IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...
Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...
Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...
Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...
Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.
Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...
Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia
Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...
Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.
Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm
Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.
Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.
Spoločnosť Internorm odteraz stavia na novej variante tepelnoizolačného skla od AGC, ktorá v produkcii ročne ušetrí 10...
Jubilejný 20. ročník prestížnej medzinárodnej súťaže pre študentov architektúry priniesol...
Otočné a posuvné dvere MASTER od podlahy až po strop, ponúkajú mimoriadnu variabilitu výšky, materiálu a zladenia so skrytými...
| Začiatok | 16.8.2021 18:00 |
| Koniec | 27.8.2021 18:00 |
| Miesto | Galéria Kotolňa |
| Adresa | Strojárenská 3, Košice, Slovensko |
| Druh podujatia | Podujatie |
| Kontakt | Richard Kitta |
V priestoroch galérie Kotolňa sa predstavuje, v poradí už druhou autorskou výstavou, absolventka Ateliéru súčasného obrazu, doc. Adama Szentpéteryho na Fakulte umení v Košiciach, Katarína Balúnová.
Výstava environmentu Radostné uzamknutie / Joyful lock práve v priestore Kotolne, naberá ďalšie formy čítania. Otázka blokovaného pohybu, vytváraného životného priestoru či ,,re-formovania“ vzťahov spoločnosti k jednotlivcovi, má svoj power-core v priestoroch industriálnej stavby.
Autorka sa odvoláva na pozadie príbehu Franza Kafky (Brloh -1931). V Kafkovej poviedke vystupuje nešpecifikované antropomorfné zviera, ktoré si horúčkovito buduje svoju noru – labyrint, aby ho ochránila pred vonkajším svetom. Tvor žije v neustálom strachu z útoku nepriateľov, čo ho vedie k nutkavým pokusom o to, aby bola nora úplne bezpečná. Na jednej strane má záujem noru čo najviac zväčšiť, aby mal dostatok možností úniku, na druhej strane mu neschopnosť kontroly všetkých únikových východov prináša ešte viac úzkosti. Z úkrytu sa stáva väzenie vlastného strachu.
Podľa slov autorky: ,,Paralelou príbehu je súčasná pandemická situácia, ktorá vytvorila z každého, potencionálneho nepriateľa – prenášača. Uzamknutie v domácom prostredí prináša prchavý pocit bezpečia narušovaný televíznymi správami z vonkajšieho sveta.“
Sémantické čítanie znakov inštalácie má teda viacero rovín. Pozostáva z čiernych drevených hranolov, ktoré sú na seba náhodne naukladané v strede miestnosti tak, aby vytvárali akúsi metaforu stavby. Klince ako konštrukčný prvok už nespĺňajú svoju funkciu, ale pripomínajú skôr sado-masochistickú dekoráciu a nebezpečie vstupujúc do vnútra stavby. Video projekcia graficky zapĺňa kontrasty priestoru so svojím psychologickým účinkom väzenia. Súčasťou inštalácie je tiež infrazvuk (19Hz), ktorý ovplyvňuje pocity diváka a vyvoláva určitú neistotu a nepokoj. Balúnová je autentická v téme ,,habitatis“, práve svojimi zahraničnými pobytmi, kde sa dlhodobo a vo viacerých krajinách venuje skúmaniu a porovnávaniu vzťahu obyvateľov miest k urbanizmu, svojmu obydliu, krajine, v kontraste verejného a privátneho prostredia. Touto výstavou nám ponúka sondu na novovzniknutú situáciu a aktualizuje svoje výtvarné vyjadrovacie možnosti.
Z verejných zdrojov podporil Fond na podporu umenia