IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...
Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...
Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...
Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...
Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.
Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...
Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia
Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...
Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.
Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm
Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.
Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.
Spoločnosť Internorm odteraz stavia na novej variante tepelnoizolačného skla od AGC, ktorá v produkcii ročne ušetrí 10...
Jubilejný 20. ročník prestížnej medzinárodnej súťaže pre študentov architektúry priniesol...
Otočné a posuvné dvere MASTER od podlahy až po strop, ponúkajú mimoriadnu variabilitu výšky, materiálu a zladenia so skrytými...
| Začiatok | 2.11.2017 18:00 |
| Koniec | 2.12.2017 18:00 |
| Miesto | Dot. Contemporary Art Gallery |
| Adresa | Lazaretská 13, Bratislava, Slovensko |
| Druh podujatia | Výstava |
| Kontakt | Dot. Contemporary Art Gallery |
Vernisáž 2.11.2017 o 18:00
Kurátorský tím: Ivana Moncoľová, Miroslava Urbanová
Dot. Contemporary Art Gallery, Lazaretská 13, Bratislava,
Vstup voľný
Výstava Juraja Floreka, absolventa Akadémie umení v Banskej Bystrici, zároveň aj laureáta ceny Nadácie VÚB Maľba v roku 2014, je prierezovou výstavou jeho ostatnej maliarskej tvorby. Juraj Florek sa cíti sa byť bytostným maliarom, plenéristom, ktorý si vyberá urbánne témy. Jeho maliarskou realitou je nomádstvo, svoje diela maľuje zoči -voči realite mestského priestoru, alebo zanikajúcich technických stavieb, či novodobých skladových hál. Napriek tomu, že sa narodil v Dolnom Kubíne a väčšinu času trávil na sídlisku s výhľadmi na okolité kopce a prírodu, láka ho mestská realita. Jeho spôsob práce pripomína nomáda a výskumníka, kde systémom urbánnej explorácie nachádza opustené technické haly a dvory, do ktorých sa vkráda s paletou, stojanom a plátnom. Maľuje na mieste fascinovaný panelovými celkami, do ktorých vždy zasahuje príroda ako hostiteľ (alebo je to vice versa naopak?). Vyberá si výsek reality, ktorý nie je pekný, jeho maliarsky rukopis ho pre diváka mierne idealizuje. Na výstave Panel & burina nechýba obraz zadného traktu nemocnice, kotolňa, nákladová rampa veľkého reťazca, hospodársky dvor – skrátka plejáda vyludnených technických zázemí veľkých stavieb, ich maľbou robí civilnejšími, známejšími, menej ošarpanejšími a trochu idealizovanými pre diváka, ktorý nemá práve záujem s pohľadom na betónové celky. Autor z dôvodu nevyhnutného presunu za inšpiráciou, maľuje na menší a stredný formát. Ten tiež do istej miery idealizuje pre diváka daný výjav, robí ho nenuteným a zároveň upriamuje jeho pozornosť na nový výsek reality. Rukopis teda ovplyvňuje meniaci sa čas, preto nanáša autor farby v hrubšej vrstve dáva im akúsi čiastočnú "van-goghovskú" rozkolísanosť, hektiku, inak väčšinou pokojného a vyludneného miesta.
Výstavu z verejných zdrojov podporil Fond na podporu umenia