Sumarizácia najdôležitejších inovácií, ktoré redefinujúcich využitie tohto energetického zdroja.
AMPHIBIA 3000 GRIP 1.3 od spoločnosti ATRO predstavuje modernú hydroizolačnú technológiu, ktorá spája vysokú odolnosť,...
Ambiciózne plány EK narazili na ekonomické možnosti domácností v jednotlivých členských štátoch –...
IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...
Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...
Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...
Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...
Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.
Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...
Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia
Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...
Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.
Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm
Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.
Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.
| Začiatok | 25.11.2016 19:00 |
| Koniec | 17.4.2017 21:00 |
| Miesto | MUMOK - Museum moderner Kunst Wien |
| Adresa | Museumsplatz 1, Viedeň, Rakúsko |
| Druh podujatia | Výstava |
| Kontakt | MUMOK +43 1 525000 |
Múzeum moderného umenia (MUMOK) vo Viedni otvorilo vo štvrtok 24. 11. 2016 výstavu Július Koller: One Man Anti Show. Jedná sa o doteraz najväčšiu retrospektívnu výstavu tohto umelca, ktorého dielo má kľúčový medzinárodný význam v umení 60. rokov 20. storočia a taktiež o vôbec prvú prezentáciu tvorby slovenského umelca v tomto prestížnom múzeu. Slávnostného otvorenia výstavy sa zúčastnil aj minister kultúry Slovenskej republiky Marek Maďarič.
Táto udalosť je míľnikom pre slovenské umenie a jeho prezentáciu v zahraničí. V Slovenskej národnej galérii, patriacej pod pôsobnosť Ministerstva kultúry SR, je výsledkom dlhodobého odborného úsilia v akvizíciách, spracovávaní a kontextualizácii tohto autora. Rozsiahla samostatná retrospektívna výstava je vyústením viacročnej komunikácie so zahraničnými partnermi a možno povedať, že aj výrazným úspechom slovenskej kultúrnej diplomacie.
Slovenská národná galéria usporiadala v roku 2009 medzinárodnú konferenciu o Júliusovi Kollerovi a následne v roku 2010 prvú retrospektívnu výstavu sprevádzanú komplexnou biligválnou monografickou publikáciou Július Koller: Vedeckofantastická retrospektíva. Na retrospektívnej prehliadke v MUMOK-u je SNG hlavným spolupracujúcim partnerom, ako aj najdôležitejším vypožičiavateľom diel na výstave. Na katalógu k výstave sa SNG podieľala odborným spracovaním digitálnych reprodukcií a databáz ako aj štúdiou kurátora Aurela Hrabušického.
Kurátormi výstavy sú Daniel Grúň, Kathrin Rhomberg a Georg Schöllhammer. Vo viedenskom MUMOK-u si ju môžete pozrieť do 17. 4. 2017.
Július Koller (1939 Piešťany – 2007 Bratislava) je dnes vnímaný nielen ako významný predstaviteľ slovenského, ale aj medzinárodného konceptuálneho umenia. Ako neo-avantgardista priniesol vo svojej viacvrstevnej tvorbe originálnu prácu s jazykom, novými materiálmi aj médiami.
Absolvent Vysokej škole výtvarných umení v Bratislave (1965) rozvíjal viaceré paralelné smery svojej tvorby, najmä neopakovateľný spôsob komunikácie s publikom a spoluprácu s ostatnými autormi alternatívnej scény súčasného umenia. V jeho tvorbe je citeľný sociálny rozmer umenia, okrem voľnej tvorby sa spolu so svojou celoživotnou partnerkou Květoslavou Fulierovou venoval aj pedagogickým aktivitám. Vo svojich dielach a v umeleckom archíve, ktorý si programovo viedol celý život, zaznamenal vzácne svedectvo nielen o sebe ako o autorovi a spôsobe svojho myslenia a práce, ale aj o dobe, v ktorej tvoril.