Advertorial

Moderné plynové technológie: Efektivita a inovácie pre 21. storočie

Sumarizácia najdôležitejších inovácií, ktoré redefinujúcich využitie tohto energetického zdroja.

Utesňovanie spodných stavieb pomocou hydro-aktívnej fólie AMPHIBIA.

AMPHIBIA 3000 GRIP 1.3 od spoločnosti ATRO predstavuje modernú hydroizolačnú technológiu, ktorá spája vysokú odolnosť,...

Dekarbonizácia individuálneho vykurovania domácností – Green Deal evolučne a nie revolučne

Ambiciózne plány EK narazili na ekonomické možnosti domácností v jednotlivých členských štátoch –...

Minimalistické dvere IDEA – technická precíznosť a čistota prevedenia

IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...

Schell Vitus – osvedčené riešenie pre sprchy a umývadlá vo verejnom sektore s viac ako desaťročnou tradíciou

Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...

Kompozitné okná predstavujú súčasnosť a budúcnosť

Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...

Myotis - stoly 2025

Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...

Priemyselné sklenené priečky Dorsis Digero: svetelné rozhranie pre moderné interiéry

Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.

Význam prirodzeného svetla pre moderné a flexibilné pracovné prostredie

Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...

Konferencia Xella Dialóg predstaví novinky a trendy v stavebníctve

Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia

Murovací robot WLTR stavia svoj prvý dom na Slovensku

Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...

Nová éra bezpečnosti s I-tec Secure od Internorm

Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.

Skryté zárubne JAP – intenzívny zážitok z bývania

Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm

Tienenie namiesto klimatizácie

Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.

BigMat International Architecture Award 2025 - vybrané diela

Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.

MÔJ PRIATEĽ PICASSO. 125 FOTOGRAFIÍ EDWARDA QUINNA

Výstava v Danubiane je výberom 125 fotografií, ktoré vznikli počas z dvadsaťročného priateľstva s Picassom. Je prevzatá z Musée Picasso v Antibes kde mala názov Picasso sans cliché.
Kalendárium
Red 403.11.2017
1410+0
Začiatok4.11.2017
10:00
Koniec14.1.2018
18:00
MiestoDanubiana
AdresaVodné dieloBratislava,
Slovensko
Druh podujatiaVýstava
KontaktDanubiana
02/625 285 01

Azúrové pobrežie pútalo mnohých umelcov. Desiatky rokov tu žil a pracoval Pablo Picasso. S jeho menom sú spojené kúzelné miesta ako Juan-le-Pins, Mougins, Vallauris, Antibes, Monte Carlo či St. Tropez. Práve na týchto miestach sa skrížili cesty fotografa Edwarda Quinna s majstrom svetového mena. Na Azúrovom pobreží začínal fotografovať filmové hviezdy a populárne osobnosti. Pracoval pre Paris Match a mnohé iné magazíny a agentúry. Rozhodujúcim podnetom pre jeho fotografickú tvorbu bolo stretnutie s Picassom v roku 1951. Svojou prácou si získal umelcovu dôveru a úzko s ním spolupracoval do roku 1972. Picasso mu umožnil fotografovať ho pri rôznych činnostiach: Picasso pri maľovaní, Picasso sochár, Picasso v keramickej dielni. Quinnov fotoaparát mohol nazrieť aj do umelcovho súkromia. Fotografoval ho pri odpočinku, pri stretnutiach s priateľmi, aj v rodinnom kruhu najprv s manželkou Françoise Gilotovou, neskôr s Jacqueline Roqueovou a deťmi aj s obľúbenými zvieratami. Počas tejto plodnej a úzkej spolupráce Quinn vytvoril takmer desať tisíc fotografií z Picassovho života a práce, ktoré približujú umelca z mnohých uhlov pohľadu tak, ako to mohol urobiť máloktorý fotograf. Mnohí svetoví fotografi Picassa fotografovali, boli však skôr zameraní na portrét, napr. Henri Cartier-Bresson, Robert Doisneau, Robert Capa, a i. a nemali možnosť sprostredkovať osobnosť Picassa v jeho umeleckej kreativite i ľudskej komplexnosti tak, ako Edward Quinn. Jeho fotografie sú síce bezprostredné záznamy, ktoré však nikdy vopred nearanžoval. Mal intuíciu, vedel ako najlepšie nastaviť kameru, aby výsledkom bola premena okamihu na svedectvo jedinečnosti osobnosti.

Mapa podujatia

Vložené
3. november 2017
0
141
Hlavný obsahHlavný obsah
Čakajte prosím