IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...
Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...
Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...
Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...
Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.
Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...
Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia
Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...
Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.
Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm
Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.
Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.
Spoločnosť Internorm odteraz stavia na novej variante tepelnoizolačného skla od AGC, ktorá v produkcii ročne ušetrí 10...
Jubilejný 20. ročník prestížnej medzinárodnej súťaže pre študentov architektúry priniesol...
Otočné a posuvné dvere MASTER od podlahy až po strop, ponúkajú mimoriadnu variabilitu výšky, materiálu a zladenia so skrytými...
| Začiatok | 12.4.2018 14:00 |
| Koniec | 6.5.2018 18:00 |
| Miesto | Považská galéria umenia v Žiline |
| Adresa | Ul. Štefánikova č.2 010 01 Žilina Slovensko |
| Druh podujatia | Výstava |
| Kontakt | Považská galéria umenia v Žiline |
Retrospektívna výstava z tvorby sochára Juraja Saparu ( 10. 5. 1947 v Žiline) prináša doposiaľ najrozsiahlejšiu prezentáciu jeho diel od roku 1975 po súčasnosť. Popri komornej sochárskej tvorbe výstava zahŕňa medailérsku tvorbu, kresbu, grafiku a objekty. Sapara patrí k posledným žiakom prof. Jozefa Kostku na bratislavskej VŠVU, ktorú ukončil v roku 1973. Profiloval sa ako figuralista s príklonom k znakovej redukcii figurálnych prvkov a expresívnej povrchovej modelácii. V 80. rokoch opúšťa kompaktný sochársky tvar a objem, pracuje s akumuláciou hmotových a tvarových prvkov sochy. Prelína žánre fragmentovanej figúry, krajiny a architektúry. Súčasne v jeho tvorbe vrcholí princíp dynamického konštruovania plastiky. V rokoch 1980 – 2007 Sapara vytvoril rozsiahle cykly medailí, ktoré výrazovo posunul na úroveň voľných komorných reliéfnych diel. Predmetné a symbolické znaky prelína s abstraktnými, plochu razantne dekomponuje a otvára do priestoru. Od konca 90. rokov rozvíja tvorbu v oblasti počítačovej a digitálnej grafiky. Toto virtuálne projektovanie diel postupne ovplyvňuje aj sochársky jazyk jeho novšej tvorby, ktorej základom je redukcia tvaru a objemu, práca s novými materiálmi a smerovanie k čistej znakovej abstrakcii.