilitu výšky, materiálu a zladenia so skrytými...
| Začiatok | 20.9.2018 18:00 |
| Koniec | 19.10.2018 18:00 |
| Miesto | White & Weiss Gallery |
| Adresa | Grösslingová 2498/50, Bratislava, Slovensko |
| Druh podujatia | Výstava |
| Kontakt | White & Weiss Gallery 0903 562 174 |
„Vidieť svet v zrnku piesku alebo v poľnom kvete. Držať nekonečno vo svojej dlani a večnosť v hodine.“
- William Blake
Farmanová je bytostná maliarka, ktorá nás presviedča o tom, že umenie nepotrebuje burácajúce tézy ani dramatický afekt. Že krása je silná sama osebe, bez titulkov sémantiky a sloboda sa dá nájsť aj vo svetle samotnom. V jednom rozhovore umelkyňa povedala: „Keď chcem namaľovať portrét, ako dôvod mi stačí, že vidím tvár v peknom svetle. Stačí mi krásne svetlo dopadajúce na nejaký predmet, stačí mi detail, moment, ktorý chcem namaľovať. Je v tom sloboda, lebo nepotrebujem nad ničím špekulovať. Je to dôvod namaľovať čosi, čo nemusí siahať k filozofickým výšinám. Stačí, že je to dobrý okamih. A pokojne ten okamih zopakujem a namaľujem aj dvadsaťkrát.“
Jana Farmanová absolvovala Vysokú školu výtvarných umení v Bratislave (Ateliér maľby prof. Jána Bergera) v roku 1996, teda v čase, keď tradícia stratila kredit a súčasné mohlo byť len to najnovšie. Napriek tomu a možno práve preto sa stala maliarkou, pre ktorú nie je maľba iba jednou z možností, ale nutnosťou. Približne desať rokov po absolvovaní školy sa jej maľby začali objavovať vo výstavných sieňach, a to nielen na individuálnych výstavách, ale najmä v prestížnych kurátorských výberoch. Pravidelne vystavuje vo verejných a v súkromných slovenských, českých a v zahraničných galériách.
Kurátorkou aktuálnej výstavy je Beata Jablonská, ktorá mimoriadne pozorne vníma jej tvorbu, na spoločnej výstave sa však stretávajú až po 10 rokoch.