IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...
Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...
Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...
Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...
Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.
Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...
Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia
Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...
Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.
Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm
Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.
Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.
Spoločnosť Internorm odteraz stavia na novej variante tepelnoizolačného skla od AGC, ktorá v produkcii ročne ušetrí 10...
Jubilejný 20. ročník prestížnej medzinárodnej súťaže pre študentov architektúry priniesol...
Otočné a posuvné dvere MASTER od podlahy až po strop, ponúkajú mimoriadnu variabilitu výšky, materiálu a zladenia so skrytými...

José Antonio Picazo: Residual Presence
Kurátorka: Katarína Balúnová
Koordinátorka: Diana Čižmárová
Termín: 17.7.2025 – 5.8.2025
Miesto: Galéria Artotéka,
Mestská knižnica v Bratislave, Kapucínska 1, 81103 Bratislava
Výstava Residual Presence španielskeho umelca José Antonio Picazo predstavuje mnohovrstevnú reflexiu mestského priestoru ako platformy sústredeného prežívania. Picazo skúma pozostatky industrializovanej spoločnosti, ktoré sa stávajú symbolom vyprázdnených hodnôt a zároveň vizuálnym svedectvom o estetike opotrebovania a nezadržateľnom vrstvení času. Filozofia industriálnej revolúcie, ktorá zásadne zmenila spoločenské a ekonomické štruktúry, je v Picazovej tvorbe prítomná ako pozadie procesu transformácie mesta a spoločnosti. Industrializácia priniesla masovú mechanizáciu, štandardizáciu a racionalizáciu, no zároveň aj fragmentáciu spoločenských hodnôt. V súčasnej postindustriálnej dobe, charakterizovanej digitalizáciou a dematerializáciou, sa tieto procesy ešte prehlbujú – hodnoty sa stávajú fluidnými, často komodifikovanými alebo symbolicky prázdnymi. Prechod od industrializmu k postindustriálnemu usporiadaniu spoločnosti umelec vyjadruje ako nelineárny sled udalostí cez geometrické štruktúry opotrebovania. Abstraktná mriežka, ktorá odkazuje na stavebné konštrukcie a konštruktivistické idey, je zároveň výrazom hľadania utópie budúcnosti. Mriežka tak predstavuje nielen architektonickú a urbanistickú kostru mesta, ale aj metaforu času a spoločenských zmien, ktoré sa neustále prelínajú. Vrstvenie a opakovanie formy vytvára vizuálnu stopu minulosti v prítomnosti, dynamiku zániku v procese neustálych spoločenských a technologických zmien.
JOSÉ ANTONIO PICAZO (1972) sa venuje maľbe, site specific inštalácii a tvorbe objektov technikou 3D tlače. Jeho dielo možno zaradiť k postgeometrickej abstrakcii, pričom využíva opakovanie a vrstvenie štruktúr pre dosiahnutie pocitu perspektívy v čase a priestore. Hlavnou témou jeho umeleckého výskumu je vzťah medzi človekom, technológiou a dedičstvom priemyselnej a architektonickej revolúcie v postindustriálnom usporiadaní spoločnosti. Je absolventom Fakulty výtvarných umení San Carlos Technickej univerzity vo Valencii, Španielsko. Vystavoval v Španielsku, Francúzsku, Portugalsku, Nemecku, Veľkej Británii a USA. Je prezidentom Kultúrnej asociácie interaktívneho umenia ACAI, členom Kultúrnej asociácie Sporting Club Russafa a členom medzinárodného umeleckého hnutia Discursive Geometry.