Sumarizácia najdôležitejších inovácií, ktoré redefinujúcich využitie tohto energetického zdroja.
AMPHIBIA 3000 GRIP 1.3 od spoločnosti ATRO predstavuje modernú hydroizolačnú technológiu, ktorá spája vysokú odolnosť,...
Ambiciózne plány EK narazili na ekonomické možnosti domácností v jednotlivých členských štátoch –...
IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...
Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...
Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...
Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...
Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.
Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...
Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia
Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...
Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.
Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm
Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.
Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.
| Začiatok | 14.2.2018 19:00 |
| Koniec | 30.3.2018 18:00 |
| Miesto | Šopa Gallery |
| Adresa | Hlavná 40, Košice, Slovensko |
| Druh podujatia | Výstava |
| Kontakt | Šopa Gallery 0911 224 391 info@sopagallery.sk |
Vernisáž: 14. 2. 2018 o 19.00 hod.
Trvanie výstavy: 15. 2. — 30. 3. 2018
Otváracie hodiny: PO — PIA, 16.00 — 18.00
Šopa Gallery, Hlavná 40, Košice
K novým realizáciám si autorka vyberá kresby, z ktorých systémom koláže a xeroxovaním vytvára nové kompozície. Intenzívne sa zaujíma o vnútorný svet žien, ich príbehy a osamotenosť pri pretrvávajúcej nadradenosti mužského princípu v živote. Téma nepochopenia, straty alebo neschopnosti komunikácie v medziľudských vzťahoch, privádza autorku k divadelným hrám Samuela Becketta, od ktorého prevzala názov k novej maliarskej sérii obrazov - Šťastné dni.
Katarína Tekeľová Blažová (*1945) je maliarka, autorka tapisérií a art-protisov. Vyštudovala Vysokú školu výtvarných umení v Bratislave – oddelenie voľnej maľby a gobelínu profesora Petra Matejku (1965 — 1971). V rokoch 1979 až 1989 realizovala viacero výtvarných diel v architektúre v technikách art-protisu, viazanej a tkanej tapisérie, mozaiky a vitráže. Tkané a viazané tapisérie realizovala v spolupráci s Moravskou gobelínovou manufaktúrou vo Valašskom Meziříčí, medzi inými veľkoplošnú tapisériu z raného obdobia Rozhovor v záhrade (1971), cyklus jedenástich tapisérií Moira (1994 -1996) a ručne tkanú oponu Fénix pre Štátne divadlo v Košiciach realizovanú na základe verejnej súťaže (1990). V roku 2012 sa stala finalistkou maľby a grafiky prestížnej medzinárodnej ceny pre súčasné umenie Celeste Prize.
Autorkine tapisérie a obrazy boli predstavené na viacerých domácich i zahraničných samostatných výstavách: Moira-Tapisérie/Obrazy – SNM Bratislavský hrad (1996), Východoslovenská galéria Košice (1996), SNG Zvolenský zámok (1998), Slovenský kultúrny inštitút Budapešť (1998), Rakúske kultúrne centrum – Palais Pallfy Viedeň (1998), DNA – Obrazy/Tapisérie – Dom umenia, Bratislava (2008), Žena v láske/matka/mystička - Retrospektíva 1968 — 2015, Východoslovenské múzeum v Košiciach, Stredoslovenská galéria v Banskej Bystrici (2016). Zúčastnila sa viacero kolektívnych výstav: Actual Textile Art, Konsolidační banka, Praha (1995), Tapiserie / MGM, Amsterdam (1995), Tapiserie, obraz, prostor, Dům umění, Brno (1995), Actual Textile Art, Galéria Mánes, Praha (1997), Umenie 2007 – Interpretácia skutočnosti, Dom umenia, Bratislava (2007), Papier Kole /česká a slovenská koláž XX a XXI storočia/, Východoslovenská galéria, Košice (2012), Celeste Prize 2012, Múzeum Centrale Montemartini (Rím 2012), 7. Zlínsky Salón – trienále súčasného českého a slovenského umenia, Galerie Zlín (2014). Jej práce sú zastúpené v zbierkach v Slovenskej národnej galérie v Bratislave, Východoslovenskej galérie v Košiciach, Šarišskej galérii v Prešove, v súkromných zbierkach na Slovensku, aj v zahraničí.
Štipendium autorky a výstavy tejto galérie z verejných zdrojov podporil Fond na podporu umenia.
Fond na podporu umenia je hlavným partnerom projektu.