Advertorial

Minimalistické dvere IDEA – technická precíznosť a čistota prevedenia

IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...

Schell Vitus – osvedčené riešenie pre sprchy a umývadlá vo verejnom sektore s viac ako desaťročnou tradíciou

Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...

Kompozitné okná predstavujú súčasnosť a budúcnosť

Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...

Myotis - stoly 2025

Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...

Priemyselné sklenené priečky Dorsis Digero: svetelné rozhranie pre moderné interiéry

Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.

Význam prirodzeného svetla pre moderné a flexibilné pracovné prostredie

Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...

Konferencia Xella Dialóg predstaví novinky a trendy v stavebníctve

Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia

Murovací robot WLTR stavia svoj prvý dom na Slovensku

Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...

Nová éra bezpečnosti s I-tec Secure od Internorm

Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.

Skryté zárubne JAP – intenzívny zážitok z bývania

Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm

Tienenie namiesto klimatizácie

Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.

BigMat International Architecture Award 2025 - vybrané diela

Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.

Milník udržateľnej výroby okien: Internorm zavádza Low-Carbon-Glas iplus

Spoločnosť Internorm odteraz stavia na novej variante tepelnoizolačného skla od AGC, ktorá v produkcii ročne ušetrí 10...

Výsledky 20. ročníka medzinárodnej študentskej súťaže Saint-Gobain Architecture Student Contest 2025

Jubilejný 20. ročník prestížnej medzinárodnej súťaže pre študentov architektúry priniesol...

Dvere MASTER - pre interiéry navrhnuté s rozumom aj vášňou!

Otočné a posuvné dvere MASTER od podlahy až po strop, ponúkajú mimoriadnu variabilitu výšky, materiálu a zladenia so skrytými...

José Antonio Picazo: Residual Presence

Výstava reflektuje priestor mesta ako platformu sústredného prežívania, kde sa pozostatky industrializovanej spoločnosti stávajú symbolom vyprázdnených hodnôt. Jeho diela odhaľujú estetiku opotrebovania a nezadržateľné vrstvenie času. Abstraktná štruktúra odkazujúca na stavebné konštrukcie a konštruktivistické idey je hľadaním utópie o budúcnosti.
Kalendárium
3B Culture 3B oz14.07.2025
230+0
José Antonio Picazo: Residual Presence
Začiatok: 17.7.2025 17:30 Koniec: 5.8.2025 00:00 Miesto: José Antonio Picazo: Residual Presence Adresa: Kapucínska 1, Bratislava, Druh podujatia: VýstavaKontakt: Katarína Balúnová

José Antonio Picazo: Residual Presence

Kurátorka: Katarína Balúnová

Koordinátorka: Diana Čižmárová

Termín: 17.7.2025 – 5.8.2025

Miesto: Galéria Artotéka,

Mestská knižnica v Bratislave, Kapucínska 1, 81103 Bratislava

Výstava Residual Presence španielskeho umelca José Antonio Picazo predstavuje mnohovrstevnú reflexiu mestského priestoru ako platformy sústredeného prežívania. Picazo skúma pozostatky industrializovanej spoločnosti, ktoré sa stávajú symbolom vyprázdnených hodnôt a zároveň vizuálnym svedectvom o estetike opotrebovania a nezadržateľnom vrstvení času. Filozofia industriálnej revolúcie, ktorá zásadne zmenila spoločenské a ekonomické štruktúry, je v Picazovej tvorbe prítomná ako pozadie procesu transformácie mesta a spoločnosti. Industrializácia priniesla masovú mechanizáciu, štandardizáciu a racionalizáciu, no zároveň aj fragmentáciu spoločenských hodnôt. V súčasnej postindustriálnej dobe, charakterizovanej digitalizáciou a dematerializáciou, sa tieto procesy ešte prehlbujú – hodnoty sa stávajú fluidnými, často komodifikovanými alebo symbolicky prázdnymi. Prechod od industrializmu k postindustriálnemu usporiadaniu spoločnosti umelec vyjadruje ako nelineárny sled udalostí cez geometrické štruktúry opotrebovania. Abstraktná mriežka, ktorá odkazuje na stavebné konštrukcie a konštruktivistické idey, je zároveň výrazom hľadania utópie budúcnosti. Mriežka tak predstavuje nielen architektonickú a urbanistickú kostru mesta, ale aj metaforu času a spoločenských zmien, ktoré sa neustále prelínajú. Vrstvenie a opakovanie formy vytvára vizuálnu stopu minulosti v prítomnosti, dynamiku zániku v procese neustálych spoločenských a technologických zmien.

JOSÉ ANTONIO PICAZO (1972) sa venuje maľbe, site specific inštalácii a tvorbe objektov technikou 3D tlače. Jeho dielo možno zaradiť k postgeometrickej abstrakcii, pričom využíva opakovanie a vrstvenie štruktúr pre dosiahnutie pocitu perspektívy v čase a priestore.  Hlavnou témou jeho umeleckého výskumu je vzťah medzi človekom, technológiou a dedičstvom priemyselnej a architektonickej revolúcie v postindustriálnom usporiadaní spoločnosti. Je absolventom Fakulty výtvarných umení San Carlos Technickej univerzity vo Valencii, Španielsko. Vystavoval v Španielsku, Francúzsku, Portugalsku, Nemecku, Veľkej Británii a USA. Je prezidentom Kultúrnej asociácie interaktívneho umenia ACAI, členom Kultúrnej asociácie Sporting Club Russafa a členom medzinárodného umeleckého hnutia Discursive Geometry.

Vložené
14. júl 2025
0
23
Hlavný obsahHlavný obsah
Čakajte prosím