IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...
Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...
Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...
Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...
Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.
Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...
Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia
Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...
Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.
Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm
Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.
Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.
Spoločnosť Internorm odteraz stavia na novej variante tepelnoizolačného skla od AGC, ktorá v produkcii ročne ušetrí 10...
Jubilejný 20. ročník prestížnej medzinárodnej súťaže pre študentov architektúry priniesol...
Otočné a posuvné dvere MASTER od podlahy až po strop, ponúkajú mimoriadnu variabilitu výšky, materiálu a zladenia so skrytými...
| Začiatok | 27.9.2019 17:00 |
| Koniec | 27.10.2019 17:00 |
| Miesto | Múzeum moderného umenia Andyho Warhola |
| Adresa | Slovensko |
| Druh podujatia | Podujatie |
| Kontakt | Katarína Balúnová |
NOWHERE NEAR
Autori: Štefan Balázs, Katarína Balúnová
Kurátor: Martin Kudla
Koncept:
Názov výstavy odkazuje k Warholovmu výroku “I am from nowhere” a zároveň je frázou, ktorá značí “vôbec nie blízko”, čo odkazuje k neustálemu výtvarnému hľadaniu autorov.
Napriek elementárnej znakovosti, alebo práve vďaka nej, možno v Balázsovom diele čítať viacvrstvové odkazy a významy. Opakovanie kruhových foriem poukazuje na symboliku idealizovaných pôdorysov miest a ne-miest, labyrintov a v neposlednom rade na nemennú, harmonickú energiu vesmíru.
Jiří Valoch opisuje túto cestu ako objavovanie jedinečných riešení v podobe prepojenia lapidárneho geometrického delenia plochy obrazu a jeho expresívnej artikulácie. Po nej nasleduje súčasná, autentická podoba jeho tvorby s originálnym spôsobom artikulácie kompozície, akási sémantická geometria, ktorá prijíma postmodernú skúsenosť s návratom k primárnym archetypom.
Pri uvažovaní o spojitosti medzi urbanizmom a geometrickou abstrakciou v maľbe, Katarína Balúnová skúma problémy súčasnej spoločnosti v nadväznosti na priestor mesta, architektúru ale aj sociálne vzťahy, koncept domu a domova, „(ne)bývanie“, fyzické či mentálne bezdomovectvo.
Z urbánnej štruktúry vyberá fragmenty, ktoré transformuje do maliarskej formy a kompozícií plôch, línií a abstraktných tvarov. Geometria sa pre ňu stáva vstupným kľúčom k modelovaniu urbánnej estetiky, štruktúr a vzorcov. Geometria je základná mriežka, ktorá odzrkadľuje modernú industriálnu spoločnosť a jej obrazové schémy a vzorce.