IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...
Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...
Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...
Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...
Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.
Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...
Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia
Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...
Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.
Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm
Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.
Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.
Spoločnosť Internorm odteraz stavia na novej variante tepelnoizolačného skla od AGC, ktorá v produkcii ročne ušetrí 10...
Jubilejný 20. ročník prestížnej medzinárodnej súťaže pre študentov architektúry priniesol...
Otočné a posuvné dvere MASTER od podlahy až po strop, ponúkajú mimoriadnu variabilitu výšky, materiálu a zladenia so skrytými...
| Začiatok | 28.10.2016 18:00 |
| Koniec | 16.12.2016 18:00 |
| Miesto | ZAHORIAN & VAN ESPEN Bratislava |
| Adresa | Mierová 7, Bratislava, Slovensko |
| Druh podujatia | Výstava |
| Kontakt | Zahorian & Van Espen +421 907 951 669 silvia@zahoriangallery.com |
Milan Adamčiak – Panfília
Kurátor výstavy: Daniel Grúň
Hostia: Matej Gavula, APART
Vernisáž 28. októbra 18 - 20 hod.
Trvanie výstavy do 16. decembra 2016
ZAHORIAN & VAN ESPEN Bratislava
Panfília Milana Adamčiaka (1946) je miestom interakcie, kontaktu rozoznievajúceho spojenie medzi autorom a imaginárnymi spoluautormi – interpretmi, kde vizuálna predstava hudby sa stáva reálnou. Panfília pozostáva z rôznych nerealizovaných projektov, existujúcich výhradne v podobe návodov a inštrukcií, ako napríklad: koncerty pre fiktívny orchester, fiktívne hudobné vydavateľstvo a listiny opatrené fiktívnou autorskou heraldikou. Slovo Panfília, pochádzajúce z gréckeho pan (všetko) a philia (milovať), naznačuje lásku k všetkému, otvorenosť voči všetkému, čo je možné milovať. Panfília v tomto zmysle genealogicky nadväzuje na dada a patafyziku. Keďže vyviera z každodenného života, je alternatívou voči etablovaným inštitúciám umenia, prináša na svetlo inú dimenziu skúsenosti so svetom. Panfília má v sebe niečo veľmi bezprostredné a spontánne – je darom.
Milan Adamčiak sa ako jeden z prvých československých umelcov začal systematicky zaoberať výskumom intermediálnych presahov v polovici 60. rokov 20. storočia. Svoj výskum realizoval predovšetkým kreatívne na poli experimentálnej poézie, akčného umenia a tvz. novej hudby. Vytváral druhovo rôznorodé cykly typografických rastrov, pri ktorých sa ich grafická a sémantická realizácia prekrývala s akustickou rytmizáciou textu. Jedna časť jeho tvorby preto vychádza z experimentálnej poézie – má podobu návodov a inštrukcií k rôznym činnostiam. Ďalšia otvára cestu vizuálnej hudbe – nekonvenčným notáciám a grafickým partitúram. Tretia spája podnety dvoch predchádzajúcich v performatívnom prevedení – hernej experimentácii a neukončenosti kompozičného procesu, ktoré významne otvárajú možnosť dotvorenia s využitím klasických i neklasických nástrojov a nezvyčajných prostredí.
Hosťami výstavy sú Matej Gavula a kolektív umelcov APART. Variabilná inštalácia Mateja Gavulu je zostavená zo skleného mozaikového obkladu, ktorý pôvodne slúžil k povrchovej úprave verejnej budovy a s koncom socialistickej epochy stratil pôvodnú funkciu. Gavula rozohráva tento mateiriál ako voľnú kompozíciu, inšpirovanú tvorivými princípmi Milana Adamčiaka. APART pripravil k jubileu umelca publikáciu, ktorá bude súčasťou priestorového riešenia výstavy a nanovo interpretuje tvorbu Milana Adamčiaka.