IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...
Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...
Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...
Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...
Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.
Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...
Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia
Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...
Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.
Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm
Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.
Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.
Spoločnosť Internorm odteraz stavia na novej variante tepelnoizolačného skla od AGC, ktorá v produkcii ročne ušetrí 10...
Jubilejný 20. ročník prestížnej medzinárodnej súťaže pre študentov architektúry priniesol...
Otočné a posuvné dvere MASTER od podlahy až po strop, ponúkajú mimoriadnu variabilitu výšky, materiálu a zladenia so skrytými...
| Začiatok | 21.2.2018 18:00 |
| Koniec | 11.3.2018 18:00 |
| Miesto | Medium |
| Adresa | Hviezdoslavovo nám. 18, Bratislava, Slovensko |
| Druh podujatia | Výstava |
| Kontakt | Medium +421 2/5942 8570 medium@vsvu.sk |
autorka: Lenka L. Lukačovičová
kurátorka: Zora Rusinová
vernisáž: 21.2.2018 o 18:00hod
trvanie výstavy: 22.2. - 11.3.2018
Galéria MEDIUM medium
Projekt RE:akcia / RE:(per)formance / RE:aktivácia / RE:kreácia Lenky L. Lukačovičovej nie je ani performance ani fotografia, je to fotografia pre performance, alebo performance len pre fotografiu, kde je jednou z podmienok stlačenie spúšte. Ide o autorkin dlhodobý projekt, sériu interpretácii významných akčných výtvarníkov (nefotografov a jedného fotografa) – Ruda Sikoru, Ľubomíra Ďurčeka, Vladimíra Kordoša a Ľuba Stacha z obdobia 70. a 80. rokov na Slovensku. Jej Re-interpretácie sú zároveň aj RE-akciou na niektoré zlomové spoločenské javy, či sociálne situácie, s ktorými sa dennodenne stretávame a sú pre našu spoločnosť príznačné, pretože stále akoby sa v nich niektoré symptómy opätovne vynárali. Podobný model variovania s využitím opakovania je príznačný pre súčasné vizuálne umenie i kultúru, kde je prítomný v celej škále metód variácie, remake, remixu, repetície, rekombinácie a pod. často viazané na súčasné symptómy postprodukcie. Prostredníctvom nekonečného množstva potencionálnych metamorfóz, akými možno ďalej pracovať s východzím dielom (modelom) prevzatím jeho základných znakov a ich ďalšieho obmieňania vznikajú aj veľmi pôsobivé a sofistikované spôsoby kombinovania aj v rámci miešania rôznych médií a žánrov. Prenikajú aj do médií vyjadrenia, ktoré sú založené na efemerálnych prezentáciách viazaných na určité obdobie, pričom naratívna schéma ostáva v zásade tá istá.
Pripomeňme len opakovanie významných performancií Marinou Abramovic (Seven Easy Pieces, New York, 2005) približujúce performancie kolegov, ktoré ju ovplyvnili. Samozrejme na to „reperformer“ potrebuje aj súhlas pôvodného autora. Historické performancie sa tak dostávajú opäť pred verejné publikum i keď v sprostredkovanej forme a oživené aktuálnymi významami. Aj Lukačovičovej projekt RE:(per)formance je založený na dokumentácii fotoperformancií je dokladom takéhoto vnímania umenia predovšetkým ako slobodného spôsobu otvorenej komunikácie naprieč desaťročiami. Lenka opakuje foto-performancie v nových kontextoch a sama sa stáva ich hlavnou hrdinkou. Jej práce sú akoby alternatívnym inscenovaním a prežitím pôvodných významných fotograficky zaznamenaných akcií. Akoby skúmala, či fotografia ako statické médium aj keď ide o sériu záberov zo živej performancie dokáže po čase uchovať výpovednú hodnotu o danej akcii. Či túto akciu možno oživiť a reinterpretovať v nových súvislostiach s určitým aktualizovaným posunom i v duchu jemnej persifláže pôvodného významu. Akoby si zároveň overovala do akej miery dokáže nová fotografia vstrebať pôvodný obsah performancie tak, aby bola ešte rozpoznateľná. Azda aj preto svoje záznamy z preformancií, ktoré ako autorka realizovala, ponára do tzv. práčky fotografií (print washer), akoby metaforicky naznačovala časový vír interpretácií a reinterpretácií, do ktorého sa diela dostávajú, pričom sa modifikuje, či „zmýva“ ich pôvodný význam.
Výstava RE:akcia / RE:(per)formancia / RE:aktivácia / RE:kreácia je dizertačný projekt ukončujúci doktorandské štúdium Lenky L. Lukačovičovej na Vysokej škole výtvarných umení v Bratislave na Katedre Fotografie a nových médií v ateliréri prof. Mgr. Ing. Ľuba Stacha