Sumarizácia najdôležitejších inovácií, ktoré redefinujúcich využitie tohto energetického zdroja.
AMPHIBIA 3000 GRIP 1.3 od spoločnosti ATRO predstavuje modernú hydroizolačnú technológiu, ktorá spája vysokú odolnosť,...
Ambiciózne plány EK narazili na ekonomické možnosti domácností v jednotlivých členských štátoch –...
IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...
Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...
Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...
Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...
Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.
Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...
Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia
Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...
Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.
Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm
Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.
Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.
| Začiatok | 20.9.2018 18:00 |
| Koniec | 19.10.2018 18:00 |
| Miesto | White & Weiss Gallery |
| Adresa | Grösslingová 2498/50, Bratislava, Slovensko |
| Druh podujatia | Výstava |
| Kontakt | White & Weiss Gallery 0903 562 174 |
„Vidieť svet v zrnku piesku alebo v poľnom kvete. Držať nekonečno vo svojej dlani a večnosť v hodine.“
- William Blake
Farmanová je bytostná maliarka, ktorá nás presviedča o tom, že umenie nepotrebuje burácajúce tézy ani dramatický afekt. Že krása je silná sama osebe, bez titulkov sémantiky a sloboda sa dá nájsť aj vo svetle samotnom. V jednom rozhovore umelkyňa povedala: „Keď chcem namaľovať portrét, ako dôvod mi stačí, že vidím tvár v peknom svetle. Stačí mi krásne svetlo dopadajúce na nejaký predmet, stačí mi detail, moment, ktorý chcem namaľovať. Je v tom sloboda, lebo nepotrebujem nad ničím špekulovať. Je to dôvod namaľovať čosi, čo nemusí siahať k filozofickým výšinám. Stačí, že je to dobrý okamih. A pokojne ten okamih zopakujem a namaľujem aj dvadsaťkrát.“
Jana Farmanová absolvovala Vysokú školu výtvarných umení v Bratislave (Ateliér maľby prof. Jána Bergera) v roku 1996, teda v čase, keď tradícia stratila kredit a súčasné mohlo byť len to najnovšie. Napriek tomu a možno práve preto sa stala maliarkou, pre ktorú nie je maľba iba jednou z možností, ale nutnosťou. Približne desať rokov po absolvovaní školy sa jej maľby začali objavovať vo výstavných sieňach, a to nielen na individuálnych výstavách, ale najmä v prestížnych kurátorských výberoch. Pravidelne vystavuje vo verejných a v súkromných slovenských, českých a v zahraničných galériách.
Kurátorkou aktuálnej výstavy je Beata Jablonská, ktorá mimoriadne pozorne vníma jej tvorbu, na spoločnej výstave sa však stretávajú až po 10 rokoch.