IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...
Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...
Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...
Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...
Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.
Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...
Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia
Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...
Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.
Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm
Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.
Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.
Spoločnosť Internorm odteraz stavia na novej variante tepelnoizolačného skla od AGC, ktorá v produkcii ročne ušetrí 10...
Jubilejný 20. ročník prestížnej medzinárodnej súťaže pre študentov architektúry priniesol...
Otočné a posuvné dvere MASTER od podlahy až po strop, ponúkajú mimoriadnu variabilitu výšky, materiálu a zladenia so skrytými...
| Začiatok | 2.3.2017 19:00 |
| Koniec | 2.4.2017 19:00 |
| Miesto | DOT. |
| Adresa | Lazaretská 13, Bratislava, Slovensko |
| Druh podujatia | Výstava |
| Kontakt | DOT. +421 948 663 007 info@dotgallery.sk |
V doterajšej tvorbe sa zaoberala idealizovaným vzťahom človeka k prírode v technickej dobe. Príznačné pre autorku je výrazné zafarbenie prírody a sveta vlastným vnímaním, posúvajúc zobrazenie na hranicu medzi skutočnosťou a poetickou inscenáciou reality. Človeka sa vo svojich dielach snaží dostať z mesta von do divokej krajiny, ktorá vo svojej podstate nemá potrebu všetko geometrizovať a usporadúvať. Do krajiny vzniká prirodzene samovoľne a nekontrolovateľne.
Krajinu pritom vníma ako samovoľný obraz, ktorý vytvára sám seba. Pomocou ľahkých pohybov naznačuje nekorigované situácie, mikropríbehy a svoj osobný odkaz k problematike krajiny a človeka.
Kristína „analyzuje“ do akej miery je spätý pôvod človeka s prírodou. Prepája ich v jeden celok či vzájomnú symbiózu, vychádzajúc pritom z osobnej pamäte a fotografie (vlastnej či nájdenej).
V najnovšiej sérii „Apokalypsa krásy“ nadväzuje na tieto východiská a opiera sa o vzniknutú problematiku, ktorá sa týka krajiny a jej negatívneho vplyvu, ktorí ako ľudia na krajinu vytvárame, priamo či nepriamo. Téma sa vyvinula prirodzene z doterajších prác a čím ďalej tým viac sa špecifikuje enviromentálnym smerom, ktorý sa v súčasnosti uberá príbehom predpovedajúcim katastrofálne námety.
Autorka sa snaží zobraziť a poukázať nedopovedanými príbehmi v maľbách na dôležitosť krajiny, ktorá je prítomná všade ale zároveň zraniteľná, krehká a miznúca. Vytvára si akúsi alternatívu reality, ktorá sa tvorí pri samotnom akte maľby. Z časti primitívne ťahy štetca, ktoré využíva nesú v sebe akúsi neopodstatnenosť, naznačuje v nich proces vznikajúcej a zanikajúcej krajiny a človeka v nej, ktorý nesie auru niečoho poetizujúceho ale zároveň každodenného.
Kristína Bukovčáková začala študovať (2011) na Akadémia umení v Banskej Bystrici , FVU, Otvorený ateliér maľby u prof. Jána Kudličku a akad. mal. Mgr. art. Rastislava Podobu, v roku 2013 absolvovala študijnú stáž na Akadémii umení v Krakove v ateliéry prof. Andrzeja Bednarczyka, momentálne pokračuje v ateliéri Intermediálnej konfrontácie Vysokej školy umeleckopriemyselnej v Prahe, Katedra voľného umenia u doc. ak. mal. Jiří Davida a MgA. Milan Saláka.
Kristína Bukovčáková je víťazka 2. miesta v prestížnej sútaži Maľba roka 2015, Nadácia VÚB a víťazka 1. miesta VUB Maľby roka 2016.
Autorka momentálne žije a tvorí v Prahe