IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...
Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...
Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...
Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...
Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.
Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...
Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia
Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...
Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.
Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm
Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.
Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.
Spoločnosť Internorm odteraz stavia na novej variante tepelnoizolačného skla od AGC, ktorá v produkcii ročne ušetrí 10...
Jubilejný 20. ročník prestížnej medzinárodnej súťaže pre študentov architektúry priniesol...
Otočné a posuvné dvere MASTER od podlahy až po strop, ponúkajú mimoriadnu variabilitu výšky, materiálu a zladenia so skrytými...
| Začiatok | 15.3.2018 18:00 |
| Koniec | 1.4.2018 18:00 |
| Miesto | Galéria MEDIUM |
| Adresa | Hviezdoslavovo nám. 18, Bratislava, Slovensko |
| Druh podujatia | Výstava |
| Kontakt | Galéria MEDIUM +421 2/5942 8570 medium@vsvu.sk |
Juraj Bartoš je celkom bez zveličenia, rodený fotograf-dokumentarista, ktorý už v detstve objavil svoju lásku k fotoaparátu a vášeň k fotografovaniu. Takmer polovicu dvadsiateho storočia až do súčasnosti, neúnavne skladá foto-mozaiku príbehov určených pre „ešte nenarodených“. Zažil starú Bratislavu, akú si dnes už nepamätáme, a práve preto, že si málo pamätáme - pre prchavosť okamihov a nestálosť ľudskej pamäte, Bartoš vytrvalo a s chuťou zaznamenáva premeny Slovenska, premeny svojho mesta a jeho kultúrneho života, premeny obľúbenej ulice, a premeny ľudí všade na okolo.
Ľudia ho zaujímali vždy najviac. Vo chvíli všednej aj sviatočnej, v situácii významnej aj prchavej, ľudia zvonka aj zvnútra (fotil módu a dlhoročne aj pre potreby medicíny). Množstvo tém, ktorým sa ako fotograf venoval, nie je možné v skratke vymenovať, väčšina cyklov nie je uzavretá a pokračuje stále, až do najaktuálnejšej súčasnosti. A jedným zo stále plynúcich tematických cyklov sú aj Rómovia. Tak ako všetci ostatní, aj Rómovia sú na Bartošových fotografiách zdokumentovaní zo všetkých uhlov pohľadu: svojsky špecifickí, vizuálne „exotickí“, krásni, škaredí, talentovaní aj obyčajní.. Najnovšou tematickou „akvizíciou“ v Bartošovej dokumentárnej foto-kronike je fokus zameraný na rómske deti, a ich rôznorodé fungovanie v majoritnej spoločnosti.
Fenomén je to samozrejme na plné obsiahnutie priširoký - avšak Juraj Bartoš zvolil náhľad cez tri konkrétne projekty:
I. Superar - predstavuje kolekciu dokumentárnych fotografií z medzinárodnej iniciatívy Superar so sídlom vo Viedni, ktorá poskytuje „špičkové bezplatné hudobné vzdelávanie všetkým deťom, bez ohľadu na ich národnosť, vierovyznanie, či kultúrnu identitu.“
II. Čhavorenge - je sondou do aktivít speváckeho súboru Čhavorenge (v preklade z rómčiny „Deťom“), ktorý zakladá slávna speváčka Ida Kellarová z radov talentovaných rómskych detí a mládeže vo veku od 6 do 19 rokov, z Čiech aj Slovenska.
III. Naše deti - autorský cyklus dokumentárnych fotografií mapujúci život rómskych detí, adoptovaných do nerómskych rodín - individuálne, malé, ale veľmi ľudské príbehy o láske...
Text: Silvia Čúzyová