Advertorial

Moderné plynové technológie: Efektivita a inovácie pre 21. storočie

Sumarizácia najdôležitejších inovácií, ktoré redefinujúcich využitie tohto energetického zdroja.

Utesňovanie spodných stavieb pomocou hydro-aktívnej fólie AMPHIBIA.

AMPHIBIA 3000 GRIP 1.3 od spoločnosti ATRO predstavuje modernú hydroizolačnú technológiu, ktorá spája vysokú odolnosť,...

Dekarbonizácia individuálneho vykurovania domácností – Green Deal evolučne a nie revolučne

Ambiciózne plány EK narazili na ekonomické možnosti domácností v jednotlivých členských štátoch –...

Minimalistické dvere IDEA – technická precíznosť a čistota prevedenia

IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...

Schell Vitus – osvedčené riešenie pre sprchy a umývadlá vo verejnom sektore s viac ako desaťročnou tradíciou

Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...

Kompozitné okná predstavujú súčasnosť a budúcnosť

Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...

Myotis - stoly 2025

Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...

Priemyselné sklenené priečky Dorsis Digero: svetelné rozhranie pre moderné interiéry

Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.

Význam prirodzeného svetla pre moderné a flexibilné pracovné prostredie

Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...

Konferencia Xella Dialóg predstaví novinky a trendy v stavebníctve

Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia

Murovací robot WLTR stavia svoj prvý dom na Slovensku

Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...

Nová éra bezpečnosti s I-tec Secure od Internorm

Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.

Skryté zárubne JAP – intenzívny zážitok z bývania

Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm

Tienenie namiesto klimatizácie

Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.

BigMat International Architecture Award 2025 - vybrané diela

Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.

Matúš Lányi - ČO BY MOHLA MAŤ OBLEČENÉ PÁPEŽOVA MANŽELKA?

V piatok 1. 12. 2017 o 19:00 vás radi privítame na vernisáži výstavy diel Matúša Lányiho s názvom ČO BY MOHLA MAŤ OBLEČENÉ PÁPEŽOVA MANŽELKA?
Kalendárium
Red 421.11.2017
2260+1
Začiatok1.12.2017
19:00
Koniec1.1.2018
18:00
MiestoATELIER XIII
AdresaPanská 13,
Bratislava,
Slovensko
Druh podujatiaVýstava
KontaktATELIER XIII
0903 260 211
info@atelierxiii.com

Výstava Matúša Lányiho s názvom „Čo by mohla mať oblečené pápežova manželka?“ prináša netypický, no uvoľnený pohľad na možnú podobu kresťanskej ikonografie v súčasnosti. Názov výstavy napovedá, že autor sa pohráva s citlivou témou pevnej štruktúry pravidiel cirkvi a konfrontuje ju s túžbou človeka odpútať sa od zväzujúcich kultúrnych konvencií.

Otázka, čo by teda mohla mať oblečené manželka pápeža? alebo aká by bola jej spoločenská úloha, je samozrejme ironická, no ovplyvňuje našu intuíciu a navodzuje paradoxné otázky a predstavy. Matúš Lányi vo svojich maľbách premieňa mitru, slúžiacu ako pokrývka hlavy pápeža, či biskupov počas obradov, na dámske bikiny s emblémom Baránka Božieho. Iné bikiny tvorí výplet z krucifixov, ktorý možno deklaruje empatiu nositeľky voči utrpeniu spasiteľa. Rovnako krucifixom zdobí basketbalové topánky , čím porovnáva športový rituál hry s tým náboženským. A napokon samotnú pokrývku hlavy pápeža nahrádza šiltovkou.

Nosnou témou tvorby Matúša Lányiho je kresťanstvo a ikonografia. Posolstvá náboženskej paradigmy artikuluje jazykom súčasnosti, čím dochádza k jej paradoxným významovým posunom. Premieňa kresťanské symboly a liturgické predmety na ozdoby predmetov úžitkovej potreby. Tým ich desakralizuje, zbavuje pôvodnej funkcie, no zároveň ich „povyšuje“ na atraktívne značky – reklamné brandy moderného života.

Mapa podujatia

Vložené
21. november 2017
0
226
Hlavný obsahHlavný obsah
Čakajte prosím