Sumarizácia najdôležitejších inovácií, ktoré redefinujúcich využitie tohto energetického zdroja.
AMPHIBIA 3000 GRIP 1.3 od spoločnosti ATRO predstavuje modernú hydroizolačnú technológiu, ktorá spája vysokú odolnosť,...
Ambiciózne plány EK narazili na ekonomické možnosti domácností v jednotlivých členských štátoch –...
IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...
Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...
Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...
Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...
Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.
Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...
Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia
Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...
Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.
Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm
Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.
Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.
| Začiatok | 27.9.2019 17:00 |
| Koniec | 27.10.2019 17:00 |
| Miesto | Múzeum moderného umenia Andyho Warhola |
| Adresa | Slovensko |
| Druh podujatia | Podujatie |
| Kontakt | Katarína Balúnová |
NOWHERE NEAR
Autori: Štefan Balázs, Katarína Balúnová
Kurátor: Martin Kudla
Koncept:
Názov výstavy odkazuje k Warholovmu výroku “I am from nowhere” a zároveň je frázou, ktorá značí “vôbec nie blízko”, čo odkazuje k neustálemu výtvarnému hľadaniu autorov.
Napriek elementárnej znakovosti, alebo práve vďaka nej, možno v Balázsovom diele čítať viacvrstvové odkazy a významy. Opakovanie kruhových foriem poukazuje na symboliku idealizovaných pôdorysov miest a ne-miest, labyrintov a v neposlednom rade na nemennú, harmonickú energiu vesmíru.
Jiří Valoch opisuje túto cestu ako objavovanie jedinečných riešení v podobe prepojenia lapidárneho geometrického delenia plochy obrazu a jeho expresívnej artikulácie. Po nej nasleduje súčasná, autentická podoba jeho tvorby s originálnym spôsobom artikulácie kompozície, akási sémantická geometria, ktorá prijíma postmodernú skúsenosť s návratom k primárnym archetypom.
Pri uvažovaní o spojitosti medzi urbanizmom a geometrickou abstrakciou v maľbe, Katarína Balúnová skúma problémy súčasnej spoločnosti v nadväznosti na priestor mesta, architektúru ale aj sociálne vzťahy, koncept domu a domova, „(ne)bývanie“, fyzické či mentálne bezdomovectvo.
Z urbánnej štruktúry vyberá fragmenty, ktoré transformuje do maliarskej formy a kompozícií plôch, línií a abstraktných tvarov. Geometria sa pre ňu stáva vstupným kľúčom k modelovaniu urbánnej estetiky, štruktúr a vzorcov. Geometria je základná mriežka, ktorá odzrkadľuje modernú industriálnu spoločnosť a jej obrazové schémy a vzorce.