IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...
Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...
Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...
Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...
Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.
Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...
Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia
Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...
Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.
Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm
Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.
Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.
Spoločnosť Internorm odteraz stavia na novej variante tepelnoizolačného skla od AGC, ktorá v produkcii ročne ušetrí 10...
Jubilejný 20. ročník prestížnej medzinárodnej súťaže pre študentov architektúry priniesol...
Otočné a posuvné dvere MASTER od podlahy až po strop, ponúkajú mimoriadnu variabilitu výšky, materiálu a zladenia so skrytými...
| Začiatok | 15.8.2024 18:00 vernisáž výstavy |
| Koniec | 18.8.2024 18:00 ukončenie výstavy |
| Miesto | Zlievareň |
| Adresa | Ľadová 5, Bratislava, Slovensko |
| Druh podujatia | Výstava |
| Kontakt | Marianna Brinzová |
Karin Teren Langová – Hravosť
–
Vernisáž výstavy: štvrtok 15. 8. 2024 o 18.00
Komentovaná prehliadka/finisáž + projekcia filmov v kurátorskom výbere od filmového kritika Jonáša Boroša: sobota 17. 8. 2024 o 19.00
Trvanie: 15. 8. – 18. 8. 2024
Otváracie hodiny: piatok – nedeľa: 15.00 – 18.00
Miesto: Zlievareň, Ľadová 5, 811 05 Bratislava
Kurátorka: Marianna Brinzová
–
Karin Teren Langová sa dlhodobo orientuje na maľbu a jej presahy, prostredníctvom ktorých skúma vzťah reality a abstrakcie. Na výstave v dočasnom alternatívnom výstavnom priestore Zlievareň predstavuje aktuálnu tvorbu, ktorá vznikala počas posledného roka (2024). Nadväzuje ňou na staršie maliarske série, napríklad „Recover it with the color“ (2022), kde sa venovala skôr formálnej a materiálnej stránke abstraktnej maľby. K novej sérii pristupuje trochu inak a svoju pozornosť orientuje skôr na obsahovú štruktúru naratívu maľby. Vystavená séria s názvom Hravosť sa teda zaoberá otázkami identity maliarskeho média, ktoré autorka skúma z formálneho i obsahového hľadiska. Pri konštruovaní špecifickej maliarskej identity lavíruje medzi konkrétnym a abstraktným, intuitívnym i cieleným, vysokým aj nízkym, humorným a vážnym. Aktuálne impulzy k Langovej prichádzajú aj prostredníctvom jej novej role matky, pričom sa prežité každodenné všedno-nevšedné situácie v jej praxi vizualizujú v podobe malieb a denníkových záznamov na papieri.
Karin Teren Langová sa dlhodobo sústreďuje na hľadanie foriem vyjadrených prostredníctvom maľby na plátne a papieri, pričom skúma vzťah reality a abstrakcie na hrane zapamätávania si a rozpamätávania sa. Sústreďuje sa na videné. Jej abstraktné obrazy vychádzajú z osobných spomienok a príbehov, ktoré zaznamenáva v podobe zápiskov, rýchlych náčrtov, fotografií a následne z nich vytvára akési koláže zložené z rôznych prvkov, farieb, tvarov a námetov. Pre jej aktuálnu tvorbu sú príznačné opakujúce sa motívy detských hračiek, formičiek, pieskoviska, „preliezok“ či akýchsi totemov a plávacích kolies. Langová pri vizualizovaní všedno-nevšedných podnetov a predmetov využíva rôzne výrazové prvky ako prácu s ornamentom na podklade, vytváranie čistých plôch, ale i expresívnejších zásahov, hľadanie tvarov, výrazu a farebných kombinácií. Od štruktúr, geometrických tvarov, kde kombinuje maľbu a pastel v minimalistickej forme zobrazenia až po zložitejšie kompozície a vrstvenie. Niekde využíva hustejšie nanášanie farby a prekrývanie, inde volí jemné lazúrne vrstvy pripomínajúce akvarel. Zaujímavá je aj rôzna forma adjustácie diel vo výstave a využívanie miestneho materiálu z rekonštrukcie priestoru historického domu Zlievarne. Hravosť, ktorá zadefinovala i pomenovala celú výstavu, je tu prítomna cez nachádzanie rôznorodých foriem. Autorka sa opiera o subjektívno-emočnú interpretáciu a skúmanie toho, čo v nej a publiku tieto nájdené tvary vyvolávajú. Je možné definitívne stratiť hravosť? Má byť cielená alebo skôr intuitívna?
Výstava Hravosť prezentuje vzťah autorky Karin Teren Langovej k realite a abstrakcii cez jej subjektívny záujem a určitú príťažlivosť. Pri hľadaní toho, čo chce v obraze sprítomniť, sa opiera o videnie s vedomím jeho nestálosti a nepresnosti. Nezameriava sa na pravosť/pravdivosť videného, ale na uchovanie si odtlačku vnímaného objektu v pamäti. Jej tvorba sa sústreďuje na transformovanie prežitej skúsenosti vzťahujúcej sa k priestorovým a časovým situáciám. Je osobnou výpoveďou o tom, čo autorku bezprostredne i podvedome priťahuje a dáva jej potrebu prevedenia týchto fragmentov do média maľby. Langová tak prostredníctvom tvorby pristupuje k väčšiemu sústredeniu sa, vnímaniu a neustálemu pozorovaniu. Snaží sa tiež o konfrontovanie s osobným priestorom, vnútorným prežívaním, aktuálnym rozpoložením a vonkajším svetom. Vie, že realita, z ktorej v maliarskych kompozíciách ostali len určité fragmenty, je ilúziou objektívne poznaného. Na samotný povrch zobrazeného sa jej tak dostáva kontinuita subjektívnej hry preferovaných tvarov a farieb. Pre Karin Teren Langovú nie je dôležité, aby pôvodný svet ostal úplne rozpoznateľným, ale aby niesol isté tajomno a tušenie toho, čo sa za ním skrýva. V úsilí hľadania foriem a tvarov v geometrickom verzus intuitívnom prístupe v abstrakcii sa našla v oboch, a tým definovala svoj spôsob hravosti. Aký je ten váš?
–
Karin Teren Langová (*1995) je absolventkou Ateliéru mal+by pod vedením doc. Mgr. art. Klaudie Kosziby, ArtD. na VŠVU v Bratislave (2021). V rámci programu Erasmus+ absolvovala stáž na École supérieure d‘art et de design Le Mans vo Francúzsku (2018). Má za sebou niekoľko samostatných i skupinových výstav na Slovensku. Primárne sa venuje médiu maľby a jej presahom, pričom skúma médium, vo vzťahu k abstraktnému zobrazeniu na rozhraní konkrétneho, tušeného a rozostreného.
–
Text: Marianna Brinzová
Projekt z verejných zdrojov formou štipendia podporil Fond na podporu umenia.