Sumarizácia najdôležitejších inovácií, ktoré redefinujúcich využitie tohto energetického zdroja.
AMPHIBIA 3000 GRIP 1.3 od spoločnosti ATRO predstavuje modernú hydroizolačnú technológiu, ktorá spája vysokú odolnosť,...
Ambiciózne plány EK narazili na ekonomické možnosti domácností v jednotlivých členských štátoch –...
IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...
Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...
Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...
Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...
Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.
Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...
Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia
Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...
Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.
Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm
Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.
Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.
| Začiatok | 15.3.2018 18:00 |
| Koniec | 1.4.2018 18:00 |
| Miesto | Galéria MEDIUM |
| Adresa | Hviezdoslavovo nám. 18, Bratislava, Slovensko |
| Druh podujatia | Výstava |
| Kontakt | Galéria MEDIUM +421 2/5942 8570 medium@vsvu.sk |
Juraj Bartoš je celkom bez zveličenia, rodený fotograf-dokumentarista, ktorý už v detstve objavil svoju lásku k fotoaparátu a vášeň k fotografovaniu. Takmer polovicu dvadsiateho storočia až do súčasnosti, neúnavne skladá foto-mozaiku príbehov určených pre „ešte nenarodených“. Zažil starú Bratislavu, akú si dnes už nepamätáme, a práve preto, že si málo pamätáme - pre prchavosť okamihov a nestálosť ľudskej pamäte, Bartoš vytrvalo a s chuťou zaznamenáva premeny Slovenska, premeny svojho mesta a jeho kultúrneho života, premeny obľúbenej ulice, a premeny ľudí všade na okolo.
Ľudia ho zaujímali vždy najviac. Vo chvíli všednej aj sviatočnej, v situácii významnej aj prchavej, ľudia zvonka aj zvnútra (fotil módu a dlhoročne aj pre potreby medicíny). Množstvo tém, ktorým sa ako fotograf venoval, nie je možné v skratke vymenovať, väčšina cyklov nie je uzavretá a pokračuje stále, až do najaktuálnejšej súčasnosti. A jedným zo stále plynúcich tematických cyklov sú aj Rómovia. Tak ako všetci ostatní, aj Rómovia sú na Bartošových fotografiách zdokumentovaní zo všetkých uhlov pohľadu: svojsky špecifickí, vizuálne „exotickí“, krásni, škaredí, talentovaní aj obyčajní.. Najnovšou tematickou „akvizíciou“ v Bartošovej dokumentárnej foto-kronike je fokus zameraný na rómske deti, a ich rôznorodé fungovanie v majoritnej spoločnosti.
Fenomén je to samozrejme na plné obsiahnutie priširoký - avšak Juraj Bartoš zvolil náhľad cez tri konkrétne projekty:
I. Superar - predstavuje kolekciu dokumentárnych fotografií z medzinárodnej iniciatívy Superar so sídlom vo Viedni, ktorá poskytuje „špičkové bezplatné hudobné vzdelávanie všetkým deťom, bez ohľadu na ich národnosť, vierovyznanie, či kultúrnu identitu.“
II. Čhavorenge - je sondou do aktivít speváckeho súboru Čhavorenge (v preklade z rómčiny „Deťom“), ktorý zakladá slávna speváčka Ida Kellarová z radov talentovaných rómskych detí a mládeže vo veku od 6 do 19 rokov, z Čiech aj Slovenska.
III. Naše deti - autorský cyklus dokumentárnych fotografií mapujúci život rómskych detí, adoptovaných do nerómskych rodín - individuálne, malé, ale veľmi ľudské príbehy o láske...
Text: Silvia Čúzyová