Sumarizácia najdôležitejších inovácií, ktoré redefinujúcich využitie tohto energetického zdroja.
AMPHIBIA 3000 GRIP 1.3 od spoločnosti ATRO predstavuje modernú hydroizolačnú technológiu, ktorá spája vysokú odolnosť,...
Ambiciózne plány EK narazili na ekonomické možnosti domácností v jednotlivých členských štátoch –...
IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...
Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...
Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...
Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...
Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.
Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...
Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia
Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...
Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.
Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm
Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.
Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.
| Začiatok | 2.3.2017 19:00 |
| Koniec | 2.4.2017 19:00 |
| Miesto | DOT. |
| Adresa | Lazaretská 13, Bratislava, Slovensko |
| Druh podujatia | Výstava |
| Kontakt | DOT. +421 948 663 007 info@dotgallery.sk |
V doterajšej tvorbe sa zaoberala idealizovaným vzťahom človeka k prírode v technickej dobe. Príznačné pre autorku je výrazné zafarbenie prírody a sveta vlastným vnímaním, posúvajúc zobrazenie na hranicu medzi skutočnosťou a poetickou inscenáciou reality. Človeka sa vo svojich dielach snaží dostať z mesta von do divokej krajiny, ktorá vo svojej podstate nemá potrebu všetko geometrizovať a usporadúvať. Do krajiny vzniká prirodzene samovoľne a nekontrolovateľne.
Krajinu pritom vníma ako samovoľný obraz, ktorý vytvára sám seba. Pomocou ľahkých pohybov naznačuje nekorigované situácie, mikropríbehy a svoj osobný odkaz k problematike krajiny a človeka.
Kristína „analyzuje“ do akej miery je spätý pôvod človeka s prírodou. Prepája ich v jeden celok či vzájomnú symbiózu, vychádzajúc pritom z osobnej pamäte a fotografie (vlastnej či nájdenej).
V najnovšiej sérii „Apokalypsa krásy“ nadväzuje na tieto východiská a opiera sa o vzniknutú problematiku, ktorá sa týka krajiny a jej negatívneho vplyvu, ktorí ako ľudia na krajinu vytvárame, priamo či nepriamo. Téma sa vyvinula prirodzene z doterajších prác a čím ďalej tým viac sa špecifikuje enviromentálnym smerom, ktorý sa v súčasnosti uberá príbehom predpovedajúcim katastrofálne námety.
Autorka sa snaží zobraziť a poukázať nedopovedanými príbehmi v maľbách na dôležitosť krajiny, ktorá je prítomná všade ale zároveň zraniteľná, krehká a miznúca. Vytvára si akúsi alternatívu reality, ktorá sa tvorí pri samotnom akte maľby. Z časti primitívne ťahy štetca, ktoré využíva nesú v sebe akúsi neopodstatnenosť, naznačuje v nich proces vznikajúcej a zanikajúcej krajiny a človeka v nej, ktorý nesie auru niečoho poetizujúceho ale zároveň každodenného.
Kristína Bukovčáková začala študovať (2011) na Akadémia umení v Banskej Bystrici , FVU, Otvorený ateliér maľby u prof. Jána Kudličku a akad. mal. Mgr. art. Rastislava Podobu, v roku 2013 absolvovala študijnú stáž na Akadémii umení v Krakove v ateliéry prof. Andrzeja Bednarczyka, momentálne pokračuje v ateliéri Intermediálnej konfrontácie Vysokej školy umeleckopriemyselnej v Prahe, Katedra voľného umenia u doc. ak. mal. Jiří Davida a MgA. Milan Saláka.
Kristína Bukovčáková je víťazka 2. miesta v prestížnej sútaži Maľba roka 2015, Nadácia VÚB a víťazka 1. miesta VUB Maľby roka 2016.
Autorka momentálne žije a tvorí v Prahe